Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   Zonnepanelen verplichten = gestoord !! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=231539)

de vuile muilekoek 6 mei 2016 18:21

Zonnepanelen verplichten = gestoord !!

Kan een politieker ons verplichten zonnepanelen te leggen? ik zie dat niet zitten ,, en de moeizucht is enorm ... ze leggen ons tot het oneindige verplichtingen op hier in dat land , nog 2 jaar en die pipo zal misschien niet eens meer verkozen worden ? ze gooien maar op verplicht dit verplicht dat en dan kuisen ze hun schop af , of stappen uit de politiek ....en daar zitten wij dan met onze gebroken potten ,,, een gezin met 2 personen verbruikt toch zoveel electr. niet ??? per jaar ?

De schoofzak 6 mei 2016 18:25

Natuurlijk kunnen "ze" dat verplichten. Door er een wet van te maken.
Hoe je er tegenover staat kan je illustreren met een voorbeeld:
het is gelijk een onteigening van een stuk grond of zelfs een gebouw: hoe meer je je verzet, hoe ongelukkiger je er van wordt. En uiteindelijk moet je toch toegeven.

Tot slot: het is toch voor (een gedeelte van) je eigen elektriciteit.
Je koopt toch ook je eigen auto voor een gedeelte van je verplaatsingen, tenzij je alles wilt doen met het openbaar vervoer.

kuch.

de vuile muilekoek 6 mei 2016 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8094158)
Natuurlijk kunnen "ze" dat verplichten. Door er een wet van te maken.
Hoe je er tegenover staat kan je illustreren met een voorbeeld:
het is gelijk een onteigening van een stuk grond of zelfs een gebouw: hoe meer je je verzet, hoe ongelukkiger je er van wordt. En uiteindelijk moet je toch toegeven.

Tot slot: het is toch voor (een gedeelte van) je eigen elektriciteit.
Je koopt toch ook je eigen auto voor een gedeelte van je verplaatsingen, tenzij je alles wilt doen met het openbaar vervoer.

kuch.

neen ik ben er tegen , allemaal overdreven ik weiger dit is uitbuiten van burgers wat heeft die vent met ons spaargeld te maken ? die zak moeial ,, corruptie hij zal wel weer zijn %%% in zijn eigen zakken djassen van firma 's die hij een deal mee heeft ik denk eerder zo ,, blauwe zakkenvuller,

de vuile muilekoek 6 mei 2016 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koekenbak (Bericht 8094162)
8O

Waar haal je het? :-)

Ik ga het alleszins overwegen op mijn tuinhuisje. Die zonnepanelen moeten m.i. de kosten van mijn koekenbak fel verminderen.

zojuist op VTM nieuws Tommelein die heeft veel noten op zijn gezang, hij sprak van verplichten.

DewareJakob 6 mei 2016 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8094166)
zojuist op VTM nieuws Tommelein die heeft veel noten op zijn gezang, hij sprak van verplichten.

Dat komt er toch niet door, zonnepanelen zijn niet echt gratis. Bij nieuwbouw misschien?

Xenophon 6 mei 2016 18:41

Wettelijk verplichten moet mogelijk zijn, tenslotte heeft elke Belg een afbetaald huis en 265.000€ op de spaarboek staan.

Het lijkt me een kleine moeite om het land te redden.

Dadeemelee 6 mei 2016 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8094171)
Dat komt er toch niet door, zonnepanelen zijn niet echt gratis. Bij nieuwbouw misschien?

Misschien bij nieuwbouw, maar dan nog.

Ik heb er destijds (toen er nog certificaten waren) geen gezet omdat ik de garantie niet vertrouwde en omdat ik dat eigenlijk niet op mijn dak wou.

Gaat de overheid mij garanties bieden op de zonnepanelen en mijn dak als ze mij dat verplichten?

Dacht het niet.

Xenophon 6 mei 2016 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8094176)
Misschien bij nieuwbouw, maar dan nog.

Ik heb er destijds (toen er nog certificaten waren) geen gezet omdat ik de garantie niet vertrouwde en omdat ik dat eigenlijk niet op mijn dak wou.

Gaat de overheid mij garanties bieden op de zonnepanelen en mijn dak als ze mij dat verplichten?

Dacht het niet.

Het enige dat vaststaat dat is dat het u veel geld gaat kosten als ze versleten zijn, die dingen moeten namelijk heel milieubewust afgebroken en verwerkt worden.
En speciale taksen betaalbaar aan de overheid natuurlijk.

de vuile muilekoek 6 mei 2016 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koekenbak (Bericht 8094181)
Het is niet dat ik je niet geloof :lol: maar zijn er nog die dat gehoord hebben?
Werkman misschien?

