Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Jambon wil identiteitskaart online vernieuwbaar maken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=231405)

Universalia 1 mei 2016 11:28

Jambon wil identiteitskaart online vernieuwbaar maken

BRON

Detail tekst:

Citaat:

Minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon wil het mogelijk maken om identiteitskaarten online aan te vragen. Daardoor zou je nog slechts één keer naar het gemeentekantoor moeten, namelijk voor het inruilen van de oude kaart voor de nieuwe. Dat zei Jambon aan Open VLD-Kamerlid Dirk Van Mechelen.
Ik heb er géén idee van maar of het een haalbaar of een goed plan is, mag ik daar aan twijfelen?

Citaat:

De mogelijkheid om je identiteitskaart via internet te vernieuwen, zou ook kunnen betekenen dat een digitale foto voortaan volstaat. Mogelijk komt er dus een eind aan de voor velen obligate passage langs het fotohokje voor een setje pasfoto’s.
Op voorwaarde dat men er vanuit gaat dat het Internet 'safe' is?

Ik denk dat de meeste criminelen zich al te pletter lachen met het voorstel.

Het Internet is alleen maar 'safe' als je geen Internet hebt, geen account niets van die zaken maar tegenwoordig kom je er daar al niet meer mee want men begint alles meer en meer op te dringen langs die Internetsnelweg, bankapps, apps voor dit voor dat ... reclamespots die er al op inspelen op betalingen met gsm en andere ... :roll:

Iederéén zijn Internet wie zei dat ook alweer Vincent Van Quickenborne vroeger.

Vooruitgang of doet u thuis het werk van véél andere mensen, gratis uiteraard? 8O

p.s. Als je tegenwoordig geen Internet hebt vraagt men u waarschijnlijk, op Mars gezeten de laatste jaren?

subocaj 1 mei 2016 11:38

.

subocaj 1 mei 2016 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8088215)
BRON

Detail tekst:

Ik heb er géén idee van maar of het een haalbaar of een goed plan is, mag ik daar aan twijfelen?

Op voorwaarde dat men er vanuit gaat dat het Internet 'safe' is?

Ik denk dat de meeste criminelen zich al te pletter lachen met het voorstel.

Het Internet is alleen maar 'safe' als je geen Internet hebt, geen account niets van die zaken maar tegenwoordig kom je er daar al niet meer mee want men begint alles meer en meer op te dringen langs die Internetsnelweg, bankapps, apps voor dit voor dat ... reclamespots die er al op inspelen op betalingen met gsm en andere ... :roll:

Iederéén zijn Internet wie zei dat ook alweer Vincent Van Quickenborne vroeger.

Vooruitgang of doet u thuis het werk van véél andere mensen, gratis uiteraard? 8O

p.s. Als je tegenwoordig geen Internet hebt vraagt men u waarschijnlijk, op Mars gezeten de laatste jaren?

Als je een identiteitskaart vind, kan je die dan ook online vernieuwen? Zou toch echt te gemakkelijk zijn.
Al je gegevens staan erop.

subocaj 1 mei 2016 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seppeke (Bericht 8088250)
Natuurlijk twijfelen conservatieve progessievelingen daaraan.

Verlies je ID maar niet, want als ik ze vind heet ik Seppeke.;-)

Xenophon 1 mei 2016 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8088236)
Als je een identiteitskaart vind, kan je die dan ook online vernieuwen? Zou toch echt te gemakkelijk zijn.
Al je gegevens staan erop.

Behalve de pincode.

de vuile muilekoek 1 mei 2016 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8088352)
Behalve de pincode.

Oh daar vinden ze wel iets op ... hackers genoeg...:roll:

Bad Attila 2 mei 2016 07:23

Goed idee.

vrijzinnige 2 mei 2016 07:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8089233)
Goed idee.

Gaat deze dienst dan goedkoper worden ?

Henri1 2 mei 2016 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 8089253)

Dat is het doel niet.
Het doel is om een stok achter de deur te houden als iemand de schuld moet krijgen.

XenApp 2 mei 2016 08:13

Lijkt me zeker een haalbaar idee. De e-veiligheid moet natuurlijk wel in orde zijn. Gezien we tegenwoordig ook massaal online betalen op een veilige manier, lijkt me dit voor de elektronische identiteitskaart ook haalbaar om dit proces veilig te kunnen laten verlopen.

Bad Attila 2 mei 2016 17:16

Citaat:

Weet ik niet en kan mij niet schelen, eigenlijk.
De verbetering van de dienstverlening daarentegen wel...

Xenophon 2 mei 2016 17:34

Citaat:

:rofl:

Scherven A. Mok 2 mei 2016 17:43

Gaat dat op dezelfde site zijn waar de kaarten en plattegronden van de gevangenissen, politieburelen en Europese gebouwen staan ? Ik zie mijn gegevens liever niet zo openbaar eerlijk gezegd.

Sukkelaar 4 mei 2016 05:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8089233)
Goed idee.

Slecht idee : groot gevaar voor vervalsing.

Sukkelaar 4 mei 2016 05:39

Citaat:

Wat is goedkoper? Van € 20 naar € 19? Vergeet niet dat de prijs bepaald wordt door gemeente.

Bad Attila 4 mei 2016 07:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 8091516)

Ah, want nu is er geen gevaar?

Pandareus 4 mei 2016 09:41

Je kunt met je ID card + electronische handtekening (= je pincode) nu al zeer veel zaken doen. In veel banken kun je enkel nog electronisch tekenen, dus ofwel met je bankkaart ofwel met je ID card + pincode. Ook voor de belastingen gaat het met een ID cardreader. Waarom dan geen nieuwe identeitskaart aanvragen ?

Amon_Re 4 mei 2016 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 8091516)

Nope.

eno2 4 mei 2016 11:49

Als expat is mijn ID- vernieuwing online afgehandeld met het consulaat in Tenerife. Ik heb enkel pasfoto's moeten opsturen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be