Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   3miljard verlies per jaar en nog altijd en 6miljard schulden... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=231532)

brother paul 6 mei 2016 14:29

3miljard verlies per jaar en nog altijd en 6miljard schulden...
 
Vent toch dat is gewoon een zwart gat die spoorwegen
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160506_02275780

wie in godsnaam propageert altijd om daar verder geld in te stoppen, we moeten die boel gewoon opdoeken en sparen 3 miljard uit per jaar

brother paul 6 mei 2016 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gecontroleerde chaos (Bericht 8093988)
Het zal nog zeer lang duren alvorens dat gedrocht geprivatiseerd is.
Het beste wat ze kunnen doen in zo een geval, is zo lang mogelijk wachten om dit mede te delen. De spoorbonden gaan meteen en non-stop in staking als ze zo een nieuws zouden vernemen. Ik hoef je niet te vertellen, welke economische schade dat met zich meebrengen zou.

economische schade ? in feite aangezien we 3 miljard verliezen op de NMBS per jaar is het een positief effect wanneer ze staken. Een staking brengt 10miljoen per dag op. Er is dus geen economsiche schade door een staking van de spoorwegen

Patrick M. 6 mei 2016 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8093980)
Vent toch dat is gewoon een zwart gat die spoorwegen
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160506_02275780

wie in godsnaam propageert altijd om daar verder geld in te stoppen, we moeten die boel gewoon opdoeken en sparen 3 miljard uit per jaar

En hoe moeten de mensen die geen wagen hebben en die nu de trein nemen om op hun werk te geraken, dan op hun werk geraken?
Of er zijn nu al alle dagen files richting Brussel van mensen die in Brussel gaan werken met de auto en na afschaf van de NMBS gaan die files nog groter worden.
En de schade aan het milieu daardoor?
En de gezondheid van de mensen daardoor?
En de ongevallen die meer gaan gebeuren daardoor?
Daar aan gedacht?

Dadeemelee 6 mei 2016 17:20

Er zit daar fundamenteel iets fout. Een semi-overheidsdienst die systematisch miljarden meer uitgeeft dan het begrote budget dat stinkt.

Cornu geeft trouwens de pipe a Martin, dat spreekt boekdelen.

Ik zou zeggen: prijs van de tickets verhogen tot het budget in evenwicht is.

Patrick M. 6 mei 2016 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8094130)
Er zit daar fundamenteel iets fout. Een semi-overheidsdienst die systematisch miljarden meer uitgeeft dan het begrote budget dat stinkt.

Cornu geeft trouwens de pipe a Martin, dat spreekt boekdelen.

Ik zou zeggen: prijs van de tickets verhogen tot het budget in evenwicht is.

Prijsverhoging van de tickets vind ik een goed idee.
Ik ben nu echt benieuwd naar verdere reacties.

Hypochonder 6 mei 2016 17:50

Dit zootje kost ons alleen maar geld. En je moet eens ergens naartoe gaan met de trein: overvolle en vuile wagons, ongemotiveerd personeel, constant pannes en vertragingen, belachelijke aansluitingen, gigantische reistijden, om de haverklap stakingen,...

De politiek heeft de NMBS volledig verkloot.

Dadeemelee 6 mei 2016 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8094144)
Prijsverhoging van de tickets vind ik een goed idee.
Ik ben nu echt benieuwd naar verdere reacties.

Blijkbaar is het niet zo dramatisch: 4 miljard schuld en elk jaar komt er 200 miljoen bij:

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...-privatisering

Per jaar zijn er ongeveer 200 miljoen reizigers (ik vermoed dat daarmee ritten bedoeld wordt), dus:

http://www.demorgen.be/economie/nmbs...gers-b12a1b6f/

Als de prijs per rit met 1 euro omhoog gaat kunnen we al het jaarlijks verlies wegwerken.

2 euro per rit erbij en de schuld is binnen 20 jaar weggewerkt.

Doen zeg ik :thumbsup:

brother paul 6 mei 2016 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8094110)
En hoe moeten de mensen die geen wagen hebben en die nu de trein nemen om op hun werk te geraken, dan op hun werk geraken?
Of er zijn nu al alle dagen files richting Brussel van mensen die in Brussel gaan werken met de auto en na afschaf van de NMBS gaan die files nog groter worden.
En de schade aan het milieu daardoor?
En de gezondheid van de mensen daardoor?
En de ongevallen die meer gaan gebeuren daardoor?
Daar aan gedacht?

Een auto kopen, een über taxi nemen, carpoolen, fiets, brommer, motto, etc echt onmogelijk is het niet

brother paul 6 mei 2016 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8094159)
Blijkbaar is het niet zo dramatisch: 4 miljard schuld en elk jaar komt er 200 miljoen bij:

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...-privatisering

Per jaar zijn er ongeveer 200 miljoen reizigers (ik vermoed dat daarmee ritten bedoeld wordt), dus:

http://www.demorgen.be/economie/nmbs...gers-b12a1b6f/

Als de prijs per rit met 1 euro omhoog gaat kunnen we al het jaarlijks verlies wegwerken.

2 euro per rit erbij en de schuld is binnen 20 jaar weggewerkt.

Doen zeg ik :thumbsup:

3 miljard subsidies op 200 miljoen ritten is 15 euro per rit. Wat een vergelijkbare prijs is als met de auto. Een NMBS tax shift is best te verdedigen. Iedereen betaalt 15 euro per rit en ze draaien break even

Dadeemelee 6 mei 2016 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8094298)
3 miljard subsidies op 200 miljoen ritten is 15 euro per rit. Wat een vergelijkbare prijs is als met de auto. Een NMBS tax shift is best te verdedigen. Iedereen betaalt 15 euro per rit en ze draaien break even

OK die subsidies is een andere kwesitie, ook voor evenveel discussie vatbaar.

