Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Einde NMBS!!!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=231040)

demonen 20 april 2016 13:15

Einde NMBS!!!!
 
En einde vh statutair statuut voor de spoorwegen!!!!
De markt van binnenlands treinverkeer in Europa wordt vrijgemaakt .

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie

Another Jack 20 april 2016 13:17

Wie gaat daar zijn geld in willen steken?

HOUZEE ! 20 april 2016 13:44

Dat is pas een stap in de goede richting! :-D De NMBS zal die concurrentiestrijd verliezen tenzij ze fors afslankt.

Tavek 20 april 2016 14:06

In Nederland rijdt Veolia al rond, naast de NS, op bepaalde trajecten.

Dus het zou wel eens sneller onze richting uit komen dan men denkt. De post heeft ook al die transitie gemaakt. De NMBS zal ook efficienter en competetiever moeten worden.

Zal moeilijk zijn, met een bende statutairen...

Patrick M. 20 april 2016 17:26

Pas in 2022 en dan is het nog niet zeker.
Maar in 2022 is 40% van de werknemers die nu bij de NMBS werken op pensioen.
En in 2025 is 60% van de werknemers die nu bij de NMBS werken op pensioen.
Dus dan zullen de jongeren het moeten waarmaken.
Maar het is afwachten.

kelt 20 april 2016 17:37

De methode is natuurlijk om de "overbodige" werknemers en structuren de komende 5 jaar snel in een sterfhuisconstructie te stoppen die dan,als puntje bij paaltje komt,ten laste van de staat zal zijn.(hetgeen niet fundamenteel anders is als de huidige situatie)..

Blijven over,wat "sexy" onderdelen met mensen die iets KUNNEN in RELEVANTE SPOORTAKKEN.

(boemeltreintjes zitten daar dan niet meer bij,dat zal een job voor de sterfhuisconstructie zijn)


Het is inderdaad maar de vraag wat er anders nog zal overblijven...

Sukkelaar 21 april 2016 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8074774)
Wie gaat daar zijn geld in willen steken?

Het gaat niet om de overname van de NMBS hé; het gaat om een andere vennootschap die zal beginnen met vervoer van reizigers op bepaalde lijnen.
Vermoedelijk zullen daar wel liefhebbers op af komen.

Xenophon 21 april 2016 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 8076051)
Het gaat niet om de overname van de NMBS hé; het gaat om een andere vennootschap die zal beginnen met vervoer van reizigers op bepaalde lijnen.
Vermoedelijk zullen daar wel liefhebbers op af komen.

Laat het ons hopen.

Goedkoper, beter op tijd, en zonder de zure smoelen van de ABVV mensen.

En als kers op de taart, de NMBS die na verloop van tijd failliet gaat, afgelopen met weer een Belgisch profitariaat-bastion.

Sneaky 21 april 2016 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 8074797)
Dat is pas een stap in de goede richting! :-D De NMBS zal die concurrentiestrijd verliezen tenzij ze fors afslankt.

Integendeel, wij gaan daar allemaal veel geld in pompen om dat concurrentieel te houden. Daar zijn te veel postjes die moeten beschermd worden.

Xenophon 21 april 2016 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky (Bericht 8076115)
Integendeel, wij gaan daar allemaal veel geld in pompen om dat concurrentieel te houden. Daar zijn te veel postjes die moeten beschermd worden.

Dat zou nog beter zijn, weer hopen geld in de vuilbak, Griekenland aan de Noordzee komt op die manier nog sneller dichterbij.

Sukkelaar 22 april 2016 05:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky (Bericht 8076115)
Integendeel, wij gaan daar allemaal veel geld in pompen om dat concurrentieel te houden. Daar zijn te veel postjes die moeten beschermd worden.

Waarom zouden wij daar nog geld in pompen? Als de regering dat doet in plaats van te saneren geef ik haar niet veel toekomst meer.

nete 22 april 2016 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8076066)
Laat het ons hopen.

Goedkoper

Het blote ticket misschien wel, maar dan zo'n 75% taksen en heffingen van ons dozijn regeringen erbovenop, en we zitten in hetzelfde schuitje als bij de vrijmaking van de elektriciteits-markt. :-(

Patrick M. 22 april 2016 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spotvisje (Bericht 8077689)
Dan zal Patrick M. zijn jobke toch nog een tijdje verzekerd zijn.

