Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Gaat die Apple iCar er nu eindelijk komen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=232546)

Micele 2 juni 2016 11:55

Gaat die Apple iCar er nu eindelijk komen?
 
Tesla ´s E. Musk hoopt alleszins dat Apple er eindelijk eens werk van maakt.
Natuurlijk kon hij het niet laten Apple wat uit te dagen. :-)

Citaat:

http://www.finanzen.net/nachricht/ak...ert-34-4915255
02.06.2016

Elon Musk über Apples Auto-Pläne: "Ich hoffe, dass es funktioniert"

Tesla-Chef Elon Musk, rechnet damit, dass Apple tatsächlich ein ernstzunehmender Wettbewerber auf dem Fahrzeugmarkt werden könnte. Doch einen Seitenhieb gegen den Tech-Riesen kann er sich nicht verkneifen.
Apple heeft voorlopig "de boot gemist" betreft autonome E-auto´s:
http://www.finanzen.net/nachricht/ak...adshow-4915016

Musk heeft natuurlijk recht van spreken, hij doet niets anders als steeds opnieuw te investeren (incl CEO, ...) en armer wordt hij er zeker niet van, want vandaag is hij tot 94e rijkste van de wereld opgeklommen met # 12,7 miljard $ , in *2012 stond Musk bij 2 miljard $:
*http://www.forbes.com/sites/calebmel.../#164340df116e
# http://www.forbes.com/profile/elon-m...t=billionaires

Aktieve stichtingen-investeringen van E. Musk (bronnen Wiki):
2002: SpaceX : Founder, CEO und CTO / ~ 5000 werknemers
2003: Tesla Motors Inc. : Founder, Chairman and CEO / 13.058 werknemers
2006: SolarCity : Founder and Chairman / 9051 werknemers
2013: Hyperloop : projectleider (valt onder Space X)
2015: OpenAI: Founder


Soit dit topic gaat natuurlijk over Apple, ttz hun iCar ook onder codewoord Titan** refs Wiki.
filmpje, designstudie ~ 1 jaar oud:
https://www.youtube.com/watch?v=1i5gFwEhGPk
http://www.chip.de/news/Apple-iCar-N..._76548525.html

**
Citaat:

https://en.wikipedia.org/wiki/Apple_...ic_car_project

... November 2015, after unknown EV startup Faraday Future announced a $1 billion U.S. factory project,[29] some speculated that it might actually be a front for Apple's secret car project.[30][31]

In 2016, Tesla Motors CEO Elon Musk stated that Apple will probably make a compelling electric car: "It's pretty hard to hide something if you hire over a thousand engineers to do it"[32]
11 jan 2016: http://www.bbc.com/news/technology-35280633

In May 2016, there were reports indicating Apple was interested in electric car charging stations.[33]

26 mei 2016 : http://in.reuters.com/article/apple-...-idINKCN0YG25R

List of names claimed to be working on the unconfirmed project

Jamie Carlson, an engineer on Tesla's Autopilot self-driving car program, and before that he worked on automotive vision systems for Michigan-based supplier Gentex Corp.[34]
Megan McClain, a former Volkswagen AG engineer with expertise in automated driving.[34]
Vinay Palakkode, a graduate researcher at Carnegie Mellon University, a hub of automated driving research.[34]
Xianqiao Tong, an engineer who developed computer vision software for driver assistance systems at microchip maker Nvidia Corp NVDA.O.[34]
Paul Furgale, former deputy director of the Autonomous Systems Lab at the Swiss Federal Institute of Technology.[34]
Sanjai Massey, an engineer with experience in developing connected and automated vehicles at Ford and several suppliers.[34]
Stefan Weber, a former Bosch engineer with experience in video-based driver assistance systems.[34]
Lech Szumilas, a former Delphi research scientist with expertise in computer vision and object detection.[34]
Doug Betts, former global quality leader at Fiat Chrysler.[35]
Johann Jungwirth, former head of research and development at Mercedes[36] - left for VW in Nov. 2015[37]
Mujeeb Ijaz, a former Ford Motor Co. engineer, who founded A123 Systems's Venture Technologies division, which focused on materials research, electrical battery cell product development and advanced concepts (who helped recruited four to five staff researchers from A123, a battery technology company)[16]
Nancy Sun, formerly vice president of electrical engineering at electric motorcycle company Mission Motors in San Francisco[38]
Mark Sherwood, formerly director of powertrain systems engineering at Mission Motors[38]
Eyal Cohen, formerly vice president of software and electrical engineering at Mission Motors[38]
Jonathan Cohen, former director of Nvidia's deep learning software[39] Nvidia uses deep learning in its Nvidia Drive PX platform, which is used in driver assistance systems.[40]
Chris Porritt - former Tesla vice president of vehicle engineering and former Aston Martin chief engineer.[41]

