![]() |
Cultuurmarxistische zelfhaat slaat ook bij de Taalunie door
Citaat:
Citaat:
Eén van Orwells belangrijkste boodschappen in z'n oeuvre '1984' is dat taal van essentieel belang is voor het menselijk denken, omdat het de ideeën structureert en beperkt die een individu kan formuleren en uitdrukken. Orwell stelt dat als de controle over taal gecentraliseerd wordt in een politiek instituut, zo'n instituut bij machte is om de intrinsieke structuur van taal te veranderen en er derhalve voor zorgt dat het onmogelijk wordt om kritische of ongehoorzame gedachten zelfs maar te conceptualiseren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
![]() Citaat:
Het ding bij zulke "wereldverbeteraars" is dat ze de waarheid niet aankunnen. Als je de waarheid niet aankan dan moet je maar wat haar op je tanden kweken, zeker? Het leven is hard. :lol: |
Wel een goede oplossing voor de overstromings problemen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
91% voor het behoud van "blank" :cheer:
|
Citaat:
|
In De Standaard noemt Ludo Permentier, medewerker bij de Nederlandse Taalunie, de hele kwestie bizar. "Het woord blank dook voor het eerst op in 1287, toen nog geen sprake was van kolonisatie. Bovendien kunnen onder blank vele kleurvarianten vallen. En als iemand een woord kwetsend wil gebruiken, zal het niet helpen door dat door een ander woord te vervangen".
Dat woord bestaat al 730 jaar, en nu willen ze er vanaf omdat het ooit eens kwetsend zou kunnen overkomen. Ik stel voor dat we in plaats van dat woord te schrappen, de mierenneukers schrappen die zoiets verzinnen. |
Doet me denken aan Urbanus.
Iets in de zin van: "Wij hadden thuis een grote witte hond, daar heb ik veel mee geravot. Een plezant beest, onzen blackie." . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Taal moet duidelijk zijn, Als je iemand geitenneuker noemt, is dat zeker niet duidelijk? Volgens mij betekent het, hij neukt meerdere geiten, in het geval van Erdogan moet het dus geiteneuker met een n zijn, want hij neukt er slechts één. Zou jij niet kwaad worden van een beschuldiging van overspel? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu, los daarvan, zoals ik het begreep, is het 'dennenbos' eender hoeveel dennen je neukt. |
|
Danku sossen
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be