Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Zo veegt een Turteltang kritiek op haar Turteltaks van tafel ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=231163)

Stormram 24 april 2016 18:19

Zo veegt een Turteltang kritiek op haar Turteltaks van tafel ...

... met een schaamteloos argumentum ad misericordiam, een drogreden om medelijden mee los te weken en het gebrek aan logische of overtuigende argumenten mee te compenseren.

Citaat:

“Ik heb een tweeling verloren na 24 weken zwangerschap. Dan kan je die kritiek wel relativeren”
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160424_02254448

Welk moreel gezond individu zou zich van dit ultieme zwaktebod durven bedienen om zichzelf uit de wind te kunnen zetten?

Het ergste is dat je dan als tegenpartij in de rol van gewetenloos monster wordt gewrongen als je nog verdere kritiek tracht te uiten. Dit is gewetenloze manipulatie van het laagste niveau denkbaar. We hebben al veel smeerlapperij te verduren gekregen, maar deze uitspraak spant zonder de minste twijfel de kroon!

Amon_Re 24 april 2016 18:27

Gij harteloze zak!
/sarcasme

TV-verslaafde 24 april 2016 18:35

Ja. Is zoiets als een geweer tegen je kop zetten en dan zielig doen.

TV-verslaafde 24 april 2016 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hmmm (Bericht 8080022)
Een moedige madam. Maar ja, zoals meestal krijgen diegenen die zaken moeten rechten de volle lading en niet de ware schuldigen.

Niets aan te doen, zo is de Vlaming.

Euh ze kan ook gewoon van zich afbijten... De taks komt er omdat en dan een reden.

Leica 24 april 2016 19:02

Een geluk dat er geen Turteltwins van gekomen is!

Scherven A. Mok 24 april 2016 19:18

Citaat:

Een moedige madam. Maar ja, zoals meestal krijgen diegenen die zaken moeten rechten de volle lading en niet de ware schuldigen.

Als ze een moedige madam was dan zou ze nu nog minister van justitie zijn en zou dat departement nu na haar derde ambtstermijn eindelijk beter functioneren ...
maar ja, ze is gewoon een incompetente zakkenvulster die telkens moet verhuizen omdat ze faalt en die alles slechter achter laat dan voor ze er aan trad.

Jan van den Berghe 24 april 2016 19:23

Citaat:

Er is niets moedig aan. De Turteltaks is onrechtvaardig, maar dat betekent niet dat de schuldigen vrijuit gaan.

En bij mijn weten heeft ook de VLD boter op haar hoofd in dit dossier.

Jan van den Berghe 24 april 2016 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hmmm (Bericht 8080092)
Hoe zou het VB dat op een rechtvaardige manier oplossen?

Heel doorzichtige poging om uw gebrek aan argumentatie te verbergen. Is het rechtvaardig om een ontspoord subsidiebeleid af te wentelen op de burger/consument die er geen schuld aan heeft?

De schoofzak 24 april 2016 19:57

De Freya-tang horen we niet meer over die Freya-factuur ... terwijl Turtel inderdaad het puin moet ruimen.

.

Jan van den Berghe 24 april 2016 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hmmm (Bericht 8080186)
Wie heeft er dan wel schuld aan?

De politieke partijen die indertijd de hele constructie hebben goedgekeurd en bij iedere legislatuur verder hebben bestendigd.

Jan van den Berghe 24 april 2016 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hmmm (Bericht 8080186)
En heb je nog niet geleerd dat belastingen enkel eerlijk zijn als je ze zelf nietoet betalen?

Helemaal niet, ik ben bereid om belastingen te betalen voor goede wegen, SZ, onderwijs, enzovoort.

Jan van den Berghe 24 april 2016 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hmmm (Bericht 8080201)
En hoe zou je die miljardenput dan wegwerken?

Alvast niet door belastingen te heffen op mensen die er geen schuld aan hebben.

Jan van den Berghe 24 april 2016 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hmmm (Bericht 8080205)
Dat had ik sel begrepen maar wie dan?

Als je weet dat het grote subsidiegeld naar de professionele installaties gaat, is het toch duidelijk waar de politiek het geld best gaat halen?

Jan van den Berghe 24 april 2016 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hmmm (Bericht 8080224)
Je zou de contracten dus niet naleven?

Hoezo? Waar sprak ik over het verbreken van de lopende contracten?

Jan van den Berghe 24 april 2016 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hmmm (Bericht 8080234)
Als je hun subsidies terug afpakt ...

Waar heb ik dat geschreven?

Jan van den Berghe 24 april 2016 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hmmm (Bericht 8080247)
Je zou ze toch de reuze schulden volledig laten betalen?
Maar ik begrijp je wel, Turtel kan in deze nooit goed doen.

Met Turtel heeft het niets te maken. Ongeacht welke minister van welke partij met zo'n voorstel zou afkomen, mijn oordeel is hetzelfde.

non-conformist 24 april 2016 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hmmm (Bericht 8080224)
Je zou de contracten dus niet naleven? Dat is natuurlijk een optie. Maar ga je later nog veel vertrouwen krijgen van investeerders?

Heeft niets met contracten te maken. Is een simpele belasting.

Maar ik verneem nog altijd graag waarom bedrijven minder moeten betalen dan een particulier. Transport, milieu enz, kost allemaal evenveel.

brother paul 24 april 2016 22:13

ik vraag mij nu af, of iemand weet hoe de overheid infrastructuur moet financieren in een wereld waar iedereen zijn stroom zelf maakt met zonnepanelen en zijn overschotten zit te delen op het netwerk ?
Dus in zo'n wereld koopt niemand nog elektriciteit, en betaalt niemand nog voor de infrastructuur zoals we nu ervoor betalen. Hoe financier je in die wereld de bouw/onderhoud van het netwerk ?

Weet iemand dat ?

non-conformist 24 april 2016 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8080293)
ik vraag mij nu af, of iemand weet hoe de overheid infrastructuur moet financieren in een wereld waar iedereen zijn stroom zelf maakt met zonnepanelen en zijn overschotten zit te delen op het netwerk ?
Dus in zo'n wereld koopt niemand nog elektriciteit, en betaalt niemand nog voor de infrastructuur zoals we nu ervoor betalen. Hoe financier je in die wereld de bouw/onderhoud van het netwerk ?

Weet iemand dat ?

Heb je jezelf al eens afgevraagd of het model van gecentraliseerde productie van elektriciteit nog wel een toekomst heeft ?

Als je die vraagt in alle eerlijkheid kunt beantwoorden, weet je ook waarom de DNB's en de overheid zo fervent hun positie zitten te verdedigen en belastingen zitten te heffen.

Jan van den Berghe 24 april 2016 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8080293)

Iedereen?

We doen hier nog niet aan SF, hoor.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be