![]() |
Het neo-racisme van Anissa Temsamani
Het neo-racisme van Anissa Temsamani
In De Morgen verscheen een uitvoerig interview met het socialistische lid van het Vlaams parlement Enissa Temsamani. Zij pleit voor de invoering van quota voor de bedrijven: “Als het echt niet anders kan, pleit ik voor quota voor bedrijven: per zoveel werknemers worden zoveel migranten aangenomen. Niet dat ik dat een ideaal systeem vind, verre van. Maar als het de enige stok is om meer allochtonen aan een job te helpen, dan moet dan maar. Als het niet uit vrije wil kan, dan maar met een stok achter de deur”. De beperkingen die aan de scholen werden opgelegd, en die hen verplichten om tot aan een zekere drempel allochtone kinderen in te schrijven, wordt nu pervers genoeg door haar als een precedent aangehaald om ook quota aan de bedrijven op te dringen: “Vandaag bestaan er trouwens al quota voor allochtonen in Vlaanderen. Quota om allochtonen buiten te houden: quota in het onderwijs, want te veel kinderen van allochtonen mag niet. Dan mogen schooldirecties kinderen doorsturen”. Nochtans is deze maatregel door de politiek correcten aan de scholen opgedrongen, precies om allochtone leerlingen binnen te brengen in zogenaamd ‘witte’ scholen. Nu stelt de socialiste het voor alsof het hier om een soort Vlaams Blok-maatregel gaat, die moet gecompenseerd worden door quota op de werkvloer. De juiste handelswijze bestaat er natuurlijk in om dit soort hatelijke maatregelen, die de mensen verplichten om elkaar door een etnische of raciale bril te bekijken, direct af te schaffen. Een fatsoenlijke staat is volkomen kleurenblind, en weert alle wetten die de burger behandelen, niet als een individu, maar als exemplaar van een of andere biologische categorie. Een fatsoenlijke samenleving zorgt voor werk voor iedereen, want gedwongen werkloosheid is een onrecht voor ieder individu dat erdoor wordt getroffen. Temsamani ziet dat anders. Zij wil niet zozeer werkloosheid afschaffen, maar wel een aantal autochtonen op straat zetten, en ze vervangen door allochtonen, om aldus een bepaalde etnische verhouding na te streven. Ze wil met andere woorden (noodzakelijkerwijs zeer gedetailleerde) raciale of etnische tellingen invoeren, en de rechten van de individuen (in casu hun grondwettelijk recht op arbeid) afhankelijk maken van hun herkomst of de kleur van hun vel. Ze wil dit soort maatregelen echter niet doorvoeren op alle maatschappelijke domeinen, maar enkel daar waar het bepaalde groepen goed uitkomt. Daarom enkele vragen aan Anissa Temsamani: - Indien u etnische quota voor het bedrijfsleven eist, wenst u dan ook etnische quota inzake de toekenning van sociale woningen? - Indien u etnische quota voor het bedrijfsleven eist, wenst u dan ook etnische quota inzake gerechtelijke veroordelingen en gevangenispopulatie? - Indien u etnische quota eist voor het bedrijfsleven, eist u dan ook etnische quota inzake leer - en schoolresultaten? - U beweert: “Allochtone kinderen met een taalachterstand worden al te gemakkelijk in dezelfde klas gestoken als kinderen met zware gedragsstoornissen of dyslexie. Zo maak je bestaande verschillen natuurlijk groter. In plaats van die kinderen in sterke klassen te steken, waar ze de taal kunnen meepikken, worden ze afgeleid naar het buitengewoon onderwijs. Verwondert het dan dat nadien de werkloosheid volgt?”