Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De Wever tegen notionele multimiljonair de leeuw: "Jullie zijn vakbondsterroristen" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=232503)

Hypochonder 1 juni 2016 06:47

De Wever tegen notionele multimiljonair de leeuw: "Jullie zijn vakbondsterroristen"

Gisteren in het grote debat op VTM, De Wever zegt de leeuw waar het op staat en waar hij en zij terreurorganisatie het ABVV voor staat:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...De-Leeuw.dhtml

Notionele multimiljonair de leeuw wist op den duur niet meer wat te zeggen, zijn inbreng was uitermate zwak en zijn slippendrager crombez zat erbij voor spek en bonen.

Sukkelaar 1 juni 2016 06:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8123156)
Gisteren in het grote debat op VTM, De Wever zegt de leeuw waar het op staat en waar hij en zij terreurorganisatie het ABVV voor staat:

Notionele multimiljonair de leeuw wist op den duur niet meer wat te zeggen, zijn inbreng was uitermate zwak en zijn slippendrager crombez zat erbij voor spek en bonen.

Heb ik helaas gemist. :-(

De schoofzak 1 juni 2016 07:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 8123159)
Heb ik helaas gemist. :-(

Je kan dat redelijk gemakkelijk herbekijken op de site van vtm.
Ik heb het net gedaan; het duurt wel wat lang, maar het is toch de moeite.

Dan de vraag van de draad: zijn de vakbonden terroristisch bezig ?

Ik vind van wel. Op die plaatsen en in die omstandigheden tenminste, als ze onschuldigen gijzelen.
En of er nu één mens gegijzeld wordt (één werkwillige vb. die belet wordt te gaan werken; een student die zijn examen waar hij hard voor gestudeerd heeft te laat kan aanvangen of niet kan afleggen), of dat er nu duizenden zijn die belet worden hun duur betaalde vakantie aan te vangen op de luchthaven, dat heeft eigenlijk geen belang.

Hetgeen de cipiers doen met te weigeren van een minimumdienst te verzekeren, is simpelweg foltering.

.

Hypochonder 1 juni 2016 07:02

Hier te herbekijken:

Deel 1: http://nieuws.vtm.be/video/?f%5B0%5D...gen&aid=193282

Deel 2: http://nieuws.vtm.be/video/?f%5B0%5D...gen&aid=193286

Brakelaar 1 juni 2016 07:22

de leeuw zat er met een rooie kop te apegapen en te stamelen....maar mijnheer De Wever toch...en zijne kompaan crombez wist niet waar te kijken...

Brakelaar 1 juni 2016 07:24

.....

quercus 1 juni 2016 07:34

Citaat:

Klopt! Kaasbol De Leeuw en Pruimenmondje Crombez zaten er erg schaapachtig bij.

fox 1 juni 2016 07:40

De Wever is zowieso al een veel betere debater dan Crombez of De leeuw en als die laatste 2 dan nog het onverdedigbare moeten gaan verdedigen dan weet je dat het een slachtpartij wordt. Helaas werd het op zo een laat uur uitgezonden dat de meeste mensen er niet naar gekeken hebben.

Universalia 1 juni 2016 07:59

Verdorie dat heb ik gemist. :oops:

(En flashplayer komt op de pc's niet op) :-D

hamac 1 juni 2016 08:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8123200)
De Wever is zowieso al een veel betere debater dan Crombez of De leeuw en als die laatste 2 dan nog het onverdedigbare moeten gaan verdedigen dan weet je dat het een slachtpartij wordt. Helaas werd het op zo een laat uur uitgezonden dat de meeste mensen er niet naar gekeken hebben.

