Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Zwarte dag voor de Belgische bierliefhebber... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=231643)

BigF 10 mei 2016 14:22

Zwarte dag voor de Belgische bierliefhebber...

Palm, Rodenbach, Brugse Tripel,....

Niet echt mijn favoriete bieren (dat blijft de ongenaakbare Westmalle Tripel) maar toch doet het pijn om ze in Nederlandse handen terecht te zien komen...

Bron (van alle kwaad)

Zipper 10 mei 2016 14:54

Ben eigenlijk niet zo'n grote Palm-liefhebber.

Pandareus 10 mei 2016 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8097559)

In de zomer als het echt warm is, en in een café met Palm van het vat is dat best lekker. Ik vind het zo een biertje dat niet voor het hele jaar is, beetje zoals met een De Koninck. Van de fles ? Never...

groentje 10 mei 2016 15:23

Eerlijk? Als de Nederlanders het recept (zeker van de Rodenbach) met rust laten, maar er verder wel iets meer hun verkoopstalenten op los laten, mij niet gelaten. Palm deed het al een paar jaren minder en minder goed, spijtig genoeg.

de vuile muilekoek 10 mei 2016 16:15

ILOVE Guinness ;-)

Zucht 10 mei 2016 16:21

Ja, 't zou jammer zijn moesten de 'Ollanders aan het productieproces gaan sleutelen. Aan de andere kant, komen er nu misschien ook Palmmeisjes om keet te gaan schoppen op het WK voetbal !

Henri1 10 mei 2016 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 8097529)

Niet echt mijn favoriete bieren (dat blijft de ongenaakbare Westmalle Tripel) maar toch doet het pijn om ze in Nederlandse handen terecht te zien komen...

Bron (van alle kwaad)

Een schande.
Boycot die handel.

Gipsy 10 mei 2016 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 8097529)

Bron (van alle kwaad)

Waar is de tijd dat ik als klein mormel met mijn moeder en vader een kilo superverse ongepelde garnalen ging kopen in Oostende gewikkeld in gazette papier. Toen gingen we dat het op het terras van de Belgica opeten met een Rodenbach. Mijn moeder kon ze niet op tijd pellen.

Denk dat ik nog rap eens een Rodenbach drink vooraleer die Hollandse barbaren de smaak verkloten.

de vuile muilekoek 10 mei 2016 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8097715)
Waar is de tijd dat ik als klein mormel met mijn moeder en vader een kilo superverse ongepelde garnalen ging kopen in Oostende gewikkeld in gazette papier. Toen gingen we dat het op het terras van de Belgica opeten met een Rodenbach. Mijn moeder kon ze niet op tijd pellen.

Denk dat ik nog rap eens een Rodenbach drink vooraleer die Hollandse barbaren de smaak verkloten.

Dat waren gezellige tijden...;-)

Witte Kaproen 10 mei 2016 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8097559)

Van Palm wordt je kalm.:-)

Gipsy 10 mei 2016 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8097719)
Dat waren gezellige tijden...;-)

Op de golfbrekers groeiden er nog mosselen. Ik was amper drie en mijn vader stak de mosselen voor mij rauw open. Het kon niet rap genoeg gaan. Ik riep de ganse tijd: nog snossel, nog snossel. Het zijn smaken en momenten die je niet vergeet. Nu eten de kinderen artificiële fabrieksbrol en hebben computer spelletjes nodig om zich te verzetten.

fred vanhove 10 mei 2016 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8097738)
Op de golfbrekers groeiden er nog mosselen. Ik was amper drie en mijn vader stak de mosselen voor mij rauw open. Het kon niet rap genoeg gaan. Ik riep de ganse tijd: nog snossel, nog snossel. Het zijn smaken en momenten die je niet vergeet. Nu eten de kinderen artificiële fabrieksbrol en hebben computer spelletjes nodig om zich te verzetten.