Maar mijn job(ke) is verzekerd.
Nog iets minder dan 3 jaar en dan heb ik 42 jaar gewerkt in het 3 ploegenstelsel.
In de week gewerkt.
Zaterdag,zondag en feestdagen gewerkt.En altijd buiten.Fysiek zwaar werk.
Word aanzien als zwaar beroep
Is genoeg geweest dan.
En dan lekker op pensioen aan 75% van mijn brutoloon.
Ik ga dan wel de BBQ feestjes missen, en zeker pinten drinken ga ik missen.

Another Jack 22 april 2016 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8077853)
Maar mijn job(ke) is verzekerd.
Nog iets minder dan 3 jaar en dan heb ik 42 jaar gewerkt in het 3 ploegenstelsel.
In de week gewerkt.
Zaterdag,zondag en feestdagen gewerkt.En altijd buiten.Fysiek zwaar werk.
Word aanzien als zwaar beroep
Is genoeg geweest dan.
En dan lekker op pensioen aan 75% van mijn brutoloon.
Ik ga dan wel de BBQ feestjes missen, en zeker pinten drinken ga ik missen.

Och, nodig een paar vrienden thuis uit en je zal het verschil niet merken...

Patrick M. 22 april 2016 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8077857)
Och, nodig een paar vrienden thuis uit en je zal het verschil niet merken...

Ja maar de sfeer zal anders zijn.
Als ge staakt en ge kunt dan een BBQ'ke doen met een goed steakske en een lekker pintje is toch een ander sfeertje dan bij uw thuis.

Savatage 22 april 2016 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8075022)
Pas in 2022 en dan is het nog niet zeker.
Maar in 2022 is 40% van de werknemers die nu bij de NMBS werken op pensioen.
En in 2025 is 60% van de werknemers die nu bij de NMBS werken op pensioen.
Dus dan zullen de jongeren het moeten waarmaken.

Van de stakende luie zakken van boven de 50 bij de NMBS zal het inderdaad niet moeten afhangen. Er zal nog veel opruimwerk voor de boeg zijn, maar het is mogelijk. Eerst moeten de rotte appels eruit.

Another Jack 22 april 2016 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8077870)
Ja maar de sfeer zal anders zijn.
Als ge staakt en ge kunt dan een BBQ'ke doen met een goed steakske en een lekker pintje is toch een ander sfeertje dan bij uw thuis.

Uw vrouw is bazig en ziet u niet graag pinten pakken?

4x10E6 22 april 2016 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 8077881)
Van de stakende luie zakken van boven de 50 bij de NMBS zal het inderdaad niet moeten afhangen. Er zal nog veel opruimwerk voor de boeg zijn, maar het is mogelijk. Eerst moeten de rotte appels eruit.

.. sjonge .. U hebt het echt niet voor den ijzeren weg ..

Savatage 22 april 2016 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8074774)
Wie gaat daar zijn geld in willen steken?

Bwa pas hiermee op. Toen B-Post een paar jaar geleden privé werd was mijn reactie hetzelfde, wat gaat zo'n vastgeroest overheidsbedrijf nu waarmaken? Ondertussen hebben ze een hele transformatie achter de rug en spelen nu goed in op marktveranderingen. Zoiets is de facto onmogelijk voor een overheidsinstelling.

kelt 23 april 2016 06:10

Al die kleine trace"s lijken me zeer aanlokkelijk om in asfalt te leggen en er de bussen,exclusief,op te laten rijden.Zo hebben we openbaar vervoer,SNEL openbaar vervoer,passend bij de 21ste eeuw.Misschien helpt het zelfs in het ontwarren van de verkeersknoop.
Dat immens dure gedoe met het laten rijden van grote bakken met ijzeren wielen op ijzeren staven is echt niet meer van deze tijd voor afstandjes van hoggstens enkele tientallen kilometers.Het dateert nog uit de tijd dat het aanleggen van verharde wegen voor zwaar vervoer technisch- en economisch niet haalbaar was.Het plaatsen van ijzeren staven op blokken en op een grindbedding bleek de best mogelijke oplossing.Ten koste van een zeer gespecialiseerd en bijzonder onflexibel type vervoermiddel dat ,in de personenversie,wereldwijd bijna uitsluitend op staatskosten vervaardigd wordt..Dat is tegenwoordig niet meer aanvaardbaar.

We kunnen alleen maar vaststellen dat zelfs transportoperatoren die vracht moeten vervoeren zoveel als mogelijk de trein vermijden...

Als bussen op een eigen bedding kunnen karren onder voorspelbare omstandigheden,dan kan zelfs de diesel er uit.

er zijn mogelijkheden....ze moeten alleen maar gegrepen worden,out with the Old,in with the New!


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be