Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Regering betaalde werkloze terroristen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=231276)

demonen 27 april 2016 20:10

Regering betaalde werkloze terroristen

Volgens de VRT-nieuwsdienst gaat het om 21 mensen die stempelgeld kregen terwijl ze in de cel zaten na een veroordeling voor terrorisme, in totaal voor tienduizenden euro.

De Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (RVA) weet niet wie in de gevangenis zit en onderzoekt of de uitkeringen onterecht zijn uitbetaald. Iemand die in de gevangenis zit, heeft normaal geen recht op een werkloosheidsuitkering, luidt het.

21 dossiers

In ons land zijn op dit moment 104 mensen veroordeeld voor terrorisme. Een vijfde van die veroordeelden heeft volgens de laatste cijfers een werkloosheidsuitkering gekregen

Wouter Langeraert, directeur controle van de RVA, legde in het VRT-journaal uit dat iemand die veroordeeld wordt en in de gevangenis moet, zelf de RVA moet verwittigen dat hij of zij niet meer beschikbaar is voor de arbeidsmarkt. Waarschijnlijk is het zo fout gegaan. 'Als je dan toch te veel zou ontvangen hebben, moet je dat terugbetalen.'

http://www.knack.be/nieuws/belgie/te...al-696841.html

Allemaal de fout vd sossen!

Eduard Khil 27 april 2016 20:13

Danku sossen

Stormram 27 april 2016 20:42

Ze moeten dat ZELF melden aan de RVA? Bureaucratische kafka ...

DucDEnghien 27 april 2016 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8083824)
Danku sossen

Achterlijke ambtenaren.

Jan van den Berghe 27 april 2016 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 8083816)
De Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (RVA) ...

Het onderscheid tussen RVA en de federale regering ontgaat u blijkbaar.

eno2 27 april 2016 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8083934)

De regering bepaalt de regels voor de RVA en draagt de verantwoordelijkheid.

eno2 27 april 2016 21:35

Toen ik dakloos werd, was ik ook geacht de RVA te gaan vertellen dat ze mijn werkloosheidsuitkering moesten stopzetten :rofl::lol:

Onnozelaars.

Eduard Khil 27 april 2016 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8083953)
Toen ik dakloos werd, was ik ook geacht de RVA te gaan vertellen dat ze mijn werkloosheidsuitkering moesten stopzetten :rofl::lol:

Onnozelaars.

U heeft dat niet gedaan? U hoort in de gevangenis

eno2 27 april 2016 21:38

In de gevangenis krijg je ook werkloosheidsuitkering :rofl: :lol:

Plus gratis onderdak. :rofl: :lol:

eno2 27 april 2016 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stormram (Bericht 8083866)
Ze moeten dat ZELF melden aan de RVA? Bureaucratische kafka ...

Je hebt het begrepen.

werkman 27 april 2016 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8083934)

Bij de federale regering zeggen ze dat het hun bevoegdheid niet is.
En bij de RVA zeggen ze dat ze het zelf moeten melden als ze geen recht meer hebben op leefloon.
En in de gevangenis zeggen ze dat het papier is opgebruikt als poepperkament en dat alle telefoons stuk zijn en eigen GSM's niet mogen worden gebruikt binnen de gevangenis.
En hoe denken de gevangenen er dan zelf over?
"Na ons de zondvloed waarschijnlijk!"
Zijn ze meteen van al die ongelovigen af.

eno2 27 april 2016 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 8083908)
Achterlijke ambtenaren.

De ambtenaren volgen de regels van de overheid. Achterlijke overheid.

demonen 28 april 2016 00:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8083962)
De ambtenaren volgen de regels van de overheid.

De kracht van verandering.

CLAESSENS Joris 28 april 2016 00:34

Citaat:

Volgens de VRT-nieuwsdienst gaat het om 21 mensen die stempelgeld kregen terwijl ze in de cel zaten na een veroordeling voor terrorisme, in totaal voor tienduizenden euro.

De Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (RVA) weet niet wie in de gevangenis zit en onderzoekt of de uitkeringen onterecht zijn uitbetaald. Iemand die in de gevangenis zit, heeft normaal geen recht op een werkloosheidsuitkering, luidt het.

21 dossiers

In ons land zijn op dit moment 104 mensen veroordeeld voor terrorisme. Een vijfde van die veroordeelden heeft volgens de laatste cijfers een werkloosheidsuitkering gekregen

Wouter Langeraert, directeur controle van de RVA, legde in het VRT-journaal uit dat iemand die veroordeeld wordt en in de gevangenis moet, zelf de RVA moet verwittigen dat hij of zij niet meer beschikbaar is voor de arbeidsmarkt. Waarschijnlijk is het zo fout gegaan. 'Als je dan toch te veel zou ontvangen hebben, moet je dat terugbetalen.'

http://www.knack.be/nieuws/belgie/te...al-696841.html

Wat ik zeker zo erg vindt is dat men ook terroristen en hun aanhangers blijft uitkeringen toekennen. We weten van de staatsveiligheid dat er hier letterlijk duizenden aanwezig zijn die hun hele tijd verdoen aan rechtstreeks of onrechtstreeks steunen van terroristen enerzijds en islamprediken via internet en andere kanalen terwijl ze eigenlijk werk aan het zoeken dienen te zijn...
Het kost slechts 5 minuten politieke moed om te maken dat dit soort zaken automatisch tot het verlies van een vervangingsinkomen zou leiden.

Universalia 28 april 2016 05:06

Zoals ik daar al wist te schrijven dient dat automatisch geschrapt te worden in die gevallen. link

Karel Martel B 28 april 2016 05:27

Citaat:

Is het soms de NVA die de stempelcontrole heeft afgeschaft? Ik dacht van niet.

kelt 28 april 2016 05:36

In dit geval;als iemand in de gevangenis belandt,dan is,vanaf die dag,de Belgische overheid zijn "werkgever" en moeten FOREM,VDAB,RVA en weet ik wie nog allemaal dat toch automatisch te weten kunnen komen?

Is dat nu zo moeilijk? :|

Truder 28 april 2016 06:24

En ik die dacht dat je van de dop gesmeten werd als je niet genoeg ging solliciteren.

Bad Attila 28 april 2016 06:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 8084098)
In dit geval;als iemand in de gevangenis belandt,dan is,vanaf die dag,de Belgische overheid zijn "werkgever" en moeten FOREM,VDAB,RVA en weet ik wie nog allemaal dat toch automatisch te weten kunnen komen?

Is dat nu zo moeilijk? :|

Eigenlijk wel, ja, de zaken zijn niet zo simpel.
De gevangenis kan onmogelijk weten welk sociaal statuut een veroordeelde heeft (behalve dan zijn eigen verklaringen) en de sociale zekerheid kan onmogelijk weten of iemand opgesloten wordt na een veroordeling.

Dat betekent dat databanken aan elkaar gekoppeld moeten worden, en dat er duidelijke regels moeten komen over wie welke info krijgt, en wanneer. Ik ben niet zeker dat dit vandaag de prioriteit is...

reservespeler 28 april 2016 06:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8084136)
Eigenlijk wel, ja, de zaken zijn niet zo simpel.
De gevangenis kan onmogelijk weten welk sociaal statuut een veroordeelde heeft (behalve dan zijn eigen verklaringen) en de sociale zekerheid kan onmogelijk weten of iemand opgesloten wordt na een veroordeling.

Dat betekent dat databanken aan elkaar gekoppeld moeten worden, en dat er duidelijke regels moeten komen over wie welke info krijgt, en wanneer. Ik ben niet zeker dat dit vandaag de prioriteit is...

Alweer een lijk uit de kast.
vorige regeringen hebben er toch wel echt een zooitje van gemaakt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be