Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   6/10 steunen nationale betoging niet (https://forum.politics.be/showthread.php?t=232018)

Blue Sky 20 mei 2016 09:34

6/10 steunen nationale betoging niet

Bijna 6/10 van de Vlamingen steunt de nationale betoging tegen het regeringsbeleid van komende dinsdag niet. Dat blijkt uit een peiling van VTM NIEUWS en Het Laatste Nieuws.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...betoging.dhtml

Blue Sky 20 mei 2016 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yussef Mustapha (Bericht 8108716)
Ik lees vooral dat zo goed als de helft van de aanhangers van de rode partij instemmen. Zeer opvallend; en gelijk ook niets verbazingwekkend. De oorzaak van het probleem gaat staken omdat er een probleem is.

Ik zie niet direct een probleem. Ik zie gewoon dat men thans onhoudbare gunstregimes wegens onbetaalbaar normaliseert. Mensen geven niet graag privileges af, zie daar het grote denkbeeldige probleem.

Laten we ook niet vergeten dat de kosten voor fossiele brandstoffen thans enorm laag zijn evenals de rente op woonleningen waardoor gezinnen enorme besparingen realiseren.

Waar ik wel problemen zie is migratie en de gevolgen en kosten daarvoor alsook de miljardenkosten van megalomane projecten als oosterweel.

Blue Sky 20 mei 2016 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yussef Mustapha (Bericht 8108784)
Niet migratie is het probleem. Het probleem ligt aan zowat 80% van de migranten. En die 80% weigert om zich aan te passen.

Migratie is niet het probleem, correct. Het is hoe deze wordt georganiseerd dat thans het probleem is; het beleid. Mocht er selectieve migratie zijn, dan kan dit een positief verhaal zijn. Thans laat men echter jan-en-alleman binnen ongeacht opleiding of competenties. Deze krijgen dan ook nog eens dezelfde rechten en sociale bescherming als een Belg die 50 jaar zijn kloten heeft afgedraaid en bijgedragen heeft aan het sociale systeem.

Zij die hier geen probleem inzien, mankeren iets in hun bovenkamer.

Patrick M. 20 mei 2016 10:54

45% van de Vlamingen steunen de nationale betoging van dinsdag 24/05/2016.
Die 45% gaat doen wat de andere 55% niet durft toe te geven.
Maar ik vind 45% van de Vlamingen al meer dan genoeg.

Hypochonder 20 mei 2016 10:58

Die peilingen zijn zo vals en gemanipuleerd als het maar kan. En dan nog is een meerderheid ronduit tegen.

DewareJakob 20 mei 2016 11:13

Een betoging tegen een verkiezingsuitslag.

Hypochonder 20 mei 2016 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8108850)

Georganiseerd door de verliezers. Dat is vanaf dag één van deze regering de strategie van de zuilen geweest: het ongenoegen die bij veel mensen aanwezig is aanwakkeren met leugens en tonnen haat.

Amon_Re 20 mei 2016 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8108710)
Bijna 6/10 van de Vlamingen steunt de nationale betoging tegen het regeringsbeleid van komende dinsdag niet. Dat blijkt uit een peiling van VTM NIEUWS en Het Laatste Nieuws.

4/10, is dat niet zowat de ratio van niet-werkenden tegenover werkenden?

warpozio 20 mei 2016 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yussef Mustapha (Bericht 8108716)
Ik lees vooral dat zo goed als de helft van de aanhangers van de rode partij instemmen. Zeer opvallend; en gelijk ook niets verbazingwekkend. De oorzaak van het probleem gaat staken omdat er een probleem is.

Wie zijn dan de rest van de voorstanders?
http://newsmonkey.be/article/67203

45% van de vlamingen steunt de Nationale betoging

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vlaams...2014#Uitslagen
SP+Groen+PVDA=25%

Patrick M. 20 mei 2016 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8108838)
Die peilingen zijn zo vals en gemanipuleerd als het maar kan. En dan nog is een meerderheid ronduit tegen.

Waarom zijn die peilingen zo vals en gemanipuleerd?
Omdat het niet past in uw gedachtengoed?
Graag een beetje uitleg over die manipulatie en valsheid.