warpozio 2 juni 2016 13:53

Tesla-ceo Elon Musk zegt dat hij niet Google, maar Apple ziet als concurrent op gebied van zelfrijdende auto's.

Micele 2 juni 2016 14:33

Idd.

Citaat:

donderdag 2 juni 2016 08:00, 154 reacties • Feedback

Tesla-ceo Elon Musk zegt dat hij niet Google, maar Apple ziet als concurrent op gebied van zelfrijdende auto's. Daarbij merkt hij op dat Apple mogelijk te laat is om concurrentie te kunnen bieden. Hij verwacht niet dat Apple voor 2020 met een auto komt.

Elon Musk deed de uitspraak tijdens de Code Conference van Recode. Hoewel hij Google complimenteert voor het tonen van het potentieel van autonoom vervoer, ziet hij de zoekgigant niet als directe concurrent, omdat het geen autobedrijf is. Musk verwacht dat Google zijn techniek in licentie zal geven aan autofabrikanten. Op de vraag van de interviewer of Tesla dan wellicht Apple ziet als concurrent beantwoordt Musk bevestigend. Officieel heeft het bedrijf uit Cupertino nog niets losgelaten over een eigen auto, maar er gaan al jaren geruchten over de komst daarvan. Musk denkt dat Apple niet eerder dan 2020 kan beginnen met productie in volumes en vraagt zich daarbij af of dat niet te te laat is.
2020 ? Dan gaat Apple de boot missen neem ik aan...

Tesla is sinds 2015 bezig nauwkeurige selfdriving-databank/maps op te maken, en dat extra sinds firmware 7.0 door alle Tesla´s die het bezitten en al dan niet gebruiken, wat die online-software steeds verder zal verbeteren:
Citaat:

http://www.teslarati.com/tesla-build...pilot-drivers/

True autonomous driving will require far better electronic maps than any that currently exist. Google and Apple have been creating digital maps for some time, each serving its purpose to provide location-based information and directions to humans. But when it comes to self-driving cars, the vehicle will require much more detailed information than what’s currently available through today’s lower quality maps.

Tesla has a an idea on how to build the next generation of maps for its family of Autopilot enabled vehicles. Instead of sending out a dedicated fleet of mapping cars like Google does, Tesla will use cloud technology built into its Version 7.0 software to gather reams of data directly from its Model S and Model X owners. Using an array of radars, cameras and sonar equipment that’s installed on Autopilot-enabled Teslas, the company will be able to leverage crowd sourced data from its owners to create the most accurate and detailed maps ever made.
Tesla werkt daar samen met NVIDIA:
Citaat:

https://www.youtube.com/watch?v=TDm6Snkle70
17.03.2015
NVIDIA CEO and co-founder Jen-Hsun Huang welcomes Tesla Motors CEO Elon Musk on stage and interviews him about the future of automotive technology and self-driving cars, at the 2015 GPU Technology Conference, in San Jose, Calif.
https://blogs.nvidia.com/blog/2016/0...riving-cars-2/

Klein Licht 2 juni 2016 15:18

Beurswaarde Tesla: $32 miljard

Oorlogskas Apple: > $200 miljard


Apple heeft dus nog altijd een plan B ;-)

Micele 2 juni 2016 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 8124812)
Beurswaarde Tesla: $32 miljard

Oorlogskas Apple: > $200 miljard

Apple heeft dus nog altijd een plan B ;-)

En daar wacht iedereen op, al ergens een prototype zien testen?

