Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Je bent de schaam van het land. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=232169)

De schoofzak 24 mei 2016 21:26

Je bent de schaam van het land.

1 Bijlage(n)
Onze vrienden (nou ja ... zuiderburen) doen soms moeite om te doen alsof ze Nederlands kennen.
Dat kan al eens mis gaan.
Zoals bij die schaam.

Nu ook, op de vakbondsbetoging, was er eentje die zich te hoog achtte om het aan een echte Vlaming te vragen de vertaling eens te checken.
Hij, de Franstalige, kan het beter dan wijzelf opzoeken op google translate.

Want : ..... elke Vlaamse arbeider verstaat het direct:

zonbron 24 mei 2016 21:35

Begrijp er geen bal van... Uw artikels van DS achter betaalmuur welke U tracht aan te praten zonder dat men ze kan lezen. Maar juist daarom dat U ze gewillig overneemt uiteraard. Betaalmuur Schoofzak.

De schoofzak 25 mei 2016 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 8114326)
Begrijp er geen bal van... Uw artikels van DS achter betaalmuur welke U tracht aan te praten zonder dat men ze kan lezen. Maar juist daarom dat U ze gewillig overneemt uiteraard. Betaalmuur Schoofzak.

Begrijp je het niet ?
Die roodgemutste man denkt dat hij opgelicht is door die Zweedse, waar hij waarschijnlijk hopeloos verliefd op was ....

.

Vette Pois(s)on 25 mei 2016 13:15

kerel komt precies geen eten tekort

Zeus 26 mei 2016 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8114317)
Onze vrienden (nou ja ... zuiderburen) doen soms moeite om te doen alsof ze Nederlands kennen.
Zoals bij die schaam.

Nu ook, op de vakbondsbetoging, was er eentje die zich te hoog achtte om het aan een echte Vlaming te vragen de vertaling eens te checken.

Wat is uw punt? AA Gent wordt door Vlamingen toch ook la Gantoise genoemd?

De schoofzak 26 mei 2016 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8116281)

Mijn punt is dat op dit punt Leterme destijds gelijk had.

.

Zeus 26 mei 2016 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8116728)
Mijn punt is dat op dit punt Leterme destijds gelijk had.

.

Allons enfants de la Patrie, le jour de gloire est arrivé?

of

Is Henry with you now?

Gipsy 26 mei 2016 21:28

Citaat:

Als ik het over de auto heb dan spreek ik nog altijd over de capot, de pare-brise, de portières, de pare-chocs, de bougies, de tuyau d'échappement, de pistons, de joint de culasses, de tableau de bord etc.

fred vanhove 27 mei 2016 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8117002)
Als ik het over de auto heb dan spreek ik nog altijd over de capot, de pare-brise, de portières, de pare-chocs, de bougies, de tuyau d'échappement, de pistons, de joint de culasses, de tableau de bord etc.

Jij bent dan ook al een oude man.

Gipsy 27 mei 2016 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8117274)
Jij bent dan ook al een oude man.

De piston is nog niet versleten.

De schoofzak 27 mei 2016 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8117002)

Ok voor carrosserie en voor bougies, maar de rest ....
(mijn heksie perfeksie spreekt nog wel van pol mort ...)

.

quercus 27 mei 2016 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8114317)
Zoals bij die schaam.

Ja maar wat wil je nietwaar... Herinnert u zich nog: "marre des revendications linguistiques, de la modestie s.v.p. quand on parle une langue si locale"?

Wat ik mij afvraag, wie is die "Suédoise" op wie die dikke rode papzak het blijkbaar gemunt heeft? Gaat het soms over Anna Cecilia Malmström, Eurocommissaris voor Handel? Of vergist hij zich? Want er is ook nog de Deense Margrethe Vestager, Eurocommissaris voor mededinging.

quercus 27 mei 2016 13:04

Citaat:

Je loopt driekwart eeuw achter. Dat was zo toen de franstalige fossielen in Gent nog dachten dat "Gand" voor eeuwig "francophone" ging zijn.

schietboog 27 mei 2016 13:25

Citaat:

Je kan Suedoise moeilijk een ingeburgerde term in de Vlaamse taal noemen.

Johan Bollen 27 mei 2016 14:21

Één betoger die een taalfout maakt? Dat is onwichtig. Men maakt zich belachelijk daar spel rond te maken. Men kan even goed de mogelijke goede wil van de man benadrukken om iets tweetaligs te pogen fabriceren. Laten we niet pietleutig doen.

schietboog 27 mei 2016 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 8117583)
Één betoger die een taalfout maakt? Dat is onwichtig. Men maakt zich belachelijk daar spel rond te maken. Men kan even goed de mogelijke goede wil van de man benadrukken om iets tweetaligs te pogen fabriceren. Laten we niet pietleutig doen.

Als die man van goede wil was, zou hij aan het werk zijn ipv. voorbijgestreefde privileges te willen behouden waar zijn kinderen en kleinkinderen voor zullen mogen opdraaien.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be