![]() |
Militairen in het parlement.
Blijkbaar gaat het niet om een wetsvoorstel maar om een wetswijziging. Binnenkort dus terug kaki uniformen in het parlement. En dat zonder maatschappelijk debat. Bron.
Voor mij voelt een militair in een parlement aan als een kleuter in een parenclub. Die hoort er totaal niet thuis. De militaire macht mag dan strikt genomen geen deel uit maken van de scheiding der machten maar ze is wel een macht en nog wel de gevaarlijkste van alle machten. Die geef je geen zeggenschap in de andere machten, je geeft de andere zeggenschap over die macht. De democratische samenleving heeft belang bij een legermacht maar een legermacht heeft geen belang bij een democratische samenleving. Ik vraag me echt af wat hier de bedoeling van is. |
das ter anticipatie van een volksopstand
|
Citaat:
|
Citaat:
Wel, wel, wel,... |
Als je de redenering van N-VA doortrekt, moet je de uniformfuncties van de politie ook toegang geven tot politieke mandaten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een aanval op onze democratie is een oorlogsdaad. Iemand die een volksvertegenwoordiger aanvalt mag gerust onmiddellijk een kogel door de kop krijgen. Oh het gaat niet om beveiliging. Dan fuck neen. Wat een onzin. |
we hebben die militairen nodig om die partisanen van links onder de knoet te houden
|
Citaat:
Of een beenhouwer die beslist over Volksgezondheid? Of een politieker die beslist over politieke mandaten? |
Iedereen bang...
:rofl: |
Citaat:
|
Citaat:
1. het monopolie op geweld (politie ook, die mogen evenzeer geen mandaat ambiëren) 2. het leger heeft historisch een positie van vierde macht. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be