Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Transgenders, een nieuwe rage: Volgt U even mee? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=231471)

zonbron 3 mei 2016 21:43

Transgenders, een nieuwe rage: Volgt U even mee?

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...an-wordt.dhtml
Volgt u even mee: Jessica gaat al meer dan een jaar als meisje naar school. Nochtans werd ze als jongen geboren. Haar ouders gingen uit elkaar toen ze nog een baby was. Jessica woont bij haar lesbische moeder Ella. De partner van Ella, Alex, is nu ook man geworden. Alex ontdekte dat ze zelf transgender was toen ze voor Jessica informatie over het onderwerp verzamelde. En u dacht dat het in 'Thuis' al moeilijk is, met Franky die Kaat is geworden?

Het verhaal van het bijzondere vriendin is het onderwerp van een BBC-programma dat vorig jaar Jessica en een ander transgender meisje, Lily (7), begon te volgen. Vanavond wordt het vervolg uitgezonden.

Stiefmoeder wordt stiefvader
"Ik wilde er niets aan doen tot ik voelde dat Jessica en het gezin stabiel waren. Nu is het tijd om oprecht te zijn tegenover mezelf", stelt Alex in het programma. "Ik voel hetzelfde als Jessica, maar ik begreep of wist het niet tot ik onderzoek deed naar wat Jessica doormaakte. Dan wist ik het meteen: ook ik ben transgender".

...

Wat kinderen en de huidige jeugd allemaal te verduren krijgen.

Bhairav 4 mei 2016 05:15

U kunt dat, zoals veel anderen, niet vatten. Dus het is maar 'n overgewaaide trend?
Wat zou beter zijn? Die kinderen het 'afleren'?

HOUZEE ! 4 mei 2016 05:20

Ze doen er niemand kwaad mee .... en ze vallen er niemand mee lastig zolang je ze maar laat doen, heel wat anders dan de islam

Bhairav 4 mei 2016 05:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 8091504)
Ze doen er niemand kwaad mee .... en ze vallen er niemand mee lastig zolang je ze maar laat doen, heel wat anders dan de islam

Stel u eens voor dat mensen zich laten "bekeren" tot geslachtsverandering.

Anna List 4 mei 2016 07:01

ja tuurlijk, die transgenders die gaan door zo'n transitie en lange lijdensweg uit puur plezier.

:roll:

De schoofzak 4 mei 2016 09:36

Transgenders, een nieuwe rage: Volgt U even mee?

Neen, dank je, ik volg niet even mee.
Loop maar zelf achter je neus aan.

Als ge verstaat wat ik bedoel.

.

DewareJakob 4 mei 2016 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 8091513)

Bekeren? Wat bedoel je daar mee?

DewareJakob 4 mei 2016 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8091548)
ja tuurlijk, die transgenders die gaan door zo'n transitie en lange lijdensweg uit puur plezier.

Het moet inderdaad héél diep zitten om die lijdensweg te willen ondergaan. Een keuze die ik altijd zal respecteren, hoewel ik ze niet echt begrijp. Als ouder van drie volwassen kinderen zou het er ook heel moeilijk mee hebben indien er één die keuze maken en toch zou ik het respecteren. Het is gelukkig niet aan de orde.

morte-vivante 4 mei 2016 09:52

mensen die dit bestempelen als "een rage" zouden hun excuses moeten aanbieden aan iedereen die met de problematiek en de stigmatisering te maken krijgen

quercus 4 mei 2016 10:00

Over zulke dingen wil ik mij niet uitspreken. Gewoon omdat ik het niet begrijp. Ik kan het mij eenvoudigweg niet voorstellen. Verleden week-end nog ging ik op familiebezoek. Aan de heel gezellige tafel zaten onder meer twee lesbische jonge vrouwen. Eén van beide heeft zich een twee jaar terug kunstmatig laten insemineren. ze zijn dus een jong koppel met een schattige kleuter. Aan dezelfde tafel zaten ook twee jonge mannen die in een homo-relatie samenleven. Het is nu eenmaal onze hedendaagse westerse wereld. Ik aanvaard het ook al begrijp ik het niet.

