Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Militairen zijn overspannen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=231078)

N-Vb 21 april 2016 18:23

Militairen zijn overspannen

Onze jongens zijn overspannen.

Na een maand in Brussel en een paar andere steden wat te moeten rondwandelen en onder hun uren nog wat gewinkeld te hebben zijn ze nu overspannen.

Ze zijn ook een beetje depri omdat ze hun vrouw en kinderen niet meer op de normale uren kunnen zien.
Ze moeten te veel flexi-jobs doen.

Voorlopig is er nog geen sprake van staking.

het leger waakt over onze veiligheid en die van de uwen.

Bobke 21 april 2016 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb (Bericht 8076348)

Na een maand in Brussel en een paar andere steden wat te moeten rondwandelen en onder hun uren nog wat gewinkeld te hebben zijn ze nu overspannen.

Ze zijn ook een beetje depri omdat ze hun vrouw en kinderen niet meer op de normale uren kunnen zien.

Ga daar mee naar de oorlog, zou men in Gent zeggen.

4x10E6 21 april 2016 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb (Bericht 8076348)

.. onze veiligheid en die van de uwen .. rare zinsconstructie, maar wel 100% ABL ..

Bobke 21 april 2016 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 8076427)
.. onze veiligheid en die van de uwen .. rare zinsconstructie, maar wel 100% ABL ..

Van de onzen is niet pc.

De schoofzak 21 april 2016 19:52

In dit verband denk ik:
a) dat het nog niet te onderschatten is hoe die mensen moeten werken. Ik vermoed dat zij vertrekken voor gans een week; overnachten doen ze in lokalen zoals daar eens in de pers gekomen is waar ze een kleine receptie organiseerden: de vergaderzaal van een politiekantoor of zoiets.
Hoeveel mensen hier werken zo één week op de twee, van de maandagmorgen tot de maandagavond van de volgende week ? En hoeveel werkuren krijgen ze daarvoor toegemeten ?

b) er zijn maar een zeer beperkt aantal militairen die meespelen. Hoeveel mensen telt de AbL, en hoeveel doen er dergelijke opdrachten ?
Wat doet de rest eigenlijk ?

.

N-Vb 21 april 2016 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8076478)
In dit verband denk ik:

goeie vraag,

misschien verstoppen ze zich wel in het schoon verdiep

N-Vb 21 april 2016 20:36

1 Bijlage(n)
http://forum.politics.be/attachment....1&d=1461267337

Sukkelaar 22 april 2016 05:01

Natuurlijk is het voor die mannen een groot verschil: voor de aanslagen gewone uren kloppen en nu in een soort oorlogssituatie leven.

Maar zijn ze daarom niet naar het leger getrokken?

de vuile muilekoek 22 april 2016 05:05

Ja ken er ook persoonlijk die in het leger werken , ze zijn om te wenen 3 kindjes en liever met de blokjes spelen thuis ... da zijn geen venten meer ...,, "echte mannen" bestaan die nog ik stel mij de vraag ...:roll:

Jay-P. 22 april 2016 05:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8076478)
In dit verband denk ik:
a) dat het nog niet te onderschatten is hoe die mensen moeten werken. Ik vermoed dat zij vertrekken voor gans een week; overnachten doen ze in lokalen zoals daar eens in de pers gekomen is waar ze een kleine receptie organiseerden: de vergaderzaal van een politiekantoor of zoiets.
Hoeveel mensen hier werken zo één week op de twee, van de maandagmorgen tot de maandagavond van de volgende week ? En hoeveel werkuren krijgen ze daarvoor toegemeten ?

b) er zijn maar een zeer beperkt aantal militairen die meespelen. Hoeveel mensen telt de AbL, en hoeveel doen er dergelijke opdrachten ?

Dilemma. Nu zit ik me af te vragen of ge met spek aan 't schieten zijt ofwel echt inzit met onze jongens?
Ik gok op de derde mogelijkheid.

de vuile muilekoek 22 april 2016 05:24

Wie zit in met "ons" ? kan je ook eens vragen...

Xenophon 22 april 2016 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 8076836)
Natuurlijk is het voor die mannen een groot verschil: voor de aanslagen gewone uren kloppen en nu in een soort oorlogssituatie leven.

Maar zijn ze daarom niet naar het leger getrokken?

Hah!

Hoeveel mensen denk je dat er gereed zijn in het leger om morgen te gaan vechten?

Nul!

Niemand, het leger bestaat dan ook in de eerste plaats als sociale tewerkstelling.

Anna List 22 april 2016 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8077198)
Hah!

Hoeveel mensen denk je dat er gereed zijn in het leger om morgen te gaan vechten?

Nul!

Niemand, het leger bestaat dan ook in de eerste plaats als sociale tewerkstelling.

cfr Stalin ... artikel 227 ;-)

zoiets kan rap veranderen.

brother paul 22 april 2016 15:07

ze gaan nu allemaal op vervroegd pensioen kunnen gaan straks gaat niemand wegens leeftijdsgrens op pensioen...
http://pension2040.belgique.be/docs/...ijlage-2-3.pdf

De schoofzak 22 april 2016 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8076846)
Dilemma. Nu zit ik me af te vragen of ge met spek aan 't schieten zijt ofwel echt inzit met onze jongens?
Ik gok op de derde mogelijkheid.

Ik zit met "onze jongens" evenveel in als met andere ambtenaren, of gewone werknemers, of zelfstandigen, of boeren ....

.

Another Jack 22 april 2016 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8077435)
Ik zit met "onze jongens" evenveel in als met andere ambtenaren, of gewone werknemers, of zelfstandigen, of boeren ....

.

Niet veel dus....

Patrick M. 22 april 2016 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8076839)
Ja ken er ook persoonlijk die in het leger werken , ze zijn om te wenen 3 kindjes en liever met de blokjes spelen thuis ... da zijn geen venten meer ...,, "echte mannen" bestaan die nog ik stel mij de vraag ...:roll:

De echte mannen bestaan nog, ga maar eens kijken bij het werkvolk van de NMBS.
Daar werken die echte mannen.

Another Jack 22 april 2016 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8077480)
De echte mannen bestaan nog, ga maar eens kijken bij het werkvolk van de NMBS.
Daar werken die echte mannen.

Ik ben vandaag met de trein naar Brussel gereden, de enige die ik echt heb zien werken waren de glazenwassers van ISS, de arbeiders van Croes, de politieagenten die het verkeer bij een defecte overweg moesten regelen en de meisjes van de panos in Brussel-Noord.

Ongetwijfeld hebben er mensen van de NMBS vandaag ook hard gewerkt.
Alleen heb ik ze niet gezien.

O ja, ik was te laat.

Sukkelaar 22 april 2016 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8077198)
Hah!

Nul!

En die piloten dan die in Syrië deelnemen aan oorlogsoperaties?i

Another Jack 22 april 2016 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 8077589)
En die piloten dan die in Syrië deelnemen aan oorlogsoperaties?i

Weet hij veel...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be