![]() |
Pols bloeddrukmeters.
Op Bol.comNL vind ik er vanaf 25€ tot 100€ plus.
Heeft er iemand ervaring mee met die dingen? Zijn er punten waar ik op moet letten? |
Citaat:
Ik neem aan dat ze rond de pols moeten bevestigd worden voor een bevredigende werking...:| |
Ja, een Tensoval.
Blijkt min of meer te kloppen, over andere kan ik niets zeggen. Als je ze consequent op dezelfde manier gebruikt, plaatsing, houding, moment dan zal een verschil wel iets betekenen. Nadat je vijftien trappen opgelopen hebt gaat de gemeten waarden natuurlijk niet hetzelfde betekenen dan de dag tevoren toen je al uren rustig aan 't lezen waart, bijvoorbeeld. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Pols is niet precies genoeg.
Ietske meer uitgeven en een exemplaar kopen om rond je bovenarm te draaien. Bij een arm-exemplaar zal jij ook minder verleid worden om je bloeddruk te meten door de band rond je penis te draaien en plaats van rond je pols. Voorts moet jij zeker geadviseerd worden om de raad in te winnen van een veearts. . |
Citaat:
|
De internist heeft me verplicht er een te kopen op 24.12.2013.
40€ bij de apotheek. Polsmeter. ik kreeg initieel de wildste resultaten. Toen ben ik vergelijkend gaan ijken met de bovenarmmeter van de verpleegster van het medisch centrum. Die me ook leerde hoe er correct mee om te springen. Sindsdien zijn de resultaten betrouwbaar. |
Citaat:
|
lol oud worden. Een voorrecht dat niet iedereen gegeven is.
|
Citaat:
maar het is nog altijd beter dan het alternatief. . |
Citaat:
|
Ik kan mij dat aardig inbeelden schoof. Mijn lichaam is ook niet meer wat het was.
Zo heb ik mij 10 jaar later eens op rollerblades even jong gewaand, met een lelijke val tot gevolg. Mijn benen gingen niet meer zo goed mee als vroeger. Het alternatief is onvermijdelijk... We're all gonna die. Are you ready? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Persoonlijk vind ik het “arm”-type in de regel iets preciezer, maar het verschil met de pols-exemplaren is quasi verwaarloosbaar. Een goede raad : ga nooit voort op één enkele meting. Doe telkens twee �* drie metingen, volledig ontspannen, en met een tussentijd van een tiental minuten. Het gemiddelde van die metingen geeft de reële waarde van uw bloeddruk weer. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be