De schoofzak 4 mei 2016 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8091744)
Over zulke dingen wil ik mij niet uitspreken. Gewoon omdat ik het niet begrijp. Ik kan het mij eenvoudigweg niet voorstellen. Verleden week-end nog ging ik op familiebezoek. Aan de heel gezellige tafel zaten onder meer twee lesbische jonge vrouwen. Eén van beide heeft zich een twee jaar terug kunstmatig laten insemineren. ze zijn dus een jong koppel met een schattige kleuter. Aan dezelfde tafel zaten ook twee jonge mannen die in een homo-relatie samenleven. Het is nu eenmaal onze hedendaagse westerse wereld. Ik aanvaard het ook al begrijp ik het niet.

We zijn nu eenmaal mensen. Zo'n gevoelens komen bij mensen voor.
En het is nu eenmaal onze westerse samenleving, die dat accepteert. Die zulke mensen accepteert en respecteert. En hen niet langer in de gevangenis gooit, op de brandstapel zet, of zoals elders in de wereld, van een hoog gebouw gooit met het hoofd naar beneden.

.

SDX 4 mei 2016 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 8091513)

Je bedoelt; aangeleerd/aangepraat?

Xenophon 4 mei 2016 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8091548)

Hey, dat is afzien hoor. Geloof me ik heb het meegemaakt, ik wou op een gegeven moment ook zo'n operatie laten uitvoeren.

Maar ze hadden geen model dat ik goed vond.

HOUZEE ! 4 mei 2016 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8091963)
Hey, dat is afzien hoor. Geloof me ik heb het meegemaakt, ik wou op een gegeven moment ook zo'n operatie laten uitvoeren.

Maar ze hadden geen model dat ik goed vond.

ahja, welke gezonde man huppelt bij tijd en stond niet eens rond in de lingerie van zijn vrouw?

transgenders zijn heus niet zo uniek maar het taboe is groot en daardoor krijgen ze de indruk van wel

Mambo 4 mei 2016 14:20

Meestal om daarna als hoer verder te doen.

Veel verder reikt hun probleem nu ook weer niet.

dalibor 4 mei 2016 14:27

Decennia geleden had ik een oom die woest werd als er iets openlijk homoseksueel in de media kwam. Volgens hem moisten ze daar allemaal niet teveel reclame over maken'. Is het zo dat ik dit draadje moet begrijpen?

quercus 4 mei 2016 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8092083)
Decennia geleden had ik een oom die woest werd als er iets openlijk homoseksueel in de media kwam. Volgens hem moisten ze daar allemaal niet teveel reclame over maken'. Is het zo dat ik dit draadje moet begrijpen?

Ik heb uit dit draadje gewoon begrepen dat er zéér ingewikkelde toestanden kunnen uit ontstaan waar een buitenstaander een beetje tureluurs van wordt...8O

dalibor 4 mei 2016 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8092113)
Ik heb uit dit draadje gewoon begrepen dat er zéér ingewikkelde toestanden kunnen uit ontstaan waar een buitenstaander een beetje tureluurs van wordt...8O

Ik vond als kind traditioneel katholieke verhalen ook best ingewikkeld: de onbevlekte ontvangenis, de heilige drievuldigheid, het concept van eeuwig leven na de dood (dat me als onaantrekkelijk en zelfs zeer beangstigend overkwam).

Xenophon 4 mei 2016 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8092083)

In elke familie heeft men zwarte schapen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8092122)
Ik vond als kind traditioneel katholieke verhalen ook best ingewikkeld: de onbevlekte ontvangenis, de heilige drievuldigheid, het concept van eeuwig leven na de dood (dat me als onaantrekkelijk en zelfs zeer beangstigend overkwam).

Maak u geen zorgen, je gaat in geen geval naar de hemel.

Patrick M. 4 mei 2016 15:35

Of er nu iemand homo is of lesbisch is, dat maakt toch niet uit.
Of je nu bi bent of hetero, dat maakt toch ook niet uit.
Als iemand een geslachtsverandering wilt omdat hij of zij zich dan beter voelt in zijn of haar lichaam dat is toch de keuze van die persoon zelf.
Die persoon die een geslachtsverandering wilt en laat doen , doet daar toch niemand kwaad bij.
Je moet zo een keuze respecteren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be