. De werkloosheid bij de allochtonen is dus blijkbaar de schuld van de scholen en van de leraren. Hierbij passen de volgende vragen: (a) Blijkens het Leuvense LOSO-onderzoek bestaat er voor niet-verbaal IQ een verschil van 1 sd (15 IQ-punten) tussen de gemiddelden voor allochtone en autochtone leerlingen (2 sd voor verbaal IQ). Op basis waarvan denkt u dat een schoolsysteem van zo’n groot verschil abstractie zou kunnen maken? (b) Uw voorstel houdt impliciet in dat goedbegaafde leerlingen geïnstrumentaliseerd worden: ze moeten ontwikkelingskansen opofferen, om als leeromgeving te fungeren voor anderen. Durft u deze consequentie ook expliciet uit te spreken? (c) Onlangs verscheen in de pers het bericht “Vooropleiding allochtone politieagenten maat voor niets” (De Morgen 22 10 04, p.12). De heer Thiry van het betrokken ‘Provinciaal Integratiecentrum Limburg’ zei over het feit, dat slechts één allochtoon voor toelatingsexamen slaagde: “De resultaten zijn onbevredigend. Zeker als je rekening houdt met de energie en de middelen die erin werden gestoken. De avondopleiding loopt nog, maar wordt wegens te weinig geïnteresseerden gestopt. Blijkbaar is de allochtone doelgroep te zwak om er politiemensen uit te recruteren. Vooral met het Nederlands zijn er grote problemen. Allochtonen geven het sneller op”. Wat heeft dit integratiecentrum, dat vrij specifiek op de ‘allochtone doelgroep’ was gericht, volgens u verkeerd gedaan? Want dat het probleem eens te meer bij de lesgevers ligt, en niet bij de ‘doelgroep’, mogen we als vanzelfsprekend aannemen, nietwaar? |
Citaat:
|
“Allochtone kinderen met een taalachterstand worden al te gemakkelijk in dezelfde klas gestoken als kinderen met zware gedragsstoornissen of dyslexie. Zo maak je bestaande verschillen natuurlijk groter.“
Temsamni vertolkt weer perfect de klassieke slachtofferrol van de allochtoon, om precies te zijn van de moslim-allochtoon. Andere allochtone groepen hebben duidelijk minder behoefte om slachtoffer te spelen. Temsamani moet zich eerst en vooral de vraag stellen waarom allochtone (moslim)kinderen een taalachterstand hebben. Waarom leren 3de en 4de generatie magrebijnen het Berbers of Arabisch als 1ste taal of moedertaal aan hun kinderen? Hebben ze na 3 generaties nog niet door dat dit niet de Belgische nationale talen zijn? Waarom houden deze nieuwe Belgen zo strikt vast aan een magrebijnse opvoeding en moedertaal terwijl ze tegelijkertijd schreeuwen om toch maar als nieuwe Belgen behandeld te worden? Pure integratie-onwil is dat en dat is eigen aan de moslims. Andere 4de generatie migrantenkinderen waar ook ter wereld leren al lang niet meer de moedertaal van hun (over-)grootouders. Die zijn of voelen zich trouwens geen migrantenachterkleinkinderen meer, want zijn volledig geassimileerd, zoals het hoort. Het zijn de moslim(groot)ouders zelf die de kansen van hun kinderen verkloten door ze in een achterstandspositie te duwen. Daar hoeven we helemaal geen medelijden mee te hebben, en nog minder tijd, geld en energie in te steken op de kap de van belastingbetaler. Het haalt toch niets uit. |
Dit is dan het resultaat van 30 jaar knuffelpolitiek: Nog meer eisen op tafel gooien omdat alle voorgaande steunmaatregelen niet werken.
|
Citaat:
Uw uitleg is al even onnozel als die van Temsamani. |
De analyse van J. Verhulst is glashelder : ook kinderen van autochtonen moeten keihard uit hun pijp komen om een diploma te behalen en kunnen zich niet beroepen op vermeende discriminatie.
