![]() |
het is zover,de schepenen zijn in de val gelokt door hogere ambtenaren,politiekers denken jullie echt dat de mensen achterlijk zijn .:2gunfire:
|
Galgenlied
Er stonden drie galgen op't galgenveld, de kraaien hebben het voortverteld. En stom blauwden winterse bossen rondom, zij kaatsten 't gekrijs van de kraaien wederom. Het volk stond zwijgzaam opeengehoopt: drie mannen moesten opgeknoopt. Drie rechters lazen het vonnis voor: de bossen blauwden het na in koor. Eén had in eigen macht geloofd, hij moest het bekopen met zijn hoofd. Eén had gehoopt op een nieuwe tijd, dat was voor het heden een scherp verwijt. Eén had de waarheid te zeer bemind, daarvoor ging hij bengelen in de wind. De kraaien krijsten: kwaad is kwaad. De bossen echoden: haat is haat. De kring van het volk werd enger en enger. 't gelaat van de rechters werd strenger en strenger... Maar toen die koord in de hoogte ging, in elke lus een rechter hing. Het volk stond zwijgzaam opeengehoopt, drie rechters werden opgeknoopt. Eén had zijn eigen volk verraden. Eén had zijn geldkist volgeladen. Eén had de macht om haarzelf bemind. Drie rechters bengelden in de wind, de kraaien krijsten: kwaad is kwaad, de bossen echoden: inderdaad. door Karel Vertommen |
ge moet nu eens op tv die corruptelingen eens horen bazelen,over doorzichtigheid en controle,waarom hebben ze dat niet vroeger gedaan?en aub liefst geen (groenen)meer in de raad :arrow:
|
Hoewel alle schepenen zich eerst met een zelden geziene verbetenheid bleven vastklampen aan hun ambt en alle politieke verantwoordelijkheid trachtten te ontlopen, kon de druk van de publieke opinie niet langer worden genegeerd. Slechts burgemeester Leona Detiège blijft voorlopig op post, om te vermijden dat het oudste gemeenteraadslid in jaren, Staf Neel van het Vlaams Blok, de scepter zou overnemen, zoals de wet voorschrijft.
De partijen van de monstercoalitie willen het nu doen voorkomen alsof iedereen door het ontslag plots is witgewassen. Zij kloppen zich fier op de borst voor zoveel 'politieke moed' en 'zelfopoffering', maar weigeren ondertussen ook maar een klein beetje schuld te bekennen of spijt te betuigen. Alles wordt nu afgedaan als wat 'heisa om een flesje parfum'. Voor de rest is er voor de dames en heren hoegenaamd niets aan de hand. Het is van een onbeschaamdheid die doet huiveren. Nooit was het met de politiek moraal zo erg gesteld. Maar het is nog niet gedaan. De monstercoalitie wil zo snel mogelijk terug aan de slag, mét dezelfde schepenen, als het even kan! Het verhaaltje van: 'we dronken een glas, we pisten een plas, en alles bleef zoals het was'… Alleen is er nu wat tumult ontstaan over de burgemeesterssjerp. Leona zou de baan willen ruimen voor Patrick Janssens, maar ook de VLD ziet nu de kans schoon. Het gekibbel is gisteren al begonnen. Politiek gaat plots niet meer over de mensen, maar eens te meer over de postjes. Andermaal wordt er trouwens niet aan gedacht om het Vlaams Blok in het bestuur op te nemen. Volgens Marc Swyngedouw, een hooggeleerde socioloog van de Leuvense universiteit, zou dat zelfs "moreel onaanvaardbaar" zijn. (La Libre Belgique, 14.03.2003) Zichzelf trakteren op kosten van de belastingbetaler is blijkbaar geen probleem voor de professor. Alles is blijkbaar beter dan het initiatief in handen laten van verreweg de grootste partij van de stad. Een partij die wél propere handen heeft, een partij die wél een project heeft voor Antwerpen, een partij voor wie de mensen en hun problemen wél voorgaan op de profijten. Op 18 mei staan de Antwerpenaren voor een in wezen eenvoudige keuze: willen zij een stadsbestuur of een poppenkast? Wij zijn er van overtuigd dat de sinjoren hun gezond verstand zullen gebruiken. SCHEPENEN VOLHARDEN IN DE BOOSHEID "Nee, die hetze had ik nooit verwacht. Maar we moeten nu een signaal geven. Al wil ik graag weer schepen van Ruimtelijke Ordening worden." Ann Coolsaet (VLD) "Ik ben tot het besef gekomen dat