Skobelev 20 mei 2016 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8108838)

Crap, 45% is voor, de rest is tegen OF kan het niet schelen. Extrapoleren dat 55% tegen is getuigt van op politieke wijze getrokken conclusievorming.

Athelas 20 mei 2016 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8108876)
Crap, 45% is voor, de rest is tegen OF kan het niet schelen. Extrapoleren dat 55% tegen is getuigt van op politieke wijze getrokken conclusievorming.

Met alle respect maar op de site van VTM nieuws staat het ook zo. Dan kan je ook zeggen dat 55% tegen is en die 45% bestaat uit voor en onverschillig.

"politieke wijze getrokken conclusievorming" of gewoon gezocht naar de bron en goed geïnformeerd zijn. Het ligt allemaal dicht bij elkaar...

vrijzinnige 20 mei 2016 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8108874)
Waarom zijn die peilingen zo vals en gemanipuleerd?
Omdat het niet past in uw gedachtengoed?
Graag een beetje uitleg over die manipulatie en valsheid.

Patrick, rechts hoeft helemaal niets te bewijzen !
Enkel toogpraat en van horen zeggen is de enige echte waarheid :-)

Xenophon 20 mei 2016 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yussef Mustapha (Bericht 8108784)
Niet migratie is het probleem. Het probleem ligt aan zowat 80% van de migranten. En die 80% weigert om zich aan te passen.
Maak de vergelijking met bijvoorbeeld het verkeer. Niet de snelle wagens zijn het probleem, wel de bestuurders ervan die zich niet aan de verkeersregels houden.

Wat doen wij? Gaan wij de snelle auto's verbieden, of gaan wij de bestuurders die over de schreef gaan op de bon zwieren?

Idem met migratie. Niet migratie is het probleem, wel het overgrote deel van de immigranten die weigeren te doen wat ze moeten doen: namelijk, zich houden aan de wet en zich aanpassen.

Wat betreft het feit dat mensen niet graag priveleges afgeven, kan ik je vertellen dat ze dat zelf jaren in de hand hebben gehad. Het feit dat aan bepaalde toestanden of gewoontes een einde komt, is het gevolg van een jarenlang pamperbeleid die de problemen nooit heeft willen zien. Meer nog, diegenen die de problemen wel zagen werden in een cordon geplaatst.

Het zijn zij die toen blind waren voor die waarschuwingen, die nu het meest van zich laten horen en zowaar door middel van onophoudelijke stakingen, de problemen die er al zijn, nog groter maken.

Aanpassen? Waar haal je dat toch uit, in de multiculturele maatschappij wordt er per definitie niet aangepast.

Anders zou het geen multiculturele apartheidsmaatschappij zijn.

Henri1 20 mei 2016 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8108710)

Vooral bange vlammige , zoals ze zo vaak hier omschreven worden, neem ik aan ?

The Paulus Experience 20 mei 2016 15:38

Als voor rechts de mening van 45% der Vlamingen er alleen kan op wijzen dat de andere 55 % en meerderheid vormt die gerespecteerd moet worden, dan wil ik even wijzen op percentages van rechtse partijen bij verkiezingen, en vragen om braaf terug in de mand te gaan liggen

Jan van den Berghe 20 mei 2016 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8108773)
Ik zie niet direct een probleem. Ik zie gewoon dat men thans onhoudbare gunstregimes wegens onbetaalbaar normaliseert. Mensen geven niet graag privileges af, zie daar het grote denkbeeldige probleem.

Kunt u enkele voorbeelden geven van die "onhoudbare gunstregimes"?

Infowarrior 22 mei 2016 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8109130)
Vooral bange vlammige , zoals ze zo vaak hier omschreven worden, neem ik aan ?

Ah! Want de Walen betogen niet of wat?!?

N-Vb 22 mei 2016 22:38

Waarom valt die betoging op een dinsdag?

Wordt er veronderstelt dat de mensen die willen betogen een snipperdag nemen of zich ziek melden?

Weer een slappe beslissing van de vakbonden om zo weinig mogelijk volk bij elkaar te krijgen.

Sukkelaar 23 mei 2016 05:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8108850)

Toch moet dit kunnen, dit is nu eenmaal democratie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be