Het was de tijd dat de Belgische kust nog een costa was......er werd gefeest en gelachen. Op vele balkons trokken de mensen een fles open. In Koksijde waren er op de dijk zeker drie jeugdclubs.....Neil Young en Creedence Clearwater Revival knalden tegen de golfbrekers.Een walm van wiet stella patchouli en samson shag hing overal rond.In de zomer kon je tot laat in de nacht over de koppen lopen en lag het strand vol vrijende koppeltjes.
Nu is de Belgische kust een bejaardentehuis waar je amper nog een cecemel kan krijgen zonder attest.
Die tijden van vrijheid en blijheid zijn voorgoed voorbij.......En voor de jeugd :Now it's all on the screen ...die kunnen gewoon op een wc pot blijven zitten....zolang ze hun smartphone maar bijhebben is het hen al gelijk waar ze zitten.

Gipsy 10 mei 2016 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8097748)
Het was de tijd dat de Belgische kust nog een costa was......er werd gefeest en gelachen. Op vele balkons trokken de mensen een fles open. In Koksijde waren er op de dijk zeker drie jeugdclubs.....Neil Young en Creedence Clearwater Revival knalden tegen de golfbrekers.Een walm van wiet stella patchouli en samson shag hing overal rond.In de zomer kon je tot laat in de nacht over de koppen lopen en lag het strand vol vrijende koppeltjes.
Nu is de Belgische kust een bejaardentehuis waar je amper nog een cecemel kan krijgen zonder attest.
Die tijden van vrijheid en blijheid zijn voorgoed voorbij.......En voor de jeugd :Now it's all on the screen ...die kunnen gewoon op een wc pot blijven zitten....zolang ze hun smartphone maar bijhebben is het hen al gelijk waar ze zitten.

Nu hebben ze Goedele Liekens nodig om te leren poepen en komen ze alleen maar van de grond in Disneyland.

de vuile muilekoek 10 mei 2016 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8097754)
Nu hebben ze Goedele Liekens nodig om te leren poepen en komen ze alleen maar van de grond in Disneyland.

En wij hebben soms heimwee ;-)

Derk de Tweede 10 mei 2016 17:54

Zo, nu eerst een .................

Henri1 10 mei 2016 17:59

Triestig is het Hollands bier......

Hoeveel dagen zou zo'n week duren ?

Derk de Tweede 10 mei 2016 18:03

Citaat:

HILVERSUM - De Gooische Bierbrouwerij heeft na jaren zoeken een plek gevonden in Hilversum. In de voormalige Eurobioscoop op het Marktplein gaan ze hun lokale bier brouwen.

Door Susanne van Velzen - 10-5-2016, 17:24 (Update 10-5-2016, 17:43)
De brouwerij annex café krijgt een prominente plek in de foodhal die ondernemers Teus Kroon en Jerry de Vries in het monumentale pand in het centrum gaan starten.

Mout wordt de naam van het horecacomplex dat begin volgend jaar de deuren opent. De Gooische Bierbrouwerij trok in eerste instantie met horeca-ondernemer Marco van Velthooven (Rex, G-spot) op voor de invulling van het pand. Nadat de gemeente enkele weken geleden koos voor het plan van Kroon en De Vries zijn de Gooise brouwers direct met hen in gesprek gegaan.

Kroon: ,,Ook in ons plan was een bierbrouwerij opgenomen. Dat zouden we in eigen beheer gaan doen. Toen de Gooische Bierbrouwerij ons belde waren we er snel uit. Te gek natuurlijk dat een lokale brouwer nu mee gaat doen.”

Kroon verwacht in september te starten met de verbouwing. Aan de rechterzijkant komt een grote glazen serre. Rondom het pand komt een groot terras met 200 stoelen. Binnen is plek voor 300 mensen.

http://www.gooieneemlander.nl/region...n-Eurobioscoop

fred vanhove 10 mei 2016 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 8097791)

Toen hadden de jongetjes nog een korte broek aan......:-)

Nu is dat waarschijnlijk verboden;-)

fred vanhove 10 mei 2016 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8097761)
En wij hebben soms heimwee ;-)

Ook ....maar vooral we kunnen vergelijken.

de vuile muilekoek 10 mei 2016 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8097801)
Ook ....maar vooral we kunnen vergelijken.

Ik huiver al ...bij de gedachte

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be