![]() |
Een op drie gecontroleerde zieken werkt in het zwart
Voer een (sociaal) systeem in, en er wordt misbruik van gemaakt.
Triestig. titel: Een op drie gecontroleerde zieken werkt in het zwart http://www.standaard.be/cnt/dmf20160518_02294208 Citaat:
|
Surprising no-one
|
altijd dezelfde soort
|
Er zijn langdurig zieken die zelf aangeven dat ze opnieuw (deeltijds) zouden kunnen werken, maar het systeem laat dit niet toe. Daar wilde men onlangs zelfs iets aan doen... Toch niet verwonderlijk dat sommige van die mensen dan in het zwarte circuit belanden?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is veel plezanter om de volle pot van de ziekenkas te trekken, plus daar bovenop nog wat extra. Als je half time terug kunt gaan werken, dan verdien je half time loon plus half time ziekenkas. Hoe zit het feitelijk met de rem op het volgend aantrekkelijk misbruikje: heel je leven half time ziek zijn, en heel je leven half time werken? Lijkt me lucratiever te zijn dan alleen maar half time werken en niks trekken van de ziekenkas. . |
Citaat:
|
Citaat:
Ik reageerde simpelweg op de stelling dat het niet zou kunnen, wat ik dus betwijfel aangezien ik het al twee keer zelf meegemaakt heb. |
Blijkt dat we vorig jaar allen samen eventjes 4,3 miljard Euro aan ziekteuitkeringen hebben opgehoest. Je vraagt je af waarom men niet onmiddellijk de grote middelen inzet tegen dergelijk misbruik.
|
De zieken zijn profiteurs zei de ambtenaar...
|
Citaat:
Ja, het zijn de Berbers, de zieken, de sossen, de werklozen, ... |
Citaat:
dat is NA een periode van ongeschiktheid, bvb ongeval, dan kunnen sommige categorieën deeltijds hernemen met halftime systeem het gaat dus niet over volledig invaliden |
Citaat:
De forummer die mij die woorden in de mond zou willen leggen, moet zijn mond twee keer wassen met zeep. Bovendien zou hij daarbij best zijn ogen goed open houden, want mocht ik de kans zien, ik verkoop hem een sjot tegen zijn sjokkedijzen. . |
Citaat:
Ook slechte karakters die eerlijke ambtenaren vol laden met leugenachtige cijfers, behouden hun rechten. Maar zulke mensen zijn wel smeerlappen. . |
Die "zieken" laten zich wellicht controleren door artsen van "Geneeskunde voor het Volk"...
|
Citaat:
Is het dat wat je wil ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be