Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Crevits wil leraar erkennen als zwaar beroep. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=231763)

Rahowa 14 mei 2016 08:52

Crevits wil leraar erkennen als zwaar beroep.

Ik zeg geef leraars op hun 55 de keuze,lekker ontspannen achter de vuilkar gaan lopen,volcontinu in de industrie of een opleiding volgen tot dakwerker of zo of blijven lesgeven,we zullen eens zien wat ze een zwaar beroep vinden. http://www.hln.be/hln/nl/1265/Onderw...beroepen.dhtml

De ambtenarenmaffia vindt niks te zot om hun luxepositie te rechtvaardigen.Misschien mensen in de privee tot 75 laten werken om de heren en dames hun pensioen van gemiddeld 2300 euro/maand te laten behouden.

vrijzinnige 14 mei 2016 09:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 8101510)
Ik zeg geef leraars op hun 55 de keuze,lekker ontspannen achter de vuilkar gaan lopen,volcontinu in de industrie of een opleiding volgen tot dakwerker of zo of blijven lesgeven,we zullen eens zien wat ze een zwaar beroep vinden. http://www.hln.be/hln/nl/1265/Onderw...beroepen.dhtml

De ambtenarenmaffia vindt niks te zot om hun luxepositie te rechtvaardigen.Misschien mensen in de privee tot 75 laten werken om de heren en dames hun pensioen van gemiddeld 2300 euro/maand te laten behouden.

Naar het voorbeeld van het Antwerpse orakel, is dit niets meer of minder dan een vette kluif werpen naar hun kiespubliek :-) :-) :-)

Bierke 14 mei 2016 09:03

Het lijkt me beter te stoppen met de opsplitsing van zware en niet zware beroepen. Als iemand zijn/haar beroep te zwaar vindt kan die persoon altijd omscholen om in een andere sector te werken.

Pericles 14 mei 2016 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 8101518)
Het lijkt me beter te stoppen met de opsplitsing van zware en niet zware beroepen. Als iemand zijn/haar beroep te zwaar vindt kan die persoon altijd omscholen om in een andere sector te werken.

Precies want als leraar een zwaar beroep is (met 4 maand verlof en een werkweek van 26 uur) dan vraag ik me af welke beroepen als niet zwaar dienen beschouwd te worden.

demonen 14 mei 2016 09:14

Citaat:

Gewoon een werknemersstatuut geven oa 20 dagen verlof per jaar en 38u/week. Er zijn in Limburg alleen al 12.000 werkzoekende onderwijzers die in dit stelsel zouden willen beginnen.
Ambtenarij is niet meer van deze tijd!

Rahowa 14 mei 2016 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 8101518)
Als iemand zijn/haar beroep te zwaar vindt kan die persoon altijd omscholen om in een andere sector te werken.

Mijn grootvader werkte als bouwvakker,op zijn 60 mocht hij stoppen en met brugpensioen.Hij weigerde want"een mens van 60 is niet versleten".Op zijn 61 volgden zware problemen met zijn rug,ziek,ziekenbond,dan 1 week werken en terug 3 maanden thuis.Enfin na 2 jaar sukkelstraatje ging hij op zijn 63 met brugpensioen,onder zachte dwang van zijn patroon.Welke herscholing stel jij dan voor aan een bouwvakker van 61 met kapotte rug?

morte-vivante 14 mei 2016 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 8101545)
Mijn grootvader werkte als bouwvakker,op zijn 60 mocht hij stoppen en met brugpensioen.Hij weigerde want"een mens van 60 is niet versleten".Op zijn 61 volgden zware problemen met zijn rug,ziek,ziekenbond,dan 1 week werken en terug 3 maanden thuis.Enfin na 2 jaar sukkelstraatje ging hij op zijn 63 met brugpensioen,onder zachte dwang van zijn patroon.Welke herscholing stel jij dan voor aan een bouwvakker van 61 met kapotte rug?

Hij kan gaan les geven

Pericles 14 mei 2016 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bolleke knol (Bericht 8101542)
Verzekeringsmakelaar?