Aurora_Borealis 2 juni 2016 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8124815)
En daar wacht iedereen op, al ergens een prototype zien testen?

Ik vermoed dat er gealludeerd wordt dat Apple moeiteloos Tesla kan opkopen, al dan niet via een vijandig overnamebod...

Patrick M. 2 juni 2016 17:35

Ze moeten de software om niet te botsen tegen bussen nog op punt stellen.
Het zal voor binnen een paar jaar zijn.

Micele 2 juni 2016 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis (Bericht 8124863)
Ik vermoed dat er gealludeerd wordt dat Apple moeiteloos Tesla kan opkopen, al dan niet via een vijandig overnamebod...

Dat ze het dan doen. :-)

fox 3 juni 2016 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis (Bericht 8124863)
Ik vermoed dat er gealludeerd wordt dat Apple moeiteloos Tesla kan opkopen, al dan niet via een vijandig overnamebod...

Dan gaan ze niet moeten wachten tot 2020...

Bartjeuh 3 juni 2016 10:07

Als ik zie hoe het eraan toegaat op Tesla gebruikersforums en -meetings, dan zijn die al aardig in de buurt gekomen van die typische Apple-fanaten, die niets, maar dan ook helemaal niets verkeerds of slechts of negatiefs willen horen of toegeven omtrent hun geliefde producent en zijn producten...

Met andere woorden: psychologisch zitten Tesla en Apple al aardig door elkaars vaarwater. Nu nog financieel, en ze zijn er...

Johan Daelemans 3 juni 2016 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh (Bericht 8125589)
die niets, maar dan ook helemaal niets verkeerds of slechts of negatiefs willen horen of toegeven omtrent hun geliefde producent en zijn producten.

Zolang 'ze' daar gelukkig mee zijn is er toch niks aan de hand?
Iedereen heeft het recht om toe te treden tot een 'organisatie' waar hun geloof
wordt ondersteund.

Anna List 3 juni 2016 11:07

mss toch ook eens naar de cijfers v Tesla kijken ...

succes toch wel wat relativeren ... input en productie staan echt nog niet in verhouding ... Google en Apple hebben dus nog wel wat tijd.

Anna List 3 juni 2016 11:52

ben ik nu de enige die zich afvraagt waarom Musk Apple meent te moeten aanvallen ???

ik denk dan meteen ... Apple moet zo goed bezig zijn ... dat er toch iets steekt bij Musk ...

toch wat Apple bijgekocht.

Thomas- 4 juni 2016 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8125766)
ben ik nu de enige die zich afvraagt waarom Musk Apple meent te moeten aanvallen ???

ik denk dan meteen ... Apple moet zo goed bezig zijn ... dat er toch iets steekt bij Musk ...

toch wat Apple bijgekocht.

Bwa dat wordt allemaal een beetje uit zijn content getrokken. Musk spreekt bijna 90 minuten op een conferentie met twee interviewers en beantwoord wat vragen uit het publiek. Hij flapt er dan wat dingen uit en maakt wat grapjes die vervolgens door de media in het breed uitgesmeerd worden.

PORSCHE 5 juni 2016 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh (Bericht 8125589)
Als ik zie hoe het eraan toegaat op Tesla gebruikersforums en -meetings, dan zijn die al aardig in de buurt gekomen van die typische Apple-fanaten, die niets, maar dan ook helemaal niets verkeerds of slechts of negatiefs willen horen of toegeven omtrent hun geliefde producent en zijn producten...

