Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Burgemeester Vorst: ‘Gevangenen zullen maatschappij nog meer haten’ (https://forum.politics.be/showthread.php?t=231769)

Universalia 14 mei 2016 14:02

Burgemeester Vorst: ‘Gevangenen zullen maatschappij nog meer haten’

BRON

Detail tekst:

Citaat:

De situatie in de gevangenis van Vorst en van Sint-Gilles blijft onveranderd, door de staking van de cipiers. ‘Hierdoor laten we toe dat sommigen nog makkelijker radicaliseren. De afgelopen twintig dagen hebben we het klimaat van onze gevangenissen verwoest’, zegt Marc-Jean Ghyssels, burgemeester van Vorst.
Gaan ze (de gevangenen) ons nu uiteindelijk de kans geven, met hun manier van handelen en vrij recente gebeurtenissen, om de weder invoer van de guillotine terug in te voeren denk ik dan?

Het zal de 'brave' belastingbetalers uiteindelijk best wat goedkoper uitkomen en je hebt geen miserie met tal van cipiers die het boeltje nog overhoop kunnen zetten ook niet. :-D

p.s. Ver gezocht?

fred vanhove 14 mei 2016 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8101871)
BRON

Detail tekst:

Gaan ze (de gevangenen) ons nu uiteindelijk de kans geven, met hun manier van handelen en vrij recente gebeurtenissen, om de weder invoer van de guillotine terug in te voeren denk ik dan?

Het zal de 'brave' belastingbetalers uiteindelijk best wat goedkoper uitkomen en je hebt geen miserie met tal van cipiers die het boeltje nog overhoop kunnen zetten ook niet. :-D

p.s. Ver gezocht?

Ik denk het wel. Niet alle gevangenen zijn seriemoordenaars terroristen of psychopaten. Iedereen kan een misstap begaan in het leven. Iedereen kan op een moment zijn zelfbeheersing of gezond verstand verliezen.....en ja dat kan op een dag ook uw zoon....zuster ....vader of moeder zijn.

In een gevangenis zitten hoe je ook draait of keert ook brave mensen (die weliswaar een misstap begingen) .....net als er buiten de gevangenis heel wat smeerlappen rondlopen.

Voor of tegen de doodstraf is dan weer een andere discussie.

Bobke 14 mei 2016 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8101910)
Ik denk het wel. Niet alle gevangenen zijn seriemoordenaars terroristen of psychopaten. Iedereen kan een misstap begaan in het leven. Iedereen kan op een moment zijn zelfbeheersing of gezond verstand verliezen.....en ja dat kan op een dag ook uw zoon....zuster ....vader of moeder zijn.

In een gevangenis zitten hoe je ook draait of keert ook brave mensen (die weliswaar een misstap begingen) .....net als er buiten de gevangenis heel wat smeerlappen rondlopen.

Voor of tegen de doodstraf is dan weer een andere discussie.

De grootste fout is die allemaal samen in dezelfde gevangenis te proppen denk ik.

De schoofzak 14 mei 2016 15:36

Het kan me geen kloot schelen dat ze de maatschappij haten, zolang ze na hun ontslag uit de gevangenis maar overtuigd zijn dat het daar geen lolleke is, en dat ze er voor geen geld van de wereld nog eens terug in opgesloten willen worden.

Dit gezegd zijnde, vind ik het wel een schande dat er twee of meer mensen in één cel moeten zitten, waar zij achter een gordijntje op een emmer moeten kakken.

Elke dag een douche is overbodig, als er een half uur per dag warm water beschikbaar is aan een lavabo.
En tenzij ge uitzonderlijk gestraft zijt, moet een uur per dag buitenlucht, en moeten drie vier bezoeken van familie of zo per week, mogelijk zijn.

.

Zeus 14 mei 2016 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8101973)
Het kan me geen kloot schelen dat ze de maatschappij haten, zolang ze na hun ontslag uit de gevangenis maar overtuigd zijn dat het daar geen lolleke is, en dat ze er voor geen geld van de wereld nog eens terug in opgesloten willen worden.

Begin er maar eens aan, om een burgerleven op te bouwen als je na jaren plotseling op straat komt te staan. Normale menselijke interactie heb je de afgelopen jaren niet gekend (overbevolking doet mensen nu eenmaal op de toppen van hun tenen lopen); psychiatrische zorg (voor velen een noodzaak) was totaal afwezig;gezondheidsproblemen veroorzaakt door gebrek aan medische zorg en overaanbod aan vocht, schimmels en andere ongein, sociale begeleiding is ondermaats, kans op een arbeidsplaats miniem, ....

Citaat:

Elke dag een douche is overbodig

Duidelijk nog nooit een gevangenis van binnenuit geroken

Xenophon 14 mei 2016 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8101959)
De grootste fout is die allemaal samen in dezelfde gevangenis te proppen denk ik.

De veroordeelden en geïnterneerden zitten in gevangenissen, de mensen in voorarrest en geïnterneerden zitten in huizen van bewaring, zoals de Begijnenstraat en ook Vorst denk ik.

Over vorst, ik heb veel mensen gekend die opgesloten hebben gezeten, veroordeelden en niet veroordeelden. Een ding blijft gelijk, de mensen die in Vorst gezeten hebben zeggen allemaal hetzelfde, de stank en de smeerlapperij daar zijn het verschrikkelijkste van heel het land.

