Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Veilige seks ... 't wordt tijd dat ze een vaccin tegen aids ontwikkeld krijgen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=231340)

De schoofzak 29 april 2016 14:14

Veilige seks ... 't wordt tijd dat ze een vaccin tegen aids ontwikkeld krijgen

Dat is toch menselijk ...

titel: Studenten negeren kennis over risicoseks in de praktijk
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160429_02264783

Citaat:

Enkele lectoren van De PXL-opleiding Vroedkunde trokken op onderzoek uit. In een enquête onderzochten ze hoe het vandaag gesteld is met de seksuele gezondheid van de Limburgse student en hoe het zit met zijn kennis over soa’s en veilig vrijen? Meer dan 1500 Limburgse studenten namen deel aan het onderzoek.

Na analyse spreken de cijfers boekdelen: de kennis over risicoseks is goed. Zo geeft ruim 85 procent aan te weten dat orale seks een risico op overdracht van een seksueel overdraagbare aandoening (soa) kan inhouden. Zelfs meer dan 95 procent geeft aan dat seksuele penetratie ook een risico op soa-overdracht inhoudt.

Opvallend is dat deze kennis slechts weinig in de praktijk – veilig vrijen – wordt omgezet. Zo geeft slechts 55 procent van de studenten aan een condoom te gebruiken bij penetratie. Zelfs meer dan 90 procent gebruikt geen condoom voor orale seks, ondanks het besef dat ook hieraan een soa-risico verbonden is.

Praten met vriendjes en vriendinnetjes

PXL wil zijn steentje bijdragen en slaat de handen in elkaar met PXL-Healthcare en PXL-Education om alle Limburgse jongeren een blizzard te geven in hun relationele carrière.

Vorige week tijdens ‘PXL Breekt Uit’ mochten ook tientallen Limburgse kleuterklassen samen met onze studenten vroedkunde en kleuteronderwijs aan de slag.

Een interdisciplinair team ontwikkelde en begeleide een les relationele en seksuele vorming over thema’s als vriendschap, verliefdheid, praten met vriendjes en vriendinnetjes, knuffelen en kusjes geven staat op het programma. Een goede basis om op latere leeftijd efficiënt aan de slag te kunnen met die relationele en seksuele vaardigheden die onze Limburgse jongeren nodig hebben om later relationeel en seksueel geluk te vinden.

fred vanhove 29 april 2016 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8085807)
Dat is toch menselijk ...

titel: Studenten negeren kennis over risicoseks in de praktijk
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160429_02264783

Wie zonder seks blijft is eigenlijk beter af.....Je hebt een pak minder last voor een beetje plezier. Geen risico op enge ziektes.....geen risico op klachten van intimidatie....ongewenste intimiteiten ..geen risico op ongewenste zwangerschappen......geen gezeik over bed prestaties.....

Ik voorspel dat seks iets zuiver virtueel gaat worden in de toekomst.

Libro 29 april 2016 21:24

Een vaccin tegen domheid zou beter zijn maar een aidsvaccin is een goede tweede.

Guinevere 29 april 2016 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8086213)
Wie zonder seks blijft is eigenlijk beter af.....Je hebt een pak minder last voor een beetje plezier. Geen risico op enge ziektes.....geen risico op klachten van intimidatie....ongewenste intimiteiten ..geen risico op ongewenste zwangerschappen......geen gezeik over bed prestaties.....

'Een beetje plezier...' (of wat u daaronder verstaat) is net het probleem.
In een monogame relatie, waar ook de dingen zich met de juiste gaatjes bezig houden, is er gewoon geen risico op onveilige seks. Natuurlijk vermeerdert het risico wel bij obsessief-compulsieve seriële monogamie.

Gipsy 29 april 2016 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8086479)
'Een beetje plezier...' (of wat u daaronder verstaat) is net het probleem.
In een monogame relatie, waar ook de dingen zich met de juiste gaatjes bezig houden, is er gewoon geen risico op onveilige seks. Natuurlijk vermeerdert het risico wel bij obsessief-compulsieve seriële monogamie.

Op zijn minst pissen de helft van mannen en vrouwen in een monogame relatie naast de pot. Het is niet omdat ge onder hetzelfde dak woont
of een "vaste" hebt dat één of beiden van de partners niet gaan kijken of het gras groener is aan de overkant.

De schoofzak 30 april 2016 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8086213)

dokter: ja het is ernstig. Als je nog 20 jaar wilt leven, raad ik je aan niet meer te roken, te drinken, te seksen, vlees te eten ...
patiënt: waarom zou ik dan nog willen leven, dokter ?

.

Gipsy 30 april 2016 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8086797)
dokter: ja het is ernstig. Als je nog 20 jaar wilt leven, raad ik je aan niet meer te roken, te drinken, te seksen, vlees te eten ...
patiënt: waarom zou ik dan nog willen leven, dokter ?

.

Met roken heb ik al 35 jaar gestopt. Dat is wel echt het meest debiele "genotsmiddel".

De schoofzak 30 april 2016 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8087601)
Met roken heb ik al 35 jaar gestopt. Dat is wel echt het meest debiele "genotsmiddel".

Over wie zei men ook weer: "een beetje dom is best wel lekker ..." ?

(let op, kijk naar de draad over rokers in een huurwoning: ik ben hevige tegenstander van roken op bijna alle mogelijk denkbare plaatsen ...)

.

Yog Sothoth 1 mei 2016 03:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8086444)
Een vaccin tegen domheid zou beter zijn maar een aidsvaccin is een goede tweede.

Dat bestaat al, hoor! En het is 100% effectief. Het wordt aangebracht op het voorhoofd of achter in de nek. En het is 9mm groot :twisted:

fred vanhove 1 mei 2016 07:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8087601)

Is persoonlijk. Mijn peter heeft ontegensprekelijk gans zijn leven veel plezier beleefd aan zijn zelf gerolde sigaretjes.....Iedereen kan zich geen callgirls veroorloven op een luxe jacht met de bijhorende champagne en coke.

De schoofzak 1 mei 2016 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth (Bericht 8087902)
Dat bestaat al, hoor! En het is 100% effectief. Het wordt aangebracht op het voorhoofd of achter in de nek. En het is 9mm groot :twisted:

Dat vind ik maar een domme opmerking.
Er zijn al veel intellectuelen omgebracht met jouw "vaccin". Vooral in extreem linkse regimes.

Verder is het aangewezen dat als je de diameter van een voorwerp wilt gebruiken om de grootte ervan te beschrijven, je ook vermeldt dat je aangeeft dat het de diameter is die je als lengte opgeeft.

.

Yog Sothoth 1 mei 2016 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8088174)
Dat vind ik maar een domme opmerking.
Er zijn al veel intellectuelen omgebracht met jouw "vaccin". Vooral in extreem linkse regimes.

Verder is het aangewezen dat als je de diameter van een voorwerp wilt gebruiken om de grootte ervan te beschrijven, je ook vermeldt dat je aangeeft dat het de diameter is die je als lengte opgeeft.

.

Zeg, dat was maar om te lachen, hè! Af en toe een beetje morbide humor moet toch kunnen.

reservespeler 1 mei 2016 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth (Bericht 8087902)

Een vaccin zou ik de RD niet noemen.
Ze zijn eerder een middel om domheid in stand te houden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be