![]() |
Boekenbeurs
Sinds gisteren is in Antwerpen opnieuw de boekenbeurs open gegaan voor het grote publiek en dit nog t/m 11 november. De eerste dag lokte reeds meer dan 13.000 bezoekers en ook de volgende dagen worden er duizenden bezoekers verwacht.
Zijn er mensen die al een bezoekje hebben gebracht aan de boekenbeurs, en daar eventueel een boek gekocht hebben, of nog van plan zijn om dat één van de komende dagen te doen? Ik was er gisteren en heb genoten van de lezing die Ayaan Hirsi Ali er gaf. |
Ik ga maandag :) Is de Panos in Berchem station open?
|
Ik ga maandag ook. Ik ben er toch al heel wat jaren geweest en uiteindelijk koop ik dan toch meer boeken dan ik had gepland.
|
ik ga als Jef Nys er is
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
please, moet er morgen iemand in berchem station zijn? zo ja, vraag eens of de panos maandag open is. ik zal u eeuwig dankbaar zijn! |
Citaat:
|
Ik ga donderdag 4 november. Ik hoop dat er weinig volk is op die dag, en ik hoop door openbaar te maken dat ik dan ga er nog minder volk zal opdagen...
Mag ik http://www.boekenfestijn.com aanraden als een lust voor de boekenliefhebber. Boeken met een kleine, vaak onmerkbare, fout worden belachelijk laag geprijsd. Van kleurboeken tot kleppers van kunstboeken! |
Off topic : waarop slaat die reclame die zowat alle bushaltes siert? Jullie zullen vast wel weer beginnen over VBers en preutsheid en censuur enzo, maar serieus, wat hebben boekenbeurzen en naakte vrouwen met elkaar gemeen? Nee, verbieden wil ik het niet, maar toch : waar zijn we mee bezig? Is teveel teveel?
|
Citaat:
[size=2]Dit jaar werd het beeld van de Boekenbeurs of het beeld van de affiche voor de Boekenbeurs getekend door Inge Heremans alias Ilah. Cordelia is geen alter ego maar een synthetisch beeld, een uitvergroting of een reductie van een zeer aandachtige en talentrijke kunstenares. Het portret van een sterke vrouw die zich kwetsbaar opstelt en van een kwetsbaar meisje dat klare taal tekent. Vlaanderen is rijk aan grafisch talent. Ilah heeft op enkele jaren haar plaats verdiend in de groep grafici die ons vandaag permanent uitnodigen naar hun verbeelding te kijken. Net voor een internationale doorbraak was een aanwezigheid op de Boekenbeursaffiche bijna evident. De formulering van de opdracht was eenvoudig: Lezen is genieten en lezen doe je overal. Lezen is een intieme bezigheid en elke lezer heeft zijn houding, zijn plaats, zijn ideale omgeving. Lezen is een uitdrukking van vrije keuze. Het antwoord bestond uit acht Cordelia’s die op een verschillende wijze met een boek omgaan. Dat Cordelia naakt leest is een keuze en een beslissing van Ilah. Volgens haar vallen boeken veel meer op als de lezer of de lezeres geen kleren draagt. De acrobatische houding van de lezende Cordelia refereert naar het zeer persoonlijke en eigenzinnige van het lezen. Iedereen doet het op haar of zijn manier.[/size] |
Ik zou met het openbaar vervoer willen gaan. Welke tram (of metro) moet ik nemen aan het Centraal Station ??? Waarvoor Dank.8)
|
Citaat:
|
Tram 2, klopt denk ik.
|
Citaat:
Toch bedankt voor de uitleg, Dies :) |
Citaat:
|
Citaat:
en pietje, met tram 2 geraak je er zeker, in het station gewoon de pijltjes volgen. ;) |
Citaat:
geen dank |
@Vl.leeuw-Dies-schaduw & doornroosje : bedankt voor de info 8)
|
En ik ben al terug en heb de volgende boeken gekocht. Zoals een aantal onder jullie wel weten ben ik enorm geïnteresseerd in WO2 (aan de Belgicisten: dit maakt me geen Nazi!). Hieronde boeken die ik gekocht heb:
- Werewolf (Charles Whiting) - The dambusters raid (John Sweetman) - The bloody road to Tunis-destruction of the Axis forces in North-Africa Nov.1942 - May 1943 (David Rolf) - Berlin: dance of death (Helmut Altner) - Battle of the Bulge - Hitler's alternate scenarios |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be