ik zaken gezegd heb die arrogant overkwamen. Ik hoop dat de Antwerpenaar me een rehabilitatie (tweede kans) gunt." Kathy Lindekens (SP.A) "Ik wordt straks 65. Zou ik niet beter boeken gaan lezen, in de tuin werken, of achter de vrouwen zitten nu het nog kan?" Tuur Van Wallendael (SP.A) "Ik heb te goeder trouw en naar eer en geweten gehandeld. Ik heb twee jaar lang een ongelooflijk plezante job gehad. (Dat zal wel …) Ik kan een mooi palmares voorleggen." (Wat zou dat dan mogen wezen?) Chantal Pauwels (Agalev) "Het spreekt voor zich dat ik graag opnieuw schepen word." Erwin Pairon (Agalev) -------------------------------------------------------------------------------- |
ja dag jan kan komen ze totaal ongeloofwaardig over,maar sommigen zijn voor niks beschaamd :oops:
|
Citaat:
|
Kleine en terechte opmerking, volgens mij, dixit De Morge
Vijf beschuldigden die tussen 1995 & 1997 via een ingenieus systeem van nepfirma's een BTW-carrousel hadden opgezet en daardoor zowat 30 miljoen euro aan belastingen wisten te ontduiken, wordendaarvoor niet gestraft wegens een niet nageleefde juridische vormvereiste. Heeft daar iemand iets van gelezen :?: Maar wanneer enkele schepen een visa kaart gebruiken om een tailleurken of een valies te kopen, HO MAAR!!! Da's natuurlijk véél interessanter voor de pers om daar op te springen, niet dat ik wil zeggen dat deze schepenen niet in de fout zijn gegaan, helemaal niet. Maar als ge efkens da vanop een afstand bekijkt, jongens, dan is dit toch buiten proportie zeker! Om maar aan te tonen wat de media met de burger kan doen.... :? |
Citaat:
mvg. Rogier :wink: |
Ik vind gewoon dat men nu een coalitie VLD/VB moet vormen in antwerpen.
Waarom? niet omdat ik Vlaams blok stemmer ben. Maar gewoon omdat de Antwerpse carrousel, die sowieso onhoudbaar was (buiten de visa toestanden). Democratisch gezien had het Vlaams blok reeds lang mee het Antwerpse beleid moeten kunnen bepalen, in plaats van een amalgaam van alle andere partijen. Waarom nu? Gewoon omdat het nog tot 2006 duurt voor de volgende verkiezingen in aantocht zijn! Als het Vlaams Blok nu kan meebesturen, kan het laten zien wat ze kunnen. Doen ze het goed, dan zullen ze ervoor beloond worden, doen ze het fout dan hebben ze in 2006 misschien het grootste verlies uit hun loopbaan. Dus waarom niet? En laten we er nu geen doekjes om winden! IEDEREEN wist dat de sossen in Antwerpen sjoemelden dat het niet mooi was! IEDEREEN! Men moet nu niet met de ekskuzes afkomen dat de "regeltjes" niet stringent genoeg waren opgesteld. WIE bepaalt die regeltjes? Toch het stadbestuur zelf zeker? Hebben ze dan geen mogelijkheid gehad om die "regeltjes" even - naar goed huisvaderschap - aan te passen? Het is nochtans simpel hoor: Iedereen krijgt een VISA kaart, de gemaakte kosten worden na één maand van je eigen rekening afgehaald Ondertussen breng je een onkostennota binnen met de vermelding waarom je die onkosten gemaakt heb + de nodige betaalbewijzen. Op voorhand bepaalt men wat wel en wat niet onder "representatiekosten" kan vallen, met een bepaald maximum aan terug te verhalen kosten! en klaar is kees! Dan heb je natuurlijk nog wel één integer mens nodig in het stadhuis die de gemaakte kosten kan toetsen aan de vooraf bepaalde evenementen die daaronder kunnen vallen. Dat laatste zal het moeilijkste zijn! Maar gewoon dus: Nu Filip (of liever Annemans) in de burgermeesterszetel van Antwerpen! Laten zien wat ze kunnen, en de beloning of afstraffing volgt in 2006. Terug met dezelfde kakelgroep (hoe lang nog vooraleer dat ei er ligt? oh ja, het zou misschien gelegd kunnen zijn ondertussen) is gegarandeerd het Vlaams Blok aan de macht in Antwerpen vanaf 2006! Het zal kiezen of delen zijn! |
In de poll is sprake van de nieuwe gemeenteraad, moet dat niet het nieuwe schepencollege zijn. Zoals de vraag nu gesteld is betekent het eigenlijk of het Blok na de volgende gemeenteraadsverkiezingen nog een verkozene moet hebben.