Bwa, ik vond BDW zwakker dan normaal.

hamac 1 juni 2016 08:04

Als die notionele varkensklep dan verkondigt dat Coucke géén belastingen op zij winst betaalde, dan weet ik zeker dat zijn achterlijke volgers dat zomaar slikken als 'koek'.
Men verweet N-VA populisme, maar ik hoor de linkerzijde nooit over het populisme in het kwadraat van de bonden.

vrijzinnige 1 juni 2016 08:13

Citaat:

Als er één zaak duidelijk is geworden, in dit partijdige debat, dan is het wel dat er met deze rechtse regering GEEN ENKELE afspraak kan worden gemaakt zolang de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie aanwezig is.
Het voorbeeld van de vakbond folders ( symbolische opknoping Charles Michel) en de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie folder (vakbond terroristen) is daar het beste bewijs van.
Want De Leeuw kon het over zijn lippen krijgen om dit te veroordelen, iets wat bij De Wever ONMOGELIJK was.
Maw, als de vakbonden zeggen en schrijven dat praten met deze werkgevers regering (VOKA) op dit ogenblik onmogelijk is, dan hebben zij duidelijk een punt.

PS: Rik Torfs was beter in de politiek gebleven, want toen moesten wij niet wekelijks zijn pastoorspraat aanhoren :-)

Woordenaar 1 juni 2016 08:25

Herinnert u zich de spandoek nog waarop een onthoofde Steven Defour te zien was tijdens een voetbalmatch tussen Standard en Anderlecht?
Toen waren de reacties zowat unaniem : 'wansmakelijk, degoutant, belachelijk...'

Als ik zie dat sommige vakbondsmilitanten (ongeacht vanuit welk vakverbond) om 'symbolische' redenen een pop van Charles Michel ophangen, een politieagent in het ziekenhuis slaan met een voorwerp, een kabinet kort en klein slaan, gevangenen aan hun lot overlaten... dan vind ik dat de retoriek die Bart De Wever hanteert gegrond en correct is. Want zulke acties zijn evenzeer wansmakelijk, degoutant en belachelijk.

Klaarblijkelijk is er echter een verschil wanneer het voetballers betreft dan wel vakbondslui; of is het misschien simpelweg omdat het uit de mond van De Wever komt dat men daarom zo verbouwereerd reageert?

hamac 1 juni 2016 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 8123223)
Als er één zaak duidelijk is geworden, in dit partijdige debat, dan is het wel dat er met deze rechtse regering GEEN ENKELE afspraak kan worden gemaakt zolang de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie aanwezig is.
Het voorbeeld van de vakbond folders ( symbolische opknoping Charles Michel) en de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie folder (vakbond terroristen) is daar het beste bewijs van.
Want De Leeuw kon het over zijn lippen krijgen om dit te veroordelen, iets wat bij De Wever ONMOGELIJK was.

Moest BDW zich verontschuldigen voor een folder waarin het geweld van de tegenstander op de korrel wordt genomen?
Hoe zou jij dergelijke uitspattingen van geweld door pakweg Voorpost omschrijven? Kapoentjesgedrag?

Kan je me ergens een wetgeving of gerechtelijke uitspraak tonen waarin geweldpleging, vandalisme ed mee onder het stakingsrecht valt?

Citaat:

Maw, als de vakbonden zeggen en schrijven dat praten met deze werkgevers regering (VOKA) op dit ogenblik onmogelijk is, dan hebben zij duidelijk een punt.
Nee, hun chantage (eerst alles van tafel, dan praten) pakt geen verf.

Winkeliers staan ook voor uitdagingen en het is aanpassen, of ten onder gaan.
Moet de overheid een winkelier die door wijzigende omstandigheden jaar na jaar verlies boekt gaan bijpassen?
"Jamaar Hamac, een winkel is geen NMBS hé."

OK, maar wat als het een apotheek is? Twijfel?
Als het een 'winkel' van BPost is? Dan is er geen twijfel meer natuurlijk (rechthouden!!!), net als wanneer elke privé-ondernemer onderuit dreigt te gaan. Die laatsten brengen geld in het laatje van den boungd en dus mogen die gerust ten onder gaan.

Het wordt tijd dat de NMBS zich aanpast aan de nieuwe tijden. Het is dat of privatiseren.

vrijzinnige 1 juni 2016 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 8123231)
Moest BDW zich verontschuldigen voor een folder waarin het geweld van de tegenstander op de korrel wordt genomen?
Hoe zou jij dergelijke uitspattingen van geweld door pakweg Voorpost omschrijven? Kapoentjesgedrag?