Met andere woorden: psychologisch zitten Tesla en Apple al aardig door elkaars vaarwater. Nu nog financieel, en ze zijn er...

Voila hiermee bewijst u zelf wat ik altijd al zeg. Erbij willen horen en Muskie aanbidden zoals ze destijds met Steve Jobs deden. Niet alleen ziekelijk maar ook heel gevaarlijk! Ik ben blij : tesla zal nooit nog een euro aan mij verdienen en apple heeft nooit een euro aan mij verdient. Laat de yuppies het maar onder elkaar uitvechten ;)

Micele 5 juni 2016 18:55

Alles wijst er toch op dat Apple ernstig bezig is met een icar:

http://www.pcadvisor.co.uk/new-produ...udget-3626110/

2020 is wel laat...

Bartjeuh 5 juni 2016 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE (Bericht 8127991)
Voila hiermee bewijst u zelf wat ik altijd al zeg. Erbij willen horen en Muskie aanbidden zoals ze destijds met Steve Jobs deden. Niet alleen ziekelijk maar ook heel gevaarlijk! Ik ben blij : tesla zal nooit nog een euro aan mij verdienen en apple heeft nooit een euro aan mij verdient. Laat de yuppies het maar onder elkaar uitvechten ;)

Ik bewijs niks. Ik stel alleen maar vast...

kelt 5 maart 2024 19:46

Bon...

Maart 2024 en het is officieel,na bijna een decennium stopt Apple met de ontwikkeling van een auto....

Er komt geen geld meer om te verbranden ,en een deel van de ontwikkelaars (speciaal deze ivm autonoom rijden vermoed ik) gaan naar de Ai afdeling en de rest krijgt een kartonnen doos....

https://arstechnica.com/gadgets/2024...c-car-project/


De voorziene E-wagen diende rond de 100k dollars te kosten,en uiteraard op alle gebied vooraanstaand te zijn...
....en belangrijkst van al: Winstgevend.

Het is zeer waarschijnlijk dat de directie van Apple echt niet wist hoe dit laatste kon bereikt worden met E-wagens.....

Micele 5 maart 2024 20:49

Elon Musk heeft al eens gezegd dat men zeker geen autos en al zeker geen raketten mag maken om (veel) winst te maken.

Citaat:

“Creating a rocket company has to be one of the dumbest and hardest ways to 'make money,'” Musk, who founded aerospace company SpaceX help make life interplanetary, tweeted in 2018. “If it was about money, I'd just do another Internet company.”
10 mrt 2020
En zoiets:
Citaat:

https://www.quora.com/Did-Elon-Musk-...rough-autonomy

Did Elon Musk say "We’re the only ones making cars that technically, we could sell for zero profit for now and then yield actually tremendous economics in the future through autonomy"?

Elon Musk did make this statement in a tweet on May 22, 2018. The full tweet reads:

"Tesla is steadily moving to point where consumer cost of Model 3 is ~$35k after ~$5k of credits & fuel savings. Without credits, same car would be ~$38k. Model 3 avg purchase price is currently $60k. Will be less than $50k long-term & possibly as low as $25k in rare cases. We’re the only ones making cars that can be sold profitably for less than $35k (no subsidies) & still be fully competitive in terms of range, safety, acceleration, reliability, etc. We’re the only ones making cars that technically, we could sell for zero profit for now and then yield actually tremendous economics in the future through autonomy."

Herr Flick 5 maart 2024 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 10324787)
Elon Musk heeft al eens gezegd dat men zeker geen autos en al zeker geen raketten mag maken om (veel) winst te maken.



En zoiets:

ge kunt inderdaad beter een keten beginnen van iets dat snelle happen kan afleveren.

of vijzekes of iets anders dat iedereen nodig heeft op grote schaal en dat gij alleen kunt leveren aan een dollar t stuk of zo.

De vijzen fabriekant van zijn raketten en Tesla's zal beter boeren als Elon zelf.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be