![]() |
Burgemeester Vorst: ‘Gevangenen zullen maatschappij nog meer haten’
BRON
Detail tekst: Citaat:
Het zal de 'brave' belastingbetalers uiteindelijk best wat goedkoper uitkomen en je hebt geen miserie met tal van cipiers die het boeltje nog overhoop kunnen zetten ook niet. :-D p.s. Ver gezocht? |
Citaat:
In een gevangenis zitten hoe je ook draait of keert ook brave mensen (die weliswaar een misstap begingen) .....net als er buiten de gevangenis heel wat smeerlappen rondlopen. Voor of tegen de doodstraf is dan weer een andere discussie. |
Citaat:
|
Het kan me geen kloot schelen dat ze de maatschappij haten, zolang ze na hun ontslag uit de gevangenis maar overtuigd zijn dat het daar geen lolleke is, en dat ze er voor geen geld van de wereld nog eens terug in opgesloten willen worden.
Dit gezegd zijnde, vind ik het wel een schande dat er twee of meer mensen in één cel moeten zitten, waar zij achter een gordijntje op een emmer moeten kakken. Elke dag een douche is overbodig, als er een half uur per dag warm water beschikbaar is aan een lavabo. En tenzij ge uitzonderlijk gestraft zijt, moet een uur per dag buitenlucht, en moeten drie vier bezoeken van familie of zo per week, mogelijk zijn. . |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Over vorst, ik heb veel mensen gekend die opgesloten hebben gezeten, veroordeelden en niet veroordeelden. Een ding blijft gelijk, de mensen die in Vorst gezeten hebben zeggen allemaal hetzelfde, de stank en de smeerlapperij daar zijn het verschrikkelijkste van heel het land. |
Citaat:
|
Citaat:
. |
Wraak is inderdaad belangrijker dan re-integratie en preventie. Die twee laatsten zijn zo verwijfd en nemen alle leuke redenen voor repressie weg... :(
|
Citaat:
|
Toch blijkt de recidive groter bij mensen die uit een streng traditioneel systeem komen, dan uit een gematigd, zoals in Noorwegen. Hoe kan men dat verklaren?
|
Citaat:
|
Citaat:
Je zou verwachten dat mensen die uit streng gevangenissysteem komen meer moeite zouden doen om er niet terug te komen. En mensen die in een minder streng systeem gezeten hebben het niet zo erg zouden vinden. Het blijkt juist omgekeerd. Preventie zou naast de straf zelf toch ook een prioriteit moeten zijn. |
Citaat:
Ik heb alleen gezegd dat brave mensen niet in het gevang terecht komen. Wat probeer jij te bereiken met mijn woorden om te draaien ? . |
Citaat:
Citaat:
Daar zijn duizenden elementen die meespelen in gedragswetenschappen. De stelling die je poneert, is er een van die soft-lullige proffen die wel hardnekkig linkse jongens zijn. Simpel tegen te spreken met de vraag: durf jij stellen dat als de usa vandaag de doodstraf afschaft, er binnen vijf jaar minder moorden zullen gepleegd worden ? In al die dingen hang ik meer het behaviorisme aan. Omdat al de rest theorie is. . |
Citaat:
Of zijn dat geen brave mensen omdat ze in de gevangenis hebben gezeten? :D |
Citaat:
Of zijn dat geen brave mensen omdat ze in de gevangenis hebben gezeten? :D |
Citaat:
Half kruikje per cel. Er is per cel 1 plastieken teil om het water in te doen. Je moet dus prioriteiten stellen waar je uw zeldzaam water die dag voor gebruikt. Eerst u wat wassen en dan er uw schoteltje in afwassen? Ze komen geen 2 keer he. En van een lavabo hebben ze ook nog niets gehoord. Die is er dus niet. Tot slot moet de overschot ook nog in de pispot terwijl uw kakje liefst niet aan uw zakje ligt te liggen. Prioriteiten dus. Welkom in de 21 eeuw. Of was het nu de 19 eeuw? Ja men is behoorlijk pissig na een verblijf daar. |
Citaat:
Dat hangt ervan af waarom zij vrijgesproken worden. |
Citaat:
Er is maar één reden waarom men iemand vrijspreekt, omdat er geen bewijs van schuld is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be