Kan je me ergens een wetgeving of gerechtelijke uitspraak tonen waarin geweldpleging, vandalisme ed mee onder het stakingsrecht valt?

Nee, hun chantage (eerst alles van tafel, dan praten) pakt geen verf.

Winkeliers staan ook voor uitdagingen en het is aanpassen, of ten onder gaan.
Moet de overheid een winkelier die door wijzigende omstandigheden jaar na jaar verlies boekt gaan bijpassen?
"Jamaar Hamac, een winkel is geen NMBS hé."

OK, maar wat als het een apotheek is? Twijfel?
Als het een 'winkel' van BPost is? Dan is er geen twijfel meer natuurlijk (rechthouden!!!), net als wanneer elke privé-ondernemer onderuit dreigt te gaan. Die laatsten brengen geld in het laatje van den boungd.

Het wordt tijd dat de NMBS zich aanpast aan de nieuwe tijden. Het is dat of privatiseren.

De Wever moet zich voorlopig nog voor niemand verontschuldigen, niet voor zijn uitspraken over de Walen die aan het Vlaamse infuus hangen, niet voor zijn Berber uitspraken, niet voor zijn vakbonds terroristen uitspraak en zelfs niet voor zijn Merkel uitspraken.
Maar er is wel één zekerheid in het leven: hoogmoed komt voor de val, en daar zal ook De Wever niet aan ontsnappen.

Pericles 1 juni 2016 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 8123215)
Bwa, ik vond BDW zwakker dan normaal.

Ik ook.
Van Eetvelt en Torfs kwamen er beter uit al moet men toegeven dat men De Wever voortdurend onderbrak waardoor hij soms de kans niet had om zijn punt te maken.
En Crombez dat was echt zwak : niet meer dan wat slogans zonder staving.

vrijzinnige 1 juni 2016 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8123240)
Ik ook.
Van Eetvelt en Torfs kwamen er beter uit al moet men toegeven dat men De Wever voortdurend onderbrak waardoor hij soms de kans niet had om zijn punt te maken.
En Crombez dat was echt zwak : niet meer dan wat slogans zonder staving.

Zou het kunnen mogelijk zijn dat de "DE Wever tactiek" zich nu tegen hem zelf keert :-) :-) :-)
Bovendien: De Wever is einde verhaal !

schietboog 1 juni 2016 08:44

Opvallend hoe notionele Rudy de opmerking uit de weg ging over het feit dat VB leden uit de vakbond werden gezet maar zelf geen probleem heeft met PTB leden, zolang ze de waarden van het ABVV maar respecteren.
Kabinetten kort en klein slaan, straatgeweld, symbolische opknopingen, .... blijkbaar zijn dat allemaal waarden van het ABVV. Je moet al een politiecommissaris half dood slaan vooraleer je eruit wordt gegooid.
Dus ik mag concluderen dat voor het ABVV een lidkaart van het VB even erg is als iemand de kop inslaan.

hamac 1 juni 2016 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 8123237)
De Wever moet zich voorlopig nog voor niemand verontschuldigen, niet voor zijn uitspraken over de Walen die aan het Vlaamse infuus hangen, niet voor zijn Berber uitspraken, niet voor zijn vakbonds terroristen uitspraak en zelfs niet voor zijn Merkel uitspraken.
Maar er is wel één zekerheid in het leven: hoogmoed komt voor de val, en daar zal ook De Wever niet aan ontsnappen.

Hangen de walen dan niet aan de Vlaamse uier?
Zijn vreemdelingen niet oververtegenwoordigd in de gevangenissen?

Maar je gaat de hete patat weer uit de weg hé?

Hoe zou jij de geweldplegingen door den boungd omschrijven indien het Voorpost betrof?

Moet de NMBS in de tijd van weleer blijven, of moeten ze zoals elke privé-ondernemer aanpassen aan de wijzigende economische realiteit?

schietboog 1 juni 2016 08:46

[quote=vrijzinnige;8123243
Bovendien: De Wever is einde verhaal ![/QUOTE]

Echt ? U hebt blijkbaar inside informatie. Vertel ons meer.
Of is het weer het zoveelste labiele hersenspinseltje in U door BDW geobsedeerde brein ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be