Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Beyond Stupid: Stakende cipiers "verwonderd" dat ze geen loon krijgen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=232327)

Karel Martel B 27 mei 2016 19:49

Beyond Stupid: Stakende cipiers "verwonderd" dat ze geen loon krijgen

http://www.hln.be/hln/nl/4833/Gevang...i-0-euro.dhtml

Citaat:

Grote verrassing aan de stakingspiketten van de Waalse en Brusselse gevangenissen. De cipiers die er al sinds 25 april het werk hebben neergelegd, kregen vandaag hun loonbrief in de bus, maar die viel bijzonder mager uit: 0 euro. Dat schrijft Le Soir vanavond.
Dat de cipiers deze maand geen loon uitbetaald krijgen, komt als een donderslag bij heldere hemel, zo schrijft de Franstalige krant. Normaal gezien wordt het loon van een stakende cipier gewoon uitbetaald en wordt wat er teveel betaald is pas achteraf ingehouden door de overheid. "En dan nog met een maximum van twintig procent van het loon", zegt Laurence Clamar van de christelijke vakbond CSC.

Maar die regels zijn nu veranderd. "De eerste loonbrieven beginnen binnen te vallen. En die bevatten bij sommigen nul euro." Vakbondsleden die staken, krijgen uit de vakbondskas wel een stakingspremie van 30 euro per dag.

reservespeler 27 mei 2016 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 8117982)

Is dat zo?
En degenen die zogezegd ziek zijn? Zijn dat dan de slimmen?

Mambo 27 mei 2016 19:52

Ze kunnen misschien ook eens hun gestaakte dagen van hun verlof aftrekken.

Hypochonder 27 mei 2016 20:00

Domme, luie, laffe Waalse bloedrode smeerlappen. Hopelijk krijgen ze het zeer lastig.

Wapper 27 mei 2016 20:08

Ach zo, dat is goed nieuws. :rofl:
Die mannen moeten die oude regeling goed gekend hebben.
Ik vroeg mij al af hoe die pipo's zich zomaar 1 maand staken kunnen veroorloven.

Geens heeft blijkbaar toegeslagen, volgens La Derniere Heure:
Citaat:

M. Geens (CD&V) a publié lundi cet arrêté - qui ne compte qu'un article - en se fondant sur deux arrêtés royaux sur le statut des agents de la Fonction publique.

Selon le journal 'Le Soir', cette mesure pourrait bien stopper net le mouvement social entamé voici plus d'un mois.

La porte-parole de M. Geens a toutefois assuré �* l'agence Belga qu'il s'agissait d'une mesure "normale" en cas de grève.

Dadeemelee 27 mei 2016 20:11

Ik wist eigenlijk ook niet dat ze vroeger doorbetaald werden.

Aan alle stakers: in your face :twisted:

DewareJakob 27 mei 2016 20:12

Toch normaal. Degene die de getallen op hun loonbrief schrijven hebben toch ook stakingsrecht.
Zover denken die rode gangsters niet.

Anselmo 27 mei 2016 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8118030)
Toch normaal. Degene die de getallen op hun loonbrief schrijven hebben toch ook stakingsrecht.
Zover denken die rode gangsters niet.

;-)

Boontje komt om zijn loontje !

Amon_Re 27 mei 2016 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8118022)
Geens heeft blijkbaar toegeslagen, volgens La Derniere Heure:

Dat gaat'm zich dubbel & dik beklagen vrees ik

Dadeemelee 27 mei 2016 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 8118038)

Waarom?

Het is duidelijk dat de cipiers er gewoon mee aan het rammelen zijn.

Dus gewoon terugpesten is het beste.

Amon_Re 27 mei 2016 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8118041)
Waarom?

Het is duidelijk dat de cipiers er gewoon mee aan het rammelen zijn.

Dus gewoon terugpesten is het beste.

Onderschat die klootzakken niet, het zou me niet verwonderen als de stakingsgolf zich plots uitbreidt naar andere sectoren & Vlaanderen omwille van deze '"provocatie".

Dadeemelee 27 mei 2016 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 8118053)
Onderschat die klootzakken niet, het zou me niet verwonderen als de stakingsgolf zich plots uitbreidt naar andere sectoren & Vlaanderen omwille van deze '"provocatie".

Ik denk dat het nu gewoon een krachtmeting wordt tussen de Waalse cipiers en de regering. Remember Thatcher?

Uitbreiding naar Vlaanderen? Ik denk het niet. Het is een politieke staking en het ACV en ABVV hebben al laten weten dat ze niet meedoen.

Amon_Re 27 mei 2016 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8118056)
Uitbreiding naar Vlaanderen? Ik denk het niet. Het is een politieke staking en het ACV en ABVV hebben al laten weten dat ze niet meedoen.

Die wijziging van de betalingsregeling treft ook toekomstige stakers in Vlaanderen en daar zit'm het risico, dit zou nog leuk kunnen worden

Karel Martel B 27 mei 2016 20:33

1 Bijlage(n)
Citaat:

De mensen gaan staken omdat stakers geen loon krijgen?

DewareJakob 27 mei 2016 20:34

Citaat:

De consequentie van het werk neerleggen kan zijn dat degene die instaat voor de uitbetalingen dat ook doet. Stakingsrecht kan veel niet verwachte consequenties hebben.

Hypochonder 27 mei 2016 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 8118038)

Die gasten met 0 Euro op hun rekening zullen het zich ook beklagen. Dit is nu eens één voordeel dat dit federaal geregeld wordt, leg die klootzakken droog.

Dadeemelee 27 mei 2016 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 8118059)
Die wijziging van de betalingsregeling treft ook toekomstige stakers in Vlaanderen en daar zit'm het risico, dit zou nog leuk kunnen worden

Ja maar vragen om loon te krijgen als je staakt is iets wat je er met enige moeite in Wallonie kunt doorkrijgen.
Maar bij het ACV en ABVV weten ze ook dat ze door de Vlaamse opinie gefileerd gaan worden als ze dat gaan proberen goed te praten. Dan verliezen ze het laatste beetje krediet dat ze nog hebben.

Wapper 27 mei 2016 20:37

Citaat:

In de prive is staken = geen loon.
Geef nu eens 1 reden waarom dat voor overheidsdiensten anders zou moeten zijn? Ik begin mij ook af te vragen hoe dat zit bij de NMBS, en onder welk politiek bewind die maffe regeling voor de cipiers er gekomen is. Waarschijnlijk is dat weer een "verworven recht" waar niet aan getornd mag worden. Er zal geween en tandengeknars zijn.

Amon_Re 27 mei 2016 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 8118060)
De mensen gaan staken omdat stakers geen loon krijgen?

Niet de mensen, vakbonden, zeker die van de overheid, zie ik daar zeker tot in staat (en de vakbonden hebben het geld ervoor)

Amon_Re 27 mei 2016 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8118067)
In de prive is staken = geen loon.
Geef nu eens 1 reden waarom dat voor overheidsdiensten anders zou moeten zijn? Ik begin mij ook af te vragen hoe dat zit bij de NMBS, en onder welk politiek bewind die maffe regeling voor de cipiers er gekomen is. Waarschijnlijk is dat weer een "verworven recht" waar niet aan getornd mag worden. Er zal geween en tandengeknars zijn.

Hey, van mij moet dat niet anders eh, ik vind het de normaalste zaak van de wereld maar overheidsvakbonden hebben al veel gekke dingen erdoor gekregen die wij, het gewoon gepeupel nooit zouden durven vragen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be