Allochtonen doen niet liever dan vermeende discriminatie inroepen om hun falen goed te praten, terwijl ze net dezelfde kansen krijgen als autochtonen. Bovendien : zolang "allochtonen" zich determineren als een aparte groep, die nood heeft aan positieve discriminatie, komt er niks in huis van integreren, aanpassen, assimileren, laat staan van succesvol mee te draaien in de samenleving. Het eindigt al te dikwijls in vloekend aan de kant staan en het slachtoffer spelen... Gemakkelijk, dat wel, maar veel zoden zet dat niet aan de dijk. |
Hun onderwijs is toch hoogstaand,leren stelen,carjacken,overvallen plegen,verkrachten in groep enz...
Dat ze die sukkel van een temsamani maar snel buiten werking zetten,die heeft zelf veel boter op de kop,een groot bakkes ,dat wel |
Citaat:
|
Positieve discriminatie veroorzaakt andere effecten voor de werkgever en werknemer die in acht moeten worden genomen. In de meeste gevallen zullen werknemers die samen werken het beter met elkaar kunnen vinden, en daarmee dus productiever zijn, als ze weten dat iedereen aangenomen is of gepromoveerd is op basis van ruwweg dezelfde kwalificaties en niet vanwege het nakomen van overheidsquota's. Samenwerking tussen werknemers en hogere productiviteit zijn doelen waar werkgevers voortdurend naar streven.
Bovendien is het verlagen van toelatingseisen om zo bepaalde doelen te bereiken hoogst verdacht. Deze lagere eisen betekenen dat een werkgever gedwongen is andere mensen aan te nemen en te benoemen dan de besten die hem daartoe ter beschikking staan. Operationele doelmatigheid wordt zo overeenkomstig lager dan dat wat die normaal zou zijn geweest. Zo'n beleid moet op den duur wel leiden tot kwade wil en conflicten tussen werknemers. zie voor de Vertaling van "The right to discriminate" door Scott W. Sixier op http://www.meervrijheid.nl/ - artikelen - algemeen: 11 november 2002 ![]() |
Citaat:
|
Dat de migranten eens beginnen met naar school te gaan ipv stoer te doen en te brossen.
Daar ligt het probleem. De bedrijven wensen goed geschoolde krachten te hebben en geen ongeschoolde stoere mannen. |
In plaats van het woord 'migranten' of 'vreemdelingen' kan men gerust de term Marokkanen of allochtonen van Marokkaanse afkomst zetten. Meestal zijn zij het (en nog niets eens alle moslims) die de rotte appels in onze samenleving uitmaken.
Zij gedragen zich als superieure wezens die zich alles kunnen permitteren; in feite zijn het afvalmensen die gedumpt moeten worden. Attak, Attak, met de matrak op de Makkak!!!! |
Citaat:
Ik zal de vraag herformuleren: is medelijden met kinderen wiens toekomstperspectieven al bij voorbaat door hun ouders zijn verkwanselt op zijn plaats ja dan neen!? Citaat:
|
Citaat:
Ik was een tijdlang bevriend met een Turkse familie. Omdat de vrouw tipgeefster was bij de Hasseltse BOB werd haar man niet alleen bij Ford Genk binnengeloodst, maar ook haar vier zoons werd hulp aangeboden om een job bij de toenmalige rijkswacht te verkrijgen. De enige voorwaarde was dat ze moesten slagen in hun middelbare studies. Geen enkele van de zoons, nochtans allemaal hier geboren, is daarin geslaagd... Vader heeft zich een gouden handdruk laten geven na een paar jaar Ford en runt nu een bordeel met Poolse vrouwen. De zoons zullen nu alsnog aan het werk kunnen geraken via de quota van Anissa Temsamani, zeker? |
Lees dit eens
http://forum.politics.be/showthread.php?t=23586 Voor Temsamanni : Hoofdstuk "Als je sterker wordt" ; 5. Beklim de ladder naar de overheid. Zorg als eerst voor controle in de locale gemeenschappen. Dring dan door in de hogere regionen. Verruil ondersteuning voor veranderingen in de wetten of toegang tot. |
Temsamemmer is het protype van de knuffelmakak: een gebuisde studente,oplichtster die een vet betaalde job krijgt van de sossenmafia.:evil:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be