![]() |
Fijn stof: elektrische wagens NIET significant beter
http://www.demorgen.be/wetenschap/po...chat-b003bdaf/
Citaat:
Een belangrijk deel komt door bandenslijtage en vermits elektrische wagens zwaarder zijn produceren zij meer bandenslijtage. Voila nog een mythe doorprikt :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
De onzin wordt in het artikel zelf doorprikt. Men moet eens leren verschil te maken tussen giftig fijnstof en veel minder giftig fijnstof. En de massa van de fijnstofdeeltjes is ook al een lang voorbijgestreefde maat. Het heeft geen zin enkele de bowlingballen tesamen te tellen terwijl de kleine knikkers de allergiftigste zijn. Fijnstof van remmen, en wslk nog PM10-dik. Hilarischer bestaat niet. |
Je kan ook elektrische remmen zetten in niet elektrische auto's en zo de productie van fijnstof door wrijvingsremmen verminderen. En/of een motorrem zoals die al jaren op vrachtwagens bestaat.
|
Citaat:
http://www.demorgen.be/wetenschap/po...chat-b003bdaf/ Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Men kan alleen maar lachen met dat artikel. |
Citaat:
![]() https://de.wikipedia.org/wiki/Feinstaub PM 2,5 gaat al wat dieper. PM 0,1 is het allerergste. Snappie? Dat was enkel de grootte ivm indringbaarheid, dan volgt nog de giftigheid en wat het aanricht in het menselijk lichaam, tonutoe is enkel fijn dieselroet-uitlaat bewezen kankerverwekkend verklaard of CAT 1 , WHO/IARC 12 juni 2012: https://www.iarc.fr/en/media-centre/...fs/pr213_E.pdf Zoals je kan lezen is fijnstof-uitlaat uit moderne benzinemotoren mogelijk kankerverwekkend CAT 2 B of 2 klassen minder gevaarlijk dan dieselroet. overigens: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
2020 ergens in de sterren ? |
Citaat:
|
Citaat:
Bestellen zal wel ergens dit jaar al kunnen. Als je weet dat je de GT3RS al 2 jaar voor deze uit kwam kon bestellen. Of destijds de panamera ook bijna 2 jaar op voorhand. Ze voorzien 2018 dus zal al wel stilletjes aan kunnen. Prijs? Ik schat iets hoger dan een vergelijkbare tesla s. Zoiets als vandaag de panamera turbo. Mijn schatting : rond de 150.000 euro. En dan is er een markt voor. |
Citaat:
|
Citaat:
Toch eens eerst Nederlands leren dunkt me. Citaat:
|
Citaat:
http://www.sciencedirect.com/science...5223101630187X Citaat:
|
Fijnstof van banden en remmen is over het algemeen veel minder fijn dan roet uit verbrandingsprocessen. Het zal daarom ook gemakkelijker neerslaan en minder diep indringen in de longen.
Ik vraag mij af wie dit artiekel heeft geschreven. Zeker omdat de auteur opwarreld stof als belangrijke bron voor fijnstof opwerpt. Dan kunnen we beter stilstaan. |
Ik vraag me vooral af hoeveel kankerverwekkende koolwaterstoffen het verbruiken van elektronen uit je battery pack genereert? En het opbranden van een tank diesel of benzine? Iemand?
|
Citaat:
En voor sommigen geldt "resistance to change". |
Citaat:
http://archief.ademloos.be/nieuws/ul...jnstof?page=20 Citaat:
Hier de deeltjesverdelingsgrafiek van een typische DI dieselmotor aantal/grootte in nm of nanometer: https://de.wikipedia.org/wiki/Diesel...partikelfilter ![]() Alles kleiner als 100 nanometer is PM 0,1, PM 2,5 < 2500 nanometer en een PM 2,5 meter meet tot minimum 500 nanometer in de regel, dus helemaal NIET. Wat men niet meet niet deert zeker ? :roll: In elk geval is PM 0,1 het schadelijkste, want de verspreiding is veel verder en het dringt overal door, het kan voorlopig amper of niet gefilterd of tegengehouden worden: Citaat:
https://uk-air.defra.gov.uk/assets/d...rt_issue_1.pdf |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be