Kijk ik kom nog een piepen ... ,, het ligt op mijn lever .. heeft dien Tommelein enig idee wat een zelfstandige van pensioen heeft ? hij staat daar te blazen op TV dat iedereen verplicht zonnepanelen op zijn dak moet poefen! omdat het spaargeld geen zak meer opbrengt naar zijn mening ! denk maar eens grondig .... zelfstandigen hebben hun spaargeld nodig om TE OVERLEVEN IN HUN OUDEN DAG zak.

de vuile muilekoek 6 mei 2016 21:15

Of gaat ie nu al "iedereens "zijn leven en geld zaken beginnen regelen ook nog ? bende onnozelaars dat blauw crapuul , wij hadden in feite LDD moeten hebben die ons regeerde samen met het Vlaams Belang ik denk dat wij allemaal een beter perspectief hadden gehad met die bende inde plaats ...... :evil: gvd

Xenophon 6 mei 2016 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8094340)
Kijk ik kom nog een piepen ... ,, het ligt op mijn lever .. heeft dien Tommelein enig idee wat een zelfstandige van pensioen heeft ? hij staat daar te blazen op TV dat iedereen verplicht zonnepanelen op zijn dak moet poefen! omdat het spaargeld geen zak meer opbrengt naar zijn mening ! denk maar eens grondig .... zelfstandigen hebben hun spaargeld nodig om TE OVERLEVEN IN HUN OUDEN DAG zak.

Hij heeft zo die typische beenhouwerskop die bijna ontploft door zijn alcoholconsumptie.

Maar of hij het ook echt is weet ik niet.

brother paul 6 mei 2016 22:09

Rustig gastjes, dat was zijn antwoord op de vraag hoe je de CO2 target kunt halen, door allemaal zonnepanelen te leggen

Bob 6 mei 2016 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8094476)
Rustig gastjes, dat was zijn antwoord op de vraag hoe je de CO2 target kunt halen, door allemaal zonnepanelen te leggen

Zowat hetzelfde resultaat zal men ongeveer wel halen door een kerncentrale minder te stoppen in 2025.

Boduo 6 mei 2016 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8094171)

Dit is kwaadwillig.
De regering zal niemand VERPLICHTEN !
Domme roddels.

Zucht 6 mei 2016 22:48

Men spreekt steeds over aankoopprijs, alsof de kous daarmee af is. Maar ik hoor niks over levensduur, onderhoud, vermindering van efficiëntie door vogelkak. Als ik de gemiddelde auto als voorbeeld neem moet er toch regelmatig op het dak geklommen worden om die dingen te reinigen ? Of hoe zien die er na 5 jaar uit ?

Tavek 6 mei 2016 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 8094531)
Men spreekt steeds over aankoopprijs, alsof de kous daarmee af is. Maar ik hoor niks over levensduur, onderhoud, vermindering van efficiëntie door vogelkak. Als ik de gemiddelde auto als voorbeeld neem moet er toch regelmatig op het dak geklommen worden om die dingen te reinigen ? Of hoe zien die er na 5 jaar uit ?

Mijn schoonvader reinigt te zelf met daarvoor geschikte schoonmaak hulpmiddelen. Maar je kan ook een bedrijf contacteren.

Eens hard regenen doet ook al veel.

de vuile muilekoek 7 mei 2016 01:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8094513)
Dit is kwaadwillig.
De regering zal niemand VERPLICHTEN !
Domme roddels.

Domme roddels ? , zeg ik heb het klaar gehoord op VTM nieuws wat die gast uit zijn botten sloeg , ik ben niet doof en overdrijf niet, moet ne mens hier wat verdragen zeg,

de vuile muilekoek 7 mei 2016 02:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 8094531)

Ik geloof er niet in als particulier, en zal dat nooit doen als particulier , te complex zoals je zegt voor een particulier verbruik een grote investering , en kosten die erbij komen worden weer niet genoemd , ook naar je pensioen toe zit je dan met hopen aan kosten , je kan ook een defect krijgen eraan enz.. reken maar eens uit wat er allemaal aan kosten in je leven zit aan modern comfort algemeen ... dit is gewoon weer een hype die erbij komt , misschien is het voor bedrijven interessanter ....!!

Pandareus 7 mei 2016 05:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8094340)

Naar VTM kijk ik nooit, maar hij heeft op Radio 1 zijn hele uitleg gedaan en daar is het woord 'verplicht' niet gevallen. Hij zei bv dat hij zijn diensten een aantal type voorbeelden gaat laten berekenen zodat mensen gemakkelijker kunnen vergelijken met hun eigen situatie. En zo beter kunnen kiezen of ze het al dan niet doen.

subocaj 7 mei 2016 06:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8094781)
Naar VTM kijk ik nooit, maar hij heeft op Radio 1 zijn hele uitleg gedaan en daar is het woord 'verplicht' niet gevallen. Hij zei bv dat hij zijn diensten een aantal type voorbeelden gaat laten berekenen zodat mensen gemakkelijker kunnen vergelijken met hun eigen situatie. En zo beter kunnen kiezen of ze het al dan niet doen.

Of het woord verplicht gevallen is of niet, doet niet ter zake.
Het is gewoon een schande dat hij komt vertellen dat het bijna niets kost.
De bijkomende veranderingen aan je dak als je huis ouder is dan 25 jaar, vermeld hij niet en de net vergoeding net zo min.

Natuurlijk is het voor hem met zijn gecumuleerd inkomen geen probleem om zonnepanelen te leggen.

Wat is de volgende stap?
Wat je uitspaart aan stroomkosten bij je belastingaangifte voegen en je daarop nog eens extra belasten?

Ik heb offertes gevraagd en de goedkoopste bedroeg nog steeds 14.000 €.

Is toch nog iets anders dan de 6.000 € die steeds in de media verspreid word en in de berekeningen van het terugverdieneffect gehanteerd word.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be