Universalia |
1 mei 2016 11:28 |
Jambon wil identiteitskaart online vernieuwbaar maken
BRON
Detail tekst:
Citaat:
Minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon wil het mogelijk maken om identiteitskaarten online aan te vragen. Daardoor zou je nog slechts één keer naar het gemeentekantoor moeten, namelijk voor het inruilen van de oude kaart voor de nieuwe. Dat zei Jambon aan Open VLD-Kamerlid Dirk Van Mechelen.
|
Ik heb er géén idee van maar of het een haalbaar of een goed plan is, mag ik daar aan twijfelen?
Citaat:
De mogelijkheid om je identiteitskaart via internet te vernieuwen, zou ook kunnen betekenen dat een digitale foto voortaan volstaat. Mogelijk komt er dus een eind aan de voor velen obligate passage langs het fotohokje voor een setje pasfoto’s.
|
Op voorwaarde dat men er vanuit gaat dat het Internet 'safe' is?
Ik denk dat de meeste criminelen zich al te pletter lachen met het voorstel.
Het Internet is alleen maar 'safe' als je geen Internet hebt, geen account niets van die zaken maar tegenwoordig kom je er daar al niet meer mee want men begint alles meer en meer op te dringen langs die Internetsnelweg, bankapps, apps voor dit voor dat ... reclamespots die er al op inspelen op betalingen met gsm en andere ... :roll:
Iederéén zijn Internet wie zei dat ook alweer Vincent Van Quickenborne vroeger.
Vooruitgang of doet u thuis het werk van véél andere mensen, gratis uiteraard? 8O
p.s. Als je tegenwoordig geen Internet hebt vraagt men u waarschijnlijk, op Mars gezeten de laatste jaren?
|