Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   aanhoudend zware rellen in Frankrijk (EK voetbal) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=232774)

HOUZEE ! 12 juni 2016 10:41

aanhoudend zware rellen in Frankrijk (EK voetbal)

Een primeur als het ware ... voorlopig een vermoeden :-)

Rellen die ontstaan naar aanleiding van provocaties door 'locals' in Frankrijk ... Start van de Ramadan, die doorgaans gepaard gaat met geweld, en dat in combinatie met een drankfestijn ... Alle knipperlichten springen op rood. Volgens mij verzwijgen de media weer vanalles.

http://www.hln.be/hln/nl/8356/EK-Voe...beginnen.dhtml

Citaat:

Marseille is a port city with a strong African and Islamic community and Muslims make up around a third of the population - but it is not known if there has been any racial or religious undertone to today's violence.
French youths were seen launching 'guerilla attacks' on England fans who had taken over a high profile restaurant in the area.
A witness told the MailOnline: 'The England fans were acting very arrogantly in the Entrecote [restaurant]. Some local boys did not like this. This was not right, it was real arrogance.
'So they got close and attacked when they could. The French were clever. It was like guerrilla warfare.
'But the police stopped this before the fighting became bad. They fired tear gas and the fighting stopped.'

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/arti...#ixzz4BMBgv0mI
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook

Bhairav 12 juni 2016 10:43

Het gekke is dat vechtsporten niet populairder zijn dan voetbal.

SDX 12 juni 2016 10:50

Nee, 't zijn de voetbalhooligans en als ze in de reguliere pers zeggen dat 't hooligans zijn, dan is dat ook zo!

HOUZEE ! 12 juni 2016 10:58

http://www.mirror.co.uk/news/world-n...ang-70-8155993

"UK police blame gang of '70 French youths' for starting clashes with England fans at Euro 2016"

Nog zo'n vage aanwijzing ... ;-) We lezen het binnen een paar dagen wel in de reguliere media als ze het niet langer onder de mat kunnen schuiven omdat de rellen blijven aanhouden.

orfeus5412 12 juni 2016 11:04

Voetbal is een oorlogscultuur geworden. Een voetbalmatch is geen sport evenement meer maar een mini oorlog.
En als de gelegenheid zich voordoet zet men die opgedane agressie buiten het stadion verder.

Libro 12 juni 2016 11:08

Ik heb zelfs al berichten gelezen als zou de Oekraïense Pravi Sektor relschoppers naar de match Rusland-Engeland gestuurd hebben om de Russische supporters in diskrediet te brengen. Tot zover de complottheorieën. Wat mij betreft zijn het gewoon bezopen fans van een proletensport die een stammenoorlog uitvechten.

quercus 12 juni 2016 11:12

Jaren geleden, toen Engeland zelf veel te maken kreeg met hooliganisme in hun eigen voetbalstadions, hoorde ik een journalist, volkomen gedegouteerd, het volgende verklaren:
"Let's face the reality. Football is a backyard game for backyard people!"
Toen vond ik dat ook overtrokken. Maar tegenwoordig niet meer.

subocaj 12 juni 2016 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8136036)
Jaren geleden, toen Engeland zelf veel te maken kreeg met hooliganisme in hun eigen voetbalstadions, hoorde ik een journalist, volkomen gedegouteerd, het volgende verklaren:

Achterlijken tegen achterlijken. Al ooit goed geobserveerd?
Eenmaal in de tribunes, lijken het bavianen. Terug op straat en straalbezopen, worden het agressieve bavianen.
Maar ze zijn "sportief".

Mindset 12 juni 2016 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8136028)
Ik heb zelfs al berichten gelezen als zou de Oekraïense Pravi Sektor relschoppers naar de match Rusland-Engeland gestuurd hebben om de Russische supporters in diskrediet te brengen. Tot zover de complottheorieën. Wat mij betreft zijn het gewoon bezopen fans van een proletensport die een stammenoorlog uitvechten.

de Russen hebben weer de boter opgegeten
zijn we al gewoon zeker..

En de Engelse hooligans.. zo'n brave
en de Algerijnen in Marseille... nog braver

http://www.hln.be/hln/nl/37302/Hooli...-stadion.dhtml

Hypochonder 12 juni 2016 12:36

Men vraagt zich af waarom ze zo geduldig zijn met dat voetbaluitschot. Schop, sla en schiet er gewoon op.

De schoofzak 12 juni 2016 12:43

Mijn theorie nog eens herhalen:
één pro mille van de bevolking is psychpatisch-gewelddadig.

Die mensen zoeken mogelijkheden waar geweld kan gepleegd worden op.
Vroeger waren dat eer lokale bendes, motobendes enz. en sedert toch al flink wat jaren is dat het voetbal.

Psychopaten kan je niet behandelen. En alleen maar beïnvloeden door zeer sterke negatieve prikkels.
Klop niet op hun kop, want ze kunnen pijn verbijten, en staan met hun wonden 5 minuten later te pronken bij hun gezuip in hun café's ....

Steek ze een eind in het gevang, zeker zo dat ze vb. hun terugvlucht missen, geef hen boetes (maar in die boetes ook; je moet er achter gaan gelijk achter een uitgebroken razend dier), hou hen preventief aan voor tot na elk evenement waar ze graag naar toe zouden gaan om te vechten .... en als enige behandeling, geef ze (op eigen kosten) een abonnement in een boksclub of soortgelijke club waar zware fysische inspanningen de regel zijn.

.

andev 14 juni 2016 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8136128)
Men vraagt zich af waarom ze zo geduldig zijn met dat voetbaluitschot. Schop, sla en schiet er gewoon op.

Dat is misschien geen voetbaluitschot maar uitschot dat gewoon overal opduikt om het krapuul zo goed als ongestraft te kunnen uithangen, of het nu voetbal is of om het even welke betoging ergens...
Maar ja, onze gevangenissen lopen al over van het aanwezige krapuul zodat men er noodgedwongen nog duizenden moet laten rondlopen.
We kunnen ook blijven wekelijks een gevangenis bijbouwen...als aanvulling op de duizenden "sociale woningen" die er nog moeten komen voor al de sukkelaars en schorremorrie dat vertrekkensklaar staat richting onze landen!
Leve onze politici en Europa! Tijd dat ze zichzelf nog eens wat opslag gunnen!

Mambo 14 juni 2016 21:51

Laat ze doen, het is een mooi moment om onopvallend en geheel per ongeluk eens wat serieuze oorvijgen te geven aan die ...ge weet wel wie.

Hypochonder 14 juni 2016 22:31

Ik vond het verhaal van die Vlaming die afgerost werd door het Russische goelagtuig wel hilarisch: mijnheer had een Engels shirt aangetrokken en was vervolgens verbijsterd dat ze hem aanvielen