![]() |
Ze gaan nog meer eieren leggen onder het onderwijzend personeel
Ja zeg, die kunnen wel overdrijven hé.
Er wordt veel geleuterd over de prestaties en de verloningen van de onderwijzenden. Ik hoor natuurlijk van niemand een alternatief. (wil iemand ze op den dop zetten in juli augustus, en zo ja, als ze het massaal aftrappen, ga je je kleinkind dan in een klaske van 50 man zetten ?) Toch blijft de waarheid: die gasten hebben wel een goed leven. En dat is ok. Maar je moet er geen paladijnen van maken ook niet. titel: Eén schooldirecteur op zes in basisonderwijs moet ook lesgeven link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160521_02300373 Citaat:
|
Geef de leerkrachten het statuut van zelfstandige: Goede waar verkoopt zich.
|
Citaat:
Heerlijke tijd want het was een directeur waar ik in latere tijd nog contact mee had...mijn herinneringen daaraan waren heel leuk !! |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zie in mijn zeer directe omgeving zelf met wat voor administratieve haarkloverij leerkrachten tegenwoordig worden geconfronteerd (VOETen, GOK, eindtermen, jaarplannen,...). Veel gezever, veel werk. Richt uw verontwaardiging naar de Vlaamse overheid, niet naar de mensen in het veld. |
Citaat:
|
Misschien worden schoolhoofden,zelfs dezen in gemeentes in de Westhoek,te veel geconfronteerd met administratief gelul en vooral "jankerige ouders?",wie weet.
Ook ondergetekende is nog van "de tijd" dat de "schooldirecteur" lesgaf aan het zesde studiejaar,ondertussen ook nog een privé-praktijk had als verzekeraar(een veel voorkomende activiteit onder leraars indertijd),actief betrokken was in de muziekvereniging van de gemeente...en wie weet waar nog allemaal in. Het was een BEKENDE figuur,met groot moreel GEZAG,ook tegenover de ouders.En die weinig gedicteerd moest worden van die bende wereldverbeteraars te "Brussel",of vanuit de vakbond ,of van gelijk wie. Een man met DIRECTE toegang tot de burgemeester indien nodig,en onderwijl nog een onberispelijke familievader ook. Ik denk dat dit typisch was voor de gang van zaken in de gemeentes in Belgie tot in de vroege jaren negentig vorige eeuw. "Brussel" was echt VER weg voor het lager onderwijs.De hoofdstad en het bisdom zonden inspecteurs en bepaalden de "eindtermen" (die toen nog niet zo heetten-en de te gebruiken papieren lesmaterialen,maar het waren de lokale mensen die dat verder invulden. Het doel was "rekenen,lezen en schrijven".Niks meer,maar vooral NIKS MINDER. Ja,andere tijden. Ergens,onderweg,zijn we dat allemaal kwijtgeraakt in onze zogenaamde "inspraakmaatschappij".Bijvoorbeeld dat leraars van het lager onderwijs eigenlijk NOTABELEN zijn...(ik kan me nauwelijks een belangrijker overheidsbetaald beroep voorstellen).Zij smeden,met de kwaliteit van hun werk,ofwel gemene roeste messen,ofwel blinkende nuttige gereedschappen. Met slecht basismateriaal (onopgevoede en rotverwende kleuters die arriveren in het eerste studiejaar) kan zelfs de beste smid echter niks meer beginnen.Behalve nog meer rapporten moeten schrijven en nog meer "speciale klasjes" moeten inrichten.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu zijn ze benoemd voor het leven; onbekwame uitgeblutste figuren kunnen moeiteloos eeuwig(sic) doorgaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kwestie van met de voeten op de grond te blijven. . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Fuseer de basisscholen tot schoolgemeenschappen met een minimaal aantal leerlingen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be