![]() |
Edelachtbare heren, zet U in voor het herstellen van de democratie in den belgik :
- één man, één stem ipv 37000 stemmen voor een franstalige volksvertegenwoordiger t.o. 45000 stemmen voor een vlaamse. - schaf de grendels en alarmbellen af - schaf de dubbele meerderheden af - splits bhv - schaf de faciliteiten af en eis respect voor de taalgrens Wanneer dat gebeurd is kunnen we verder praten..... en anders de pot op met uw loze sprookjes. |
Citaat:
Vergeet het maar dat van het afschaffen van faciliteiten en van de splitsing van bhv. |
Citaat:
Datzelfde NIEUWSBLAD : op de vraag "Vindt u dat Vlaanderen en Wallonië moeten samenblijven" antwoordde 52,46 % neen en 47, 54 % ja. Reeds andere cijfers dus en conclusie : veel hangt af van hoe een vraag geformuleerd wordt. Maar belangrijker nog is het feit dat de vraag uberhaupt gesteld wordt. Voor de eerste keer in de Belgische geschiedenis is dit hoedanook een onderwerp van discussie en bevraging bij de "belgische" bevolking. Dank zij het separatistische VB. Ondanks B+, blubbers en andere super belgen. |
Citaat:
Ik vermoedde al zoiets toen ik de eerste post van deze topic las. Dat de BUB er geen probleem van maakt zulke zaken te verdraaien om zo tot magische percentages te komen, wisten we al. Maar ook B Plus lijkt hier dus gretig gebruik van te maken. |
De kop van het Nieuwsblad waarin er over de peiling bericht werd, was nochtans niet: "Vlamingen willen einde van België", maar wel "België wil niet barsten". Kijk dus aub uit wie u ervan beschuldigt om cijfers te verdraaien.
Eén van de dingen op dit forum die ik niet begrijp is trouwens hoe jullie het blijven volhouden om te ontkennen dat zelfs de overgrote meerderheid van de Vlamingen niet wil dat België barst. Wordt dit niet een beetje potsierlijk? Alle opiniepeilingen en wetenschappelijke onderzoeken van de laatste decennia over dit onderwerp wijzen ALLEMAAL in dezelfde richting: er is maar een zeer kleine minderheid van de Vlamingen gewonnen voor separatisme. Zelfs de doorluchtige leiding van het Vlaams Blok erkent deze constante cijfers. Het komt dus een beetje wanhopig over als jullie ze desondanks blijven ontkennen en betwisten. |
Indien al meer dan de helft van de 'Belgen' vindt dat Vlaanderen en Wallonië NIET meer moeten samenblijven dan betekent dat toch niet meer of niet minder dan een scheiding?
En wat is een scheiding anders dan een vorm van separatisme? |
Citaat:
|
U hebt gelijk als u zegt dat de wijze van vraagstelling de uitslag kan beïnvloeden.
Maar: Eén: De vraag was niet "Moet België barsten?", maar wel "Zou u willen dat België uiteenvalt?" Twee: Als u er vandaag nog altijd niet van overtuigd bent dat de Vlamingen niet willen dat België barst, dan negeert u meer dan 20 jaar opinieonderzoek over dit thema. Zoals al gezegd, zelfs het Vlaams Blok ziet in dat het vergeefse moeite is om dit te ontkennen. |
Citaat:
[/size] |
Als we buiten de vraagstelling "Moet Vlaanderen zijn eigen weg kunnen gaan als onafhankelijk staat in Europa?" ook informatie hierover geven zoals:
- miljardentranfers - misbruiken in de SZ in Brussel + Wallonië - miljoenen die naar de nutteloze monarchie gaan - ongelijkheid in aantal stemmen voor een Vlaamse- en Waalse zetel in het parlement - ... |
Citaat:
Maar los daarvan ben ik zeker voorstander van een ERNSTIG debat over al de door u opgesomde zaken. |
Citaat:
|
Citaat:
Het moet er dus wel zeer erg mee gesteld zijn. Met Belgique-plus bedoel ik. Al een geluk dat het bestaan van Vlaanderen op die manier niet zo makkelijk te ontkennen valt als door Hans Le Grand en zijn Plus-Belgique-BUBbeltjes. |
Citaat:
En terwijl jij mij verwijt 20 jaar opinieonderzoek te negeren, negeer jij meer dan 170 jaar geschiedenis. Een geschiedenis die ons leert dat het Belgische unitarisme faalt, dat het Belgische federalisme ook niet bepaald vlot loopt, en dat Vlaanderen en Wallonië steeds verder uiteengroeien. |
Beste Tony,
U bent blijkbaar zeer tevreden met de peiling van het Nieuwsblad bij ocharme 600 Vlamingen... Toch wat weinig me dunkt. En als dan hun lezers mogen reageren krijgen we al een heel ander resultaat. Maar geef ons eenss de volledige resultaten van de Bplus peiling? Het juiste cijfer ben ik vergeten maar daar lag het percentage dat Vlaamse onafhankelijkheid wil toch tussen de 20 en 25%... |
Citaat:
Wij, Vlaams-nationalisten zullen ons blijvend verzetten tegen het onwettige bestuur van La Belgique over Vlaanderen. Gegroet |
Citaat:
De Belgische revival is in aantocht en dat hoopje Vlaams-nationalisten gaat dat niet kunnen tegenhouden !;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be