Neem het gerust van me aan.
Elke week 60 uur bezig zijn of je komt er niet. En 2 weken verlof op 20 jaar.
Leerkracht : een lachertje daartegen.
Pas op ik heb zelfs overdreven met de 26 uur, je moet er nog 2 uur turnen en 2 uur godsdienst aftrekken die door iemand anders worden gegeven. ;-)

Tavek 14 mei 2016 09:34

Leerkrachten zijn, net zoals het personeel van de NMBS, Belgocontrol, de loodsen, de overheidsdiensten....overbetaalde luizakken met een sterke vakbond.

Het schip zal en moet zinken.

Eduard Khil 14 mei 2016 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8101552)
Leerkrachten zijn, net zoals het personeel van de NMBS, Belgocontrol, de loodsen, de overheidsdiensten....overbetaalde luizakken met een sterke vakbond.

Inderdaad

Pericles 14 mei 2016 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8101552)

Als je het beroep privatiseert dan krijg je voor alle vakken (behalwe wiskunde en de wetenschappen) een race to the bottom wat verloning betreft want er zijn een pak meer kandidaten dan dat er jobs zijn.
Laat die klagers maar eens flink de wetten van de zwaartekracht voelen.

Tavek 14 mei 2016 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8101568)
Als je het beroep privatiseert dan krijg je voor alle vakken (behalwe wiskunde en de wetenschappen) een race to the bottom wat verloning betreft want er zijn een pak meer kandidaten dan dat er jobs zijn.
Laat die klagers maar eens flink de wetten van de zwaartekracht voelen.

Het geklaag van "in de prive krijgen ze een bedrijfswagen en wij niet huil huil" vind ik ook een teken van wereldvreemdheid.

Pericles 14 mei 2016 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8101576)
Het geklaag van "in de prive krijgen ze een bedrijfswagen en wij niet huil huil" vind ik ook een teken van wereldvreemdheid.

Een ingenieur in de privé verdient in zeer veel gevallen niet meer dan een kleuterjuf of een onderwijzer.
De verloning van de kleuterjuf en de onderwijzer zijn totaal doorgeslagen.
Ze kunnen die lonen in feite al heel lang niet meer betalen, toch doen ze door, ze laten nog liever de schoolgebouwen instorten dan dat ze iets zouden doen aan die absurde weddes, weddes die op geen enkele economische realiteit zijn gebaseerd. .

Boduo 14 mei 2016 10:03

Citaat:

Een van mijn vrienden was leraar tot z'n 64.
Zijn netto pensioen is 1890 € per maand.

Tavek 14 mei 2016 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8101594)
Een van mijn vrienden was leraar tot z'n 64.
Zijn netto pensioen is 1890 € per maand.

Bachelor, Masters zitten veel hoger.

Boduo 14 mei 2016 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8101596)
Bachelor, Masters zitten veel hoger.

De man die ik bedoel was een regent (=bachelor ?).
Masters zijn wat vroeger A1 was en universitairen...

:roll:

Bierke 14 mei 2016 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 8101545)

GEEN, want die mens heeft al lang genoeg gewerkt, ik ben immers ook geen voorstander om iedereen tot 63/65/67 te laten werken, als iemand 35 jaar fulltime gewerkt heeft is dat meer dan voldoende. Ik ben wel van mening dat men vanaf 60 jaar kennis kan overbrengen, dus meeloopt met je opvolger om die een optimale begeleiding te geven naar zijn/haar carrière.

De schoofzak 14 mei 2016 10:12

Kleuteronderwijzeressen oefenen een zwaar beroep uit.
De anderen helemaal niet.

Maar ja, de minister van onderwijs ....

.

Bierke 14 mei 2016 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8101604)
Kleuteronderwijzeressen oefenen een zwaar beroep uit.
De anderen helemaal niet.

Maar ja, de minister van onderwijs ....

.

Ik ben wel curieus naar het advies van haar kabinet ... waarschijnlijk het tegenovergestelde

Pericles 14 mei 2016 10:16

Het gaat toch niet veranderen.
Het beste is de situatie gewoon laten ontploffen, dan komt de troika saneren in onze plaats.
En daarna natuurlijk wel de politici berechten wegens wanbeheer. :-D
Ze worden namelijk dik genoeg betaald om het goed te doen en niet om dan nog eens een mesthoop achter te laten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be