Maar ze moeten toch binnen hun begroting blijven, en daar slaagt zelfs Cornu niet in. Nochtans is het met 1 euro extra per rit haalbaar.

Mambo 6 mei 2016 21:03

Ze zullen nooit of nooit break even draaien.
Eender hoeveel geld je er in steekt.
Van zodra er extra geld komt maken ze extra onkosten.

Dat zijn staatsbedrijven.
Dat is politiek.
Dat zijn zuilen.
Dat zijn geldvangers.

Versta dat toch eens.

Demper 6 mei 2016 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8094328)
Ze zullen nooit of nooit break even draaien.
Eender hoeveel geld je er in steekt.
Van zodra er extra geld komt maken ze extra onkosten.

Dat zijn staatsbedrijven.
Dat is politiek.
Dat zijn zuilen.
Dat zijn geldvangers.

Versta dat toch eens.

Je hebt gelijk.

Vrijheideerst 8 mei 2016 19:28

Ja, dus: verkopen, net zoals alle andere staatsbedrijven.

Eduard Khil 8 mei 2016 19:43

wat wil je, met een hoop uitschotpersoneel dat liever staakt dan werkt.

Jan van den Berghe 8 mei 2016 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8094328)
Ze zullen nooit of nooit break even draaien.
Eender hoeveel geld je er in steekt.
Van zodra er extra geld komt maken ze extra onkosten.

Dat zijn staatsbedrijven.
Dat is politiek.
Dat zijn zuilen.
Dat zijn geldvangers.

Versta dat toch eens.

In Duitsland zie ik toch een ander verhaal met de spoorwegen. Alleen is de DB natuurlijk geen ouderwets staatsbedrijf meer zoals de NMBS dat wel gebleven is.

kiko 8 mei 2016 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8094292)
Een auto kopen, een über taxi nemen, carpoolen, fiets, brommer, motto, etc echt onmogelijk is het niet

Cafétoogpolitiek.

Feit is en blijft dat zonder de NMBS en ander openbaar vervoer er elke dag gigantische files in heel België zouden staan. Je kunt dan al beginnen met anderhalf uur vroeger op te staan wil je nog op een redelijk aankomen.

's Avonds dezelfde triestige ellende.

De kans op ongevallen - met alle miserie en bijkomende files erbij - neemt dan ook exponentieel toe met al dat volk op de baan.

brother paul 8 mei 2016 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8095890)
Cafétoogpolitiek.

Feit is en blijft dat zonder de NMBS en ander openbaar vervoer er elke dag gigantische files in heel België zouden staan. Je kunt dan al beginnen met anderhalf uur vroeger op te staan wil je nog op een redelijk aankomen.

's Avonds dezelfde triestige ellende.

De kans op ongevallen - met alle miserie en bijkomende files erbij - neemt dan ook exponentieel toe met al dat volk op de baan.

bane,als ze staken is er wat meer file, je ziet het , het gaat ook,er zijn natuurlijk mensen die niet gratis op hun werk geraken en daar zit het verschil

Jan van den Berghe 8 mei 2016 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8095892)
bane,als ze staken is er wat meer file, je ziet het , het gaat ook,er zijn natuurlijk mensen die niet gratis op hun werk geraken en daar zit het verschil

Met de fiets in regen en wind gaat ook, maar is het voor iedereen het ideaalbeeld?

Athelas 8 mei 2016 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8095890)
Cafétoogpolitiek.

Feit is en blijft dat zonder de NMBS en ander openbaar vervoer er elke dag gigantische files in heel België zouden staan. Je kunt dan al beginnen met anderhalf uur vroeger op te staan wil je nog op een redelijk aankomen.

's Avonds dezelfde triestige ellende.

De kans op ongevallen - met alle miserie en bijkomende files erbij - neemt dan ook exponentieel toe met al dat volk op de baan.

Dit is evenzeer cafétoogpolitiek hé. Er wordt gewoon niets gedaan aan al die files. Dat ze eens beginnen met meer autostrades, andere op- en afritten etc. Onze infrastructuur is gebaseerd op een tijdperk dat quasi niemand zich een wagen kon veroorloven.

Neen, wat doet de politiek? Alternatieven ofwel éénrichting maken, snelheidsbrekers zetten en andere zodat iedereen dezelfde weg moet volgen.

Wat doen ecologische mensen? De boel verzieken door te eisen dat iets overkapt wordt zodat het eeuwen duurt vooralleer de files worden opgelost.

In de tussentijd wordt de automobilist uitgezogen door taksen, accijnzen, en talloze andere en wordt de NMBS miljarden toegestopt. Dringend tijd dat de focus weer gericht wordt op de auto en de NMBS wordt uitgemest.

brother paul 8 mei 2016 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8095958)
Met de fiets in regen en wind gaat ook, maar is het voor iedereen het ideaalbeeld?

Jan, als spoorwegen 7 procent personenkilometers vervoeren per dag zijn er gewoon zeven procent meer files ? Is dat gigantisch ? Met het budget van onderhoud spoorwegen leg je gewoon 200km snel weg stroken per jaar. Dat wil zeggen na drie jaar hebben alle spitsstroken een vak bij. Wie beweert dat het niet zou werken redeneert niet op cijfers.
Als er vijf jaar spitsstroken gebouwd worden smelten files gewoon weg.
Er zullen altijd congesties blijven, maar zonder investeren en blijven investeren in die ijzerwinkel is volgens mij een verhaal van teveel. Subsidiesen teveel geld stoppen waar het niet opbrengt


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be