Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Vakbonden (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=219)
-   -   Zijn deze 2 maatregelen nu zo asociaal ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=231732)

De schoofzak 13 mei 2016 06:40

Zijn deze 2 maatregelen nu zo asociaal ?
 
De grote baas van Aviapartner vraagt aan de regering "harde wetten" (staat in De Standaard, maar in abonnee gedeelte).

Maar is dat nu zo hard ?
Zijn de landen die in de voorbeelden gegeven worden dan zo'n vuil-kapitalistische regimes ?

Citaat:

....
Hij verwijst naar het model in Spanje, waar ze bij stakingen van de afhandelaars op de luchthaven een minimumdienst van 90 procent moeten verzekeren. ‘Dat wil zeggen dat negen op de tien vliegtuigen op tijd moeten vertrekken tijdens een staking. Slechts bij 10 procent van de vluchten mag er een vertraging zijn.’
...
Levaux zegt ook dat in Frankrijk een werknemer van de afhandeling minstens drie dagen op voorhand individueel bij de werkgever moet opgeven dat hij zal staken. ‘Ook in andere landen zijn er beperkingen.
...
Passagiers die niets fout hebben gedaan, worden gegijzeld’

de vuile muilekoek 13 mei 2016 07:41

Staan de vakbonden boven de wet?8O

Tavek 13 mei 2016 09:03

Mannen, het personeel bij Aviapartner werd niet correct betaald.

Daarvoor staken is de evidentie zelf. Of gaan jullie werken als je te weinig of geen loon krijgt ?

de vuile muilekoek 13 mei 2016 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pisbloembakske (Bericht 8100444)
Heb je soms de indruk dat dit niet het geval is? 8O:-)

Ik ga mij moeten scholen hoor .. maar dat komt zo over ja ... 8O

Tavek 13 mei 2016 10:02

Blijkbaar vindt de slaafvlaming het normaal dat mensen niet betaald moeten krijgen. En als ze dan piepen is het meteen massale verontwaardiging.

Richt uw pijlen op de overheidsbonden, dat zijn echte parasietenorganisaties. Die staken niet omdat ze hun centen niet krijgen, maar omdat aan hun overdreven priviliges wordt geraakt.

Eduard Khil 13 mei 2016 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8100459)
Mannen, het personeel bij Aviapartner werd niet correct betaald.

Daarvoor staken is de evidentie zelf. Of gaan jullie werken als je te weinig of geen loon krijgt ?

aviapartner hoort te doen wat ze hun personeel beloofd hebben. Of staken in deze moeilijke luchthaventijden dan onmiddellijk het beste middel was, valt te bezien.

Tavek 13 mei 2016 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8100507)
aviapartner hoort te doen wat ze hun personeel beloofd hebben. Of staken in deze moeilijke luchthaventijden dan onmiddellijk het beste middel was, valt te bezien.

Voor mij moeten ze aviapartner verantwoordelijk achten voor de schade van deze staking.

En misschien eens uitkijken naar een bagageafhandelaar die wel het personeel ordentelijk betaalt.

Tavek 13 mei 2016 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pisbloembakske (Bericht 8100558)
Volgens mij heb je vandaag al te veel gerookt. :lol:

Dat aviapartner de afspraken correct moet nakomen dat is de evidentie zelf. Dat als dat niet gebeurt men onmiddellijk de economie van dit land enorm moet beschadigen dan doen enkel onnozelaars en onverantwoordelijken, dus ook de vakbonden.

Wied op tijd je wiet zou ik voorstellen.

Als uw pa zijn facturen niet betaald worden, stopt hij ook met werken/leveren voor die klant.

Waarom is dit nu anders ?

De schoofzak 13 mei 2016 11:30

De Scheer (ge weet wel, van de nva, maar nu werkzaam op de luchthaven), heeft zich na een eerste bericht, ernstig genuanceerd.
Als het zo is dat ze niet correct uitbetaald werden, dan is dat erg. Zeker omdat het personeel erg soepel was voor en tijdens de heropstart. Vb. gaan werken in Oostende of in Lille. Zeit hem.

En dat is waar !

Aviapartner zegt dan weer dat de sluiting van hun burelen op de luchthaven gedurende zo lange tijd, een vertraging heeft veroorzaakt van de administratie van de premies (niet van de pree zelf).

Maar dat aviapartner dat dan behoorlijk communiceert, nonde dju.

Tot slot bijna: de arbeiders van aviapartner kunnen nog wat leren van de gevangenen. Ze hadden naar de rechtbank moeten stappen, en vragen om een dwangsom per dag dat aviapartner te laat is met uitbetalen.

Tot slot: we zouden van al die dingen meer het fijne moeten te weten komen. Beide partijen durven liegen dat ze zwart zien.

.

Patrick M. 13 mei 2016 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8100507)
aviapartner hoort te doen wat ze hun personeel beloofd hebben. Of staken in deze moeilijke luchthaventijden dan onmiddellijk het beste middel was, valt te bezien.

