![]() |
Nieuwe minister mobiliteit schrapt poortjes in de stations.
Bellot, de nieuwe minister van mobiliteit laat het plan varen om toegangspoortjes in de stations te installeren ter waarde van 58,5 miljoen euro.
Dat was nochtans een plan van zijn partijgenoot minister Galant. Maar nu gaan de toegangspoortje of veiligheidspoortjes er niet komen. Daaraan zie je dat de regering kiest voor het geld ipv de veiligheid van de burgers in dit land. Waarschijnlijk hebben ze die 58,5 miljoen euro voor iets anders nodig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoeveel ongelukken gebeuren er wel jaarlijks door het ontbreken van poortjes? D�*t zou ik wel eens willen weten. |
Citaat:
Als plofterrorist zou ik weten waar ik best toesla. Het enige wat die poortjes kunnen tegenhouden is ongewenst volk dat helemaal niet van plan is de trein te nemen. Bovendien zorgen die poortjes voor wachttijden op de piekuren. Mooie besparing dus. |
Als je in Koksijde de trein opstapt, om tot in een van de Brusselse grote stations uit te stappen, dan zie ik weinig nut in poortjes.
Ge kunt daar een treinkaartje kopen. Aan een automaat. That's it. De cafetaria is in handen van een privé uitbaaster. ![]() |
Maar het bewijs is weeral eens geleverd dat de Belgische regering kiest voor de centen ipv de veiligheid der Belgen.
|
Poortjes zijn niks dan miserie. Defecten, wachtrijen, evacuatieproblemen,...
En hoe maakt dat stations veiliger? Schrikt de kostprijs van een ticket terroristen af, misschien? Daarbij komt ook nog eens dat stationstunnels (die vaak openbare straten zijn en dus simpelweg niet mogen afgesloten worden) de snelste verbindingsweg zijn tussen 2 stadsdelen voor voetgangers (vb. Leuven en Kessel-Lo) Ten slotte straf je ook nog eens de handelszaken in stations door een belangrijk deel van hun cliënteel, de niet-reiziger, toegang te ontzeggen. |
Citaat:
Moeten we dan op elke hoek van elke straat een poortje zetten ? . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ge snapt toch dar een € maar een keer kan uirgegeven worden? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn wel degelijk problemen: onveilige toestanden: http://www.standard.co.uk/news/trans...-10083409.html technische defecten: http://www.telegraph.co.uk/news/ukne...ee-travel.html Metro's zijn bovendien andere koek dan treinstations. Op spitsuren zijn er in de metro vaak wachtrijen aan de tickets barriers, maar dat is niet zo erg want er passeert om de 5 minuten wel een toestel. Ik ben benieuwd hoe het Jan en Mieke zal vergaan als ze om 5 uur 's avonds tussen de andere Brusselse deskjockeys naar de trein richting Landen (1 om't uur) spurten om kleine Jonathan om 6.30 naar de voetbaltraining te kunnen voeren en ze 200 man voor de poortjes zien aanschuiven. Mijn gok: Jan en Mieke krijgen het net als die 200 andere Jannen en Miekes danig op hun heupen met het occasionele relletje als gevolg en Jonathan mag strafrondjes lopen. En o ja, wat betreft die veiligheid; moest u het vergeten zijn, in 2005 bliezen 3 belhamels 3 londense metro's in de lucht. Hadden die kapoenen toch wel uitgevogeld hoe ze een ticketje konden kopen zeker :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
Ook bij de NMBS zijn er al probleem geweest met de kaartautomaten, net zoals er ook al een uitval was van de ticketmachines van de loketbediendes. Zou u dan gelijkaardig ook pleiten voor een terugkeer naar de oude, voorgedrukte treinkaartjes? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be