Xenophon 14 mei 2016 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8102013)
Begin er maar eens aan, om een burgerleven op te bouwen als je na jaren plotseling op straat komt te staan. Normale menselijke interactie heb je de afgelopen jaren niet gekend (overbevolking doet mensen nu eenmaal op de toppen van hun tenen lopen); psychiatrische zorg (voor velen een noodzaak) was totaal afwezig;gezondheidsproblemen veroorzaakt door gebrek aan medische zorg en overaanbod aan vocht, schimmels en andere ongein, sociale begeleiding is ondermaats, kans op een arbeidsplaats miniem, ....

Duidelijk nog nooit een gevangenis van binnenuit geroken

Onze vriend zou na een week binnen zijn gedacht wel veranderen, dat is altijd zo met mensen die geen ervaring hebben met de Belgische gevangenissen.

De schoofzak 14 mei 2016 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8102028)
Onze vriend zou na een week binnen zijn gedacht wel veranderen, dat is altijd zo met mensen die geen ervaring hebben met de Belgische gevangenissen.

Brave mensen zijn mensen die geen ervaring hebben met de Belgische gevangenissen.

.

Bhairav 14 mei 2016 18:17

Wraak is inderdaad belangrijker dan re-integratie en preventie. Die twee laatsten zijn zo verwijfd en nemen alle leuke redenen voor repressie weg... :(

fred vanhove 14 mei 2016 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8102091)
Brave mensen zijn mensen die geen ervaring hebben met de Belgische gevangenissen.

.

Dus volgens jou zijn alle mensen die niet in de gevangenis zitten of voorlopig nog niet allemaal brave mensen ? :roll:

DewareJakob 14 mei 2016 18:34

Toch blijkt de recidive groter bij mensen die uit een streng traditioneel systeem komen, dan uit een gematigd, zoals in Noorwegen. Hoe kan men dat verklaren?

fred vanhove 14 mei 2016 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8102122)
Toch blijkt de recidive groter bij mensen die uit een streng traditioneel systeem komen, dan uit een gematigd, zoals in Noorwegen. Hoe kan men dat verklaren?

Net als dat er in landen waar de doodstraf nog wordt toegepast niet minder misdaad is.

DewareJakob 14 mei 2016 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8102172)
Net als dat er in landen waar de doodstraf nog wordt toegepast niet minder misdaad is.

Juist. Maar hoe kan dat verklaard worden?
Je zou verwachten dat mensen die uit streng gevangenissysteem komen meer moeite zouden doen om er niet terug te komen. En mensen die in een minder streng systeem gezeten hebben het niet zo erg zouden vinden. Het blijkt juist omgekeerd.
Preventie zou naast de straf zelf toch ook een prioriteit moeten zijn.

De schoofzak 14 mei 2016 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8102117)
Dus volgens jou zijn alle mensen die niet in de gevangenis zitten of voorlopig nog niet allemaal brave mensen ? :roll:

Neen, je draait mijn woorden om.
Ik heb alleen gezegd dat brave mensen niet in het gevang terecht komen.
Wat probeer jij te bereiken met mijn woorden om te draaien ?

.

De schoofzak 14 mei 2016 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8102122)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8102172)

Daar zijn duizenden elementen die meespelen in gedragswetenschappen.

De stelling die je poneert, is er een van die soft-lullige proffen die wel hardnekkig linkse jongens zijn.

Simpel tegen te spreken met de vraag:

durf jij stellen dat als de usa vandaag de doodstraf afschaft, er binnen vijf jaar minder moorden zullen gepleegd worden ?

In al die dingen hang ik meer het behaviorisme aan. Omdat al de rest theorie is.

.

Xenophon 14 mei 2016 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8102232)

.

Dat kan niet helemaal kloppen, tenslotte wordt +- 38% van de mensen in voorarrest vrijgesproken.

Of zijn dat geen brave mensen omdat ze in de gevangenis hebben gezeten? :D

Xenophon 14 mei 2016 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8102232)

.

Dat kan niet helemaal kloppen, tenslotte wordt +- 38% van de mensen in voorarrest vrijgesproken.

Mambo 14 mei 2016 21:35

Citaat:

Dit gezegd zijnde, vind ik het wel een schande dat er twee of meer mensen in één cel moeten zitten, waar zij achter een gordijntje op een emmer moeten kakken.

Elke dag een douche is overbodig, als er een half uur per dag warm water beschikbaar is aan een lavabo.
En tenzij ge uitzonderlijk gestraft zijt, moet een uur per dag buitenlucht, en moeten drie vier bezoeken van familie of zo per week, mogelijk zijn.

.

Dat warm water brengen ze met een kruik naar uw celletje.
Half kruikje per cel.
Er is per cel 1 plastieken teil om het water in te doen.
Je moet dus prioriteiten stellen waar je uw zeldzaam water die dag voor gebruikt.
Eerst u wat wassen en dan er uw schoteltje in afwassen?

Ze komen geen 2 keer he.
En van een lavabo hebben ze ook nog niets gehoord.
Die is er dus niet.

Tot slot moet de overschot ook nog in de pispot terwijl uw kakje liefst niet aan uw zakje ligt te liggen.
Prioriteiten dus.

Welkom in de 21 eeuw.
Of was het nu de 19 eeuw?

Ja men is behoorlijk pissig na een verblijf daar.

Bobke 14 mei 2016 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8102262)

Dat weet ik niet.
Dat hangt ervan af waarom zij vrijgesproken worden.

Xenophon 14 mei 2016 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8102282)
Dat weet ik niet.
Dat hangt ervan af waarom zij vrijgesproken worden.

- ? -

Er is maar één reden waarom men iemand vrijspreekt, omdat er geen bewijs van schuld is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be