Maar overal breken ze hun beloften en worden voorwaarden niet nagekomen.
En dan zijn ze verwonderd dat de vakbonden oproepen tot actie.

Eduard Khil 13 mei 2016 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8100616)
Maar overal breken ze hun beloften en worden voorwaarden niet nagekomen.
En dan zijn ze verwonderd dat de vakbonden oproepen tot actie.

als ze op de luchthaven nog veel staken, zal dat probleem zichzelf oplossen. De boel zal immers overkop gaan. Of denk je misschien dat na al die idiote strapatsen van de verschillende vakbonden, de luchtvaartmaatschappijen en reizigers gaan blijven komen?

Droom verder, nmbs-fossiel

Patrick M. 13 mei 2016 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8100620)
als ze op de luchthaven nog veel staken, zal dat probleem zichzelf oplossen. De boel zal immers overkop gaan. Of denk je misschien dat na al die idiote strapatsen van de verschillende vakbonden, de luchtvaartmaatschappijen en reizigers gaan blijven komen?

Droom verder, nmbs-fossiel

Maar ik ben geen fossiel.
Integendeel, ik ben heel levendig.
Vooral als het op actie aankomt.

fox 13 mei 2016 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8100526)
Voor mij moeten ze aviapartner verantwoordelijk achten voor de schade van deze staking.

En misschien eens uitkijken naar een bagageafhandelaar die wel het personeel ordentelijk betaalt.

Klopt. Toch zouden de werknemers bij Aviapartner moeten weten hoe gevoelig dit nu ligt. Ik had de passagiers toch een paar dagen op voorhand verwittigd. Dan zou de druk op Aviapartner al voldoende groot geworden zijn om de situatie op te lossen.

De schoofzak 13 mei 2016 16:31

Ze zijn toch zo stakingsgeil meneer.

.

Patrick M. 13 mei 2016 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8100868)
Ze zijn toch zo stakingsgeil meneer.

.

En in West en Oost Vlaanderen zijn ze stakingsheil meneer.

Tavek 13 mei 2016 17:18

We moeten beseffen dat het niet is dat het klotewerk is, dat die mensen geen fatsoenlijk loon en respect verdienen.

Wat gebeurt er ? Die mannen draaien zich dubbel om na 22 maart zo veel mogelijk vluchten te laten doorgaan op andere luchthavens. Verre verplaatsingen, lange uren....

Een dikke maand later merken ze dat de baas vergeten was om de afgesproken vergoedingen voor deze prestaties te betalen. Tja, daar zou ik ook voor staken.

Athelas 13 mei 2016 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8100932)
We moeten beseffen dat het niet is dat het klotewerk is, dat die mensen geen fatsoenlijk loon en respect verdienen.

Wat gebeurt er ? Die mannen draaien zich dubbel om na 22 maart zo veel mogelijk vluchten te laten doorgaan op andere luchthavens. Verre verplaatsingen, lange uren....

Een dikke maand later merken ze dat de baas vergeten was om de afgesproken vergoedingen voor deze prestaties te betalen. Tja, daar zou ik ook voor staken.

Ik zou eerst eens met HR gaan praten. En dan nog kan je dreigen met een staking indien het niet in orde komt binnen de x dagen. Waarom altijd direct beginnen staken? Wat is het nut daarvan? Kijk naar de cipiers. De regering is ermee bezig. Ga terug aan het werk en staak als het volgende aanbod je niet bevalt. Wat heeft blijven staken als nut/meerwaarde?

Jan van den Berghe 13 mei 2016 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8100932)
We moeten beseffen dat het niet is dat het klotewerk is, dat die mensen geen fatsoenlijk loon en respect verdienen.

Wat gebeurt er ? Die mannen draaien zich dubbel om na 22 maart zo veel mogelijk vluchten te laten doorgaan op andere luchthavens. Verre verplaatsingen, lange uren....

Een dikke maand later merken ze dat de baas vergeten was om de afgesproken vergoedingen voor deze prestaties te betalen. Tja, daar zou ik ook voor staken.

Ik niet. Er is iets veel leukers: een hele vrachtwagens koffers naar de woning van de baas brengen. Je komt gegarandeerd in het nieuws en je legt de luchthaven niet plat.

reservespeler 13 mei 2016 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8100459)
Mannen, het personeel bij Aviapartner werd niet correct betaald.

Daarvoor staken is de evidentie zelf. Of gaan jullie werken als je te weinig of geen loon krijgt ?

En dan de passagiers gijzelen.
Als ze daar zo doorgaan moeten ze binnenkort niet meer staken.

reservespeler 13 mei 2016 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8100616)
Maar overal breken ze hun beloften en worden voorwaarden niet nagekomen.
En dan zijn ze verwonderd dat de vakbonden oproepen tot actie.

Overal is wel wat veel hé.

Bij de NMBS bijvoorbeeld loopt alles correct.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be