Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Regering Italië corrupter dan ooit. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=231143)

Truder 24 april 2016 06:07

Regering Italië corrupter dan ooit.

Italiaanse politici zijn corrupter dan ooit. Dat heeft Piercamillo Davigo, rechter bij de Italiaanse Hoge Raad, vrijdag gezegd in een interview met de Italiaanse krant Corriere della Sera. bron

“Politici zijn niet gestopt met stelen, ze zijn gestopt zich er slecht over te voelen. Nu eisen ze schaamteloos het recht op om dat wat ze eerst deden nu stiekem te doen.”

Volgens Davigo zijn de huidige Italiaanse politici nu zelfs corrupter dan de politici uit de jaren '90. De afrekening met corruptie is volgens de rechter dan ook mislukt.

In Italië heeft de linkse partij, PD (Partito Democratico) het voor het zeggen, Premier Matteo Renzi heeft geen commentaar. :-D
Italië staat op nummer 61 in de corruptie-index die begin dit jaar door Transparency International werd gepubliceerd. Alleen Bulgarije doet het in de Europese Unie slechter.

subocaj 25 april 2016 05:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Truder (Bericht 8079129)
Italiaanse politici zijn corrupter dan ooit. Dat heeft Piercamillo Davigo, rechter bij de Italiaanse Hoge Raad, vrijdag gezegd in een interview met de Italiaanse krant Corriere della Sera. bron

“Politici zijn niet gestopt met stelen, ze zijn gestopt zich er slecht over te voelen. Nu eisen ze schaamteloos het recht op om dat wat ze eerst deden nu stiekem te doen.”

Volgens Davigo zijn de huidige Italiaanse politici nu zelfs corrupter dan de politici uit de jaren '90. De afrekening met corruptie is volgens de rechter dan ook mislukt.

In Italië heeft de linkse partij, PD (Partito Democratico) het voor het zeggen, Premier Matteo Renzi heeft geen commentaar. :-D
Italië staat op nummer 61 in de corruptie-index die begin dit jaar door Transparency International werd gepubliceerd. Alleen Bulgarije doet het in de Europese Unie slechter.

Vandaag begint het Luxleaks proces in Luxemburg, tegen de klokkenluiders wel te verstaan.

Dus fraude melden is strafbaar, plegen niet.

TREBRON 25 april 2016 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8080475)
Vandaag begint het Luxleaks proces in Luxemburg, tegen de klokkenluiders wel te verstaan.

Doet me denken aan de manier waarop Roma zigeuners hun kinderen straffen. Stelen mag maar gepakt worden verdient een dik pak rammel.

Truder 26 april 2016 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8080475)

Geld en macht... Ons moeder zei altijd "misdaad loont niet" ze was o zo fout. Ik had in de politiek moeten gaan met een rode partijkaart...

Boduo 28 april 2016 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 8080986)
Doet me denken aan de manier waarop Roma zigeuners hun kinderen straffen. Stelen mag maar gepakt worden verdient een dik pak rammel.

Spartaans.
Héél oud.

Boduo 28 april 2016 22:57

Citaat:

Italie op nr 61.
En Belgie ?

Truder 29 april 2016 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8085182)
Italie op nr 61.
En Belgie ?

Geen idee, zeg het maar.

Numawan 29 april 2016 09:51

Belgie op plaats 15

Boduo 29 april 2016 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Numawan (Bericht 8085474)
Belgie op plaats 15

Ik vrees dat er iets hapert met de methode.
Belgie zou het 15e eerlijkst land zijn in die rangschikking ?

:roll:

Sukkelaar 29 april 2016 16:04

Citaat:

Waar is de goede tijd van Silvio Berlusconi?

Sukkelaar 29 april 2016 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8085725)

Indien dit het geval is wat moet het dan wel niet zijn in al die volgende landen?

Numawan 29 april 2016 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8085725)

Ja.

Mij verrast het niet.
http://www.transparencybelgium.be/nl/home/corruption

Truder 30 april 2016 08:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 8086043)
Waar is de goede tijd van Silvio Berlusconi?

Inderdaad, toen waren ze corrupt maar ze hadden er toch nog een schaamte gevoel over, nu...

“Politici zijn niet gestopt met stelen, ze zijn gestopt zich er slecht over te voelen. Nu eisen ze schaamteloos het recht op om dat wat ze eerst deden nu stiekem te doen. Italiaanse politici zijn corrupter dan ooit. Dat zegt Piercamillo Davigo, rechter bij de Italiaanse Hoge Raad."

Een links bestuur is altijd een corrupt bestuur.

Boduo 1 mei 2016 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 8086047)
Indien dit het geval is wat moet het dan wel niet zijn in al die volgende landen?

Onze regering is een faktuurregering.
Mijn geld: niet in Panama, niet op de bank, niet meer in m'n portemonee.

subocaj 2 mei 2016 06:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Truder (Bericht 8081873)
Geld en macht... Ons moeder zei altijd "misdaad loont niet" ze was o zo fout. Ik had in de politiek moeten gaan met een rode partijkaart...

Of blauw, geel, groen, oranje, bruin, zwart het maakt niet uit.

Mijn vader zei altijd als een nieuwkomer in een of andere partij verkozen werd: weeral een gouden kalf verkozen, dat ons zilver komt pikken.

subocaj 2 mei 2016 06:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Truder (Bericht 8086765)
Inderdaad, toen waren ze corrupt maar ze hadden er toch nog een schaamte gevoel over, nu...

“Politici zijn niet gestopt met stelen, ze zijn gestopt zich er slecht over te voelen. Nu eisen ze schaamteloos het recht op om dat wat ze eerst deden nu stiekem te doen. Italiaanse politici zijn corrupter dan ooit. Dat zegt Piercamillo Davigo, rechter bij de Italiaanse Hoge Raad."

Een links bestuur is altijd een corrupt bestuur.

Die moet ik inkaderen, Berlusconi en schaamte in een zin.;-)

subocaj 2 mei 2016 06:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8088268)
Onze regering is een faktuurregering.
Mijn geld: niet in Panama, niet op de bank, niet meer in m'n portemonee.

Durf je niet grootste belastingregering ooit te zeggen?

Boduo 2 mei 2016 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8089168)
Durf je niet grootste belastingregering ooit te zeggen?

What's a word ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be