Volgens mij kunnen de huidige partijen opnieuw een coalitie vormen (liefst wel zonder de groenen). Voor de schepenen die met hun handen in den bollenpot zijn betrapt kan er echter geen plaats meer zijn in het nieuwe college. Het systeem waarbij de beroepsonkosten met een visa-kaart worden betaald vind ik op zich niet zo slecht want dat maakt het achteraf mogelijk om te controleren wat er is aangekocht. Natuurlijk moet er dan wel iemand de moeite doen om effectief te controleren. Als ze met (gemakklijker te vervalsen) onkostennota's hadden gewerkt hadden we misschien niet geweten wat er allemaal op kosten van de stad gebeurde. Coekie |
Citaat:
|
Citaat:
In feite gaat het daar niet om, men heeft misbruik gemaakt van de bestaande toestand om extra eigendom te verwerven. Dit is stelen waar men stelen kan, achteraf hoeft men niet te klagen wanneer het uitkomt. Meubels voor het eigen huis kan men toch moeilijk anders uitleggen dan oplichting van de stad voor eigen doel en parfum is niet iets dat je in de huiskmer kan ruiken. Baardelijke onzin om nog maar te denken dat het om representatiekosten zou gaan. Stomme vraag heeft men ook met die kaarten betaald voor Kom Op Tegen Kanker of is dat alleen maar goed voor de gewone stervelingen en niet voor de vooraanstaanden die groot en belangrijk worden door zulke evenementen. :twisted: mvg. Rogier :wink: |
Dat gemeenschapsgeld niet voor persoonlijke verijking gebruikt mag worden moet in de geldelijke statuten staan, want anders snappen de Antwerpse regenboog-exellenties het niet! Tegen zoveel logica is linkse politieke correctheid niet bestand.
Dat het de schuld van het Vlaams Blok is staat vast: je hoort er immers door de onschuldigen om de haverklap naar verwijzen. Het is nogal evident als die mestkevers met hun poten aan het geld zouden moeten geraken, dat er nogal op los gestolen zou worden!!! Of zal ik er eens een tekeninkje bij maken? |
Antwerpen is op dit moment totaal ondemocratisch.
1)De grootste partij is fascistisch en zit in de oppositie 2)Volgende burgermeester is waarschijnelijk Coveliers, een arrogante persoonlijkheid die niet verkozen is door het volk, en uit de derde partij komt. 3)Er zijn totaal geen sterke politiekers, de rest zijn bijna allemaal sjoemelaars. Concvlusie: Maak Delwaide of Janssens tot burgemeester, maak een eind aan de hierarchie van de ambtenarij(veel te veel luieriken), een krachtdadige bestuur met oog voor alle mensen en blijven hopen dat het Vlaams BLok ooit eens verliest. |
Citaat:
|
Toch een mooi gedicht, maar irrelevant.
|
Citaat:
2) Coveliers is inderdaad ne zeveraar 3) er zijn wel sterke politici: Annemans, Dewinter,..... Het blok zal niet verliezen..... :lol: :lol: |
Hitler was ook een sterk politicus, maar ja die ideeën staan me toch niet zo aan hoor!!
|
Citaat:
|
Zo heeft ieder zijn mening.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be