Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Ons "katholiek onderwijs". (https://forum.politics.be/showthread.php?t=232505)

andev 1 juni 2016 09:10

Ons "katholiek onderwijs".

Citaat:

e-mail doorgestuurd door Dries Goethals

Volksgenoten,

Of u nu gelovig bent of niet: De opvoeding van onze jeugd is cruciaal voor het voortleven van onze beschaving. Zonder goed onderwijs, sterft onze cultuur.

Meer dan 70 % van de Vlaamse scholieren volgt les in het vrij Katholiek onderwijs.
Bron, De Standaard: Katholiek onderwijs is het grootste net

Lieven Boeve, de topman van Katholiek Onderwijs Vlaanderen, heeft de zegen van de Belgische bisschoppen voor zijn voorstellen om hoofddoeken toe te laten, islamlessen buiten het reguliere rooster te organiseren of een gebedsruimte voor moslims in te richten in katholieke scholen.
Bron, De Standaard: Aartsbisschop De Kesel: “Bisschoppen steunen voorstellen van Lieven Boeve volledig”

Het Katholiek onderwijs verliest duidelijk en soms bewust haar identiteit. Wij zijn voorstander van "dialoog" met andere godsdiensten, maar dit betekent niet overlopen naar een ander geloof (eerder omgekeerd). Omwille van dit gegeven organiseert de vereniging Pro Familia op zaterdagmiddag 25 juni een optocht die passeert aan de Guimardstraat 1, waar de hoofdzetel van de koepelorganisatie 'Katholiek Onderwijs Vlaanderen' gelegen is.

Kom daarom naar de…

Mars voor Katholiek onderwijs
Zaterdag 25 juni, 14u, Frère-Orbansquare, Brussel

Eindelijk een beetje reactie vanuit het katholieke onderwijs...
Het kleinste kind zou moeten beseffen wat het voor die scholen en onze kinderen zal betekenen om de moslims daar vaste voet te laten krijgen en er hun geloof plus al de rest te mogen opdringen! Hoe zal dat verlopen in scholen waar straks een "significant" zoniet meerderheid aan moslims aanwezig zijn/zullen zijn?
Gewoon onbegrijpelijk en onaanvaardbaar! In de moslimlanden maken ze ook plaats in hun scholen voor de "niet-gelovigen" zeker?
Gaat de islamisering nog niet vlug genoeg vooruit?

Klein Licht 1 juni 2016 13:04

1 Bijlage(n)
Hoe denkt Dries dat G-d die moslims gaat overtuigen van het Ware Geloof, als je ze uit zijn huizen probeert te houden?

Volgens mij moet hij terug wat vertrouwen krijgen in soms moeilijk te doorgronden wegen van De Almachtige.

Voor wie hem niet kent: het gaat om de manlet in het midden:

dalibor 1 juni 2016 13:13

Reactie "vanuit het katholiek onderwijs"? Die Dries Goethals komt niet uit het onderwijs. Dat is die man van Pro Familia, van de Mars voor het Gezin.

En kinderen heeft hij zelf niet.

Mindset 1 juni 2016 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 8123284)
Eindelijk een beetje reactie vanuit het katholieke onderwijs...
Het kleinste kind zou moeten beseffen wat het voor die scholen en onze kinderen zal betekenen om de moslims daar vaste voet te laten krijgen en er hun geloof plus al de rest te mogen opdringen! Hoe zal dat verlopen in scholen waar straks een "significant" zoniet meerderheid aan moslims aanwezig zijn/zullen zijn?
Gewoon onbegrijpelijk en onaanvaardbaar! In de moslimlanden maken ze ook plaats in hun scholen voor de "niet-gelovigen" zeker?
Gaat de islamisering nog niet vlug genoeg vooruit?

als reactie tegen de islamisering van ket kath onderwijs laat ik mij uit het kerkregister schrappen, mij ontdopen, en bekeren tot het Europees paganisme

Jan van den Berghe 1 juni 2016 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mindset (Bericht 8123673)
als reactie tegen de islamisering van ket kath onderwijs laat ik mij uit het kerkregister schrappen, mij ontdopen, en bekeren tot het Europees paganisme

De Kerk valt niet samen met het "katholieke" net, hoor. Ik zie eigenlijk weinig verband tussen al die elementen.

Klein Licht 1 juni 2016 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8123674)
De Kerk valt niet samen met het "katholieke" net, hoor. Ik zie eigenlijk weinig verband tussen al die elementen.

Gaan die van de Kerk dan niet graag naar het Katholiek onderwijs, en omgekeerd?

Jan van den Berghe 1 juni 2016 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 8123692)
Gaan die van de Kerk dan niet graag naar het Katholiek onderwijs, en omgekeerd?

Geen idee. Ik ken wel talloze niet-katholieken en naamkatholieken die hun kinderen wel naar het katholieke net sturen. Dus, de twee vallen overduidelijk niet samen.

Mindset 1 juni 2016 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8123674)

nee, "islam" valt nu samen met het katholieke net...

De schoofzak 1 juni 2016 14:33

@ Jan vdb
ik weet niet aan welke kinderen jij les geeft,
maar hou er toch maar rekening mee: als de Guimardstraat zijn goesting door drijft, dan gaan er kinderen in jouw klas het recht krijgen om op sommige ogenblikken van de dag jou te onderbreken om hun matteke uit te rollen om zich oostwaarts te neigen met hun gat omhoog.
En gij gaat ondertussen geen kruisteken maken, wegens te agressief naar die mannekes en meiskes.

.

TheFourHorsemen 1 juni 2016 15:01

Pro Familia... Daar wandel ik liever toch niet met mee.

Jan van den Berghe 1 juni 2016 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8123741)
Pro Familia... Daar wandel ik liever toch niet met mee.

Omwille?

Jan van den Berghe 1 juni 2016 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8123700)
@ Jan vdb
ik weet niet aan welke kinderen jij les geeft,
maar hou er toch maar rekening mee: als de Guimardstraat zijn goesting door drijft, dan gaan er kinderen in jouw klas het recht krijgen om op sommige ogenblikken van de dag jou te onderbreken om hun matteke uit te rollen om zich oostwaarts te neigen met hun gat omhoog.
En gij gaat ondertussen geen kruisteken maken, wegens te agressief naar die mannekes en meiskes.

.

Waar hebt u dat allemaal ergens gehoord of gelezen?

dalibor 1 juni 2016 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mindset (Bericht 8123696)
nee, "islam" valt nu samen met het katholieke net...

Een wel zeer laat besef bij u dat er in katholieke scholen ook niet-katholieke leerlingen zitten.

En samenvallen met de islam is nog wat anders dan niet-katholieke leerlingen behandelen in hun niet-katholieke hoedanigheid.

TheFourHorsemen 1 juni 2016 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8123765)
Omwille?

Een stukje uit hun manifest op de pagina 'Mars voor het gezin':

Citaat:

II. Van de burgerlijke overheid eisen we:
1. Afschaffing van elke wetgeving die de adoptie van kinderen door koppels van hetzelfde geslacht toelaat. Koppels hebben strikt genomen geen "recht op kinderen", zoals ze recht hebben op materiële bezittingen, maar kinderen hebben wel het recht om in een vaste levensverbondenheid van vader en moeder te worden verwekt, gedragen, geboren en opgevoed (cf. Donum Vitae). Een kind dit recht op vader en moeder ontzeggen is een ontoelaatbare discriminatie!
Ik zie niet in waarom koppels van een verschillend geslacht meer recht zouden hebben op adoptie dan koppels van hetzelfde geslacht.

Citaat:

2. Herwaardering van het huwelijk in zijn ware betekenis van het woord: Een levenslange band tussen man en vrouw, gericht op de voortplanting en wederzijdse steun. Alle andere samenlevingsvormen zijn geen huwelijk en kunnen dus geen aanspraak maken op deze titel.
'gericht op de voortplanting'... dus niet-vruchtbare mensen mogen niet trouwen?

Citaat:

3. Blijvende ondersteuning van de (grote) gezinnen omdat kinderrijkdom de beste en enige garantie blijft voor sociale welvaart en welzijn.
Dan toch een puntje waar ik mee akkoord ben.

Citaat:

4. Een heropname van abortus in het strafrecht en een einde aan subsidies voor anticonceptiva, alsook de vele misleidende campagnes erover.
Hahahaha

Citaat:

5. Een einde aan de verplichting die aan (para)medici wordt opgelegd om anticonceptiva aan te bieden.
Zijn dokters verplicht anticonceptiva aan te bieden? Of bedoelt men dat men dokters de vraag om anticonceptiva niet mogen weigeren?

Citaat:

6. Een manifest verbod op openbare zedenschennis, zoals tijdens de zogenaamde Gay Pride tentoongesteld.
Verbieden, verbieden... Wat een bende flauwerikken.

Citaat:

7. Een verbod op IVF, kunstmatige inseminatie, draagmoederschap en alle andere ersatz-concepten die de unieke aard van het natuurlijke gezin ondermijnen.
Volledig in tegenspraak met punt 2. Twee mensen die trouwen moeten volgens punt 2 zich immers 'richten op de voortplanting'. Als er verminderde/geen vruchtbaarheid is, zullen die mensen zich tot dergelijke methoden moeten wenden.

Citaat:

8. Een verbod op de pseudowetenschappelijke gendertheorie in de onderwijsinstellingen en een verbod op de ideologische gender mainstreamingspolitiek in alle overheidsinstellingen.
Ik ben tegen het uitvergroten van de kleine verschillen die er tussen man en vrouw zijn.

Jan van den Berghe 1 juni 2016 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8123788)
Ik zie niet in waarom koppels van een verschillend geslacht meer recht zouden hebben op adoptie dan koppels van hetzelfde geslacht.

De christelijke opvattingen over huwelijk en eenheid tussen man en vrouw zijn nochtans heel duidelijk.

Jan van den Berghe 1 juni 2016 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8123788)
Ik ben tegen het uitvergroten van de kleine verschillen die er tussen man en vrouw zijn.

Klein verschil? U lag te slapen in de lessen biologie?

Another Jack 1 juni 2016 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8123795)
De christelijke opvattingen over huwelijk en eenheid tussen man en vrouw zijn nochtans heel duidelijk.

Minder en minder mensen delen die opvattingen.

Jan van den Berghe 1 juni 2016 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8123801)
Minder en minder mensen delen die opvattingen.

De West-Europeanen hullen zich inderdaad steeds meer in morele duisternis, terwijl Europa anderzijds een steeds grotere aanwas kent van moslims. En die delen die opvattingen geenszins.

Another Jack 1 juni 2016 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8123814)
De West-Europeanen hullen zich inderdaad steeds meer in morele duisternis, terwijl Europa anderzijds een steeds grotere aanwas kent van moslims. En die delen die opvattingen geenszins.

Het zijn duidelijk uw ethische bondgenoten...
Misschien moet u de overstap wagen naar uw verlichte bondgenoten?

TheFourHorsemen 1 juni 2016 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8123797)
Klein verschil? U lag te slapen in de lessen biologie?

Neen hoor. Ik weet bijvoorbeeld dat er erg grote verschillen op het vlak van voortplanting zijn. En als heteroseksuele koppels recht hebben op adoptie (dus niet via voortplanting), maken die voortplantingsverschillen niets uit.

Maar op het vlak van karakter, intelligentie, capaciteiten voor wat betreft de opvoeding... heb ik tijdens de lessen nooit over grote verschillen geleerd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be