![]() |
3miljard verlies per jaar en nog altijd en 6miljard schulden...
Vent toch dat is gewoon een zwart gat die spoorwegen
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160506_02275780 wie in godsnaam propageert altijd om daar verder geld in te stoppen, we moeten die boel gewoon opdoeken en sparen 3 miljard uit per jaar |
Citaat:
|
Citaat:
Of er zijn nu al alle dagen files richting Brussel van mensen die in Brussel gaan werken met de auto en na afschaf van de NMBS gaan die files nog groter worden. En de schade aan het milieu daardoor? En de gezondheid van de mensen daardoor? En de ongevallen die meer gaan gebeuren daardoor? Daar aan gedacht? |
Er zit daar fundamenteel iets fout. Een semi-overheidsdienst die systematisch miljarden meer uitgeeft dan het begrote budget dat stinkt.
Cornu geeft trouwens de pipe a Martin, dat spreekt boekdelen. Ik zou zeggen: prijs van de tickets verhogen tot het budget in evenwicht is. |
Citaat:
Ik ben nu echt benieuwd naar verdere reacties. |
Dit zootje kost ons alleen maar geld. En je moet eens ergens naartoe gaan met de trein: overvolle en vuile wagons, ongemotiveerd personeel, constant pannes en vertragingen, belachelijke aansluitingen, gigantische reistijden, om de haverklap stakingen,...
De politiek heeft de NMBS volledig verkloot. |
Citaat:
http://www.dewereldmorgen.be/artikel...-privatisering Per jaar zijn er ongeveer 200 miljoen reizigers (ik vermoed dat daarmee ritten bedoeld wordt), dus: http://www.demorgen.be/economie/nmbs...gers-b12a1b6f/ Als de prijs per rit met 1 euro omhoog gaat kunnen we al het jaarlijks verlies wegwerken. 2 euro per rit erbij en de schuld is binnen 20 jaar weggewerkt. Doen zeg ik :thumbsup: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ze moeten toch binnen hun begroting blijven, en daar slaagt zelfs Cornu niet in. Nochtans is het met 1 euro extra per rit haalbaar. |
Ze zullen nooit of nooit break even draaien.
Eender hoeveel geld je er in steekt. Van zodra er extra geld komt maken ze extra onkosten. Dat zijn staatsbedrijven. Dat is politiek. Dat zijn zuilen. Dat zijn geldvangers. Versta dat toch eens. |
Citaat:
|
Ja, dus: verkopen, net zoals alle andere staatsbedrijven.
|
wat wil je, met een hoop uitschotpersoneel dat liever staakt dan werkt.
|
Citaat:
|
Citaat:
Feit is en blijft dat zonder de NMBS en ander openbaar vervoer er elke dag gigantische files in heel België zouden staan. Je kunt dan al beginnen met anderhalf uur vroeger op te staan wil je nog op een redelijk aankomen. 's Avonds dezelfde triestige ellende. De kans op ongevallen - met alle miserie en bijkomende files erbij - neemt dan ook exponentieel toe met al dat volk op de baan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Neen, wat doet de politiek? Alternatieven ofwel éénrichting maken, snelheidsbrekers zetten en andere zodat iedereen dezelfde weg moet volgen. Wat doen ecologische mensen? De boel verzieken door te eisen dat iets overkapt wordt zodat het eeuwen duurt vooralleer de files worden opgelost. In de tussentijd wordt de automobilist uitgezogen door taksen, accijnzen, en talloze andere en wordt de NMBS miljarden toegestopt. Dringend tijd dat de focus weer gericht wordt op de auto en de NMBS wordt uitgemest. |
Citaat:
Als er vijf jaar spitsstroken gebouwd worden smelten files gewoon weg. Er zullen altijd congesties blijven, maar zonder investeren en blijven investeren in die ijzerwinkel is volgens mij een verhaal van teveel. Subsidiesen teveel geld stoppen waar het niet opbrengt |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be