![]() |
Regering Italië corrupter dan ooit.
Italiaanse politici zijn corrupter dan ooit. Dat heeft Piercamillo Davigo, rechter bij de Italiaanse Hoge Raad, vrijdag gezegd in een interview met de Italiaanse krant Corriere della Sera. bron
“Politici zijn niet gestopt met stelen, ze zijn gestopt zich er slecht over te voelen. Nu eisen ze schaamteloos het recht op om dat wat ze eerst deden nu stiekem te doen.” Volgens Davigo zijn de huidige Italiaanse politici nu zelfs corrupter dan de politici uit de jaren '90. De afrekening met corruptie is volgens de rechter dan ook mislukt. In Italië heeft de linkse partij, PD (Partito Democratico) het voor het zeggen, Premier Matteo Renzi heeft geen commentaar. :-D Italië staat op nummer 61 in de corruptie-index die begin dit jaar door Transparency International werd gepubliceerd. Alleen Bulgarije doet het in de Europese Unie slechter. |
Citaat:
Dus fraude melden is strafbaar, plegen niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Héél oud. |
Citaat:
En Belgie ? |
Citaat:
|
Belgie op plaats 15
|
Citaat:
Belgie zou het 15e eerlijkst land zijn in die rangschikking ? :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mij verrast het niet. http://www.transparencybelgium.be/nl/home/corruption |
Citaat:
“Politici zijn niet gestopt met stelen, ze zijn gestopt zich er slecht over te voelen. Nu eisen ze schaamteloos het recht op om dat wat ze eerst deden nu stiekem te doen. Italiaanse politici zijn corrupter dan ooit. Dat zegt Piercamillo Davigo, rechter bij de Italiaanse Hoge Raad." Een links bestuur is altijd een corrupt bestuur. |
Citaat:
Mijn geld: niet in Panama, niet op de bank, niet meer in m'n portemonee. |
Citaat:
Mijn vader zei altijd als een nieuwkomer in een of andere partij verkozen werd: weeral een gouden kalf verkozen, dat ons zilver komt pikken. |
Citaat:
Die moet ik inkaderen, Berlusconi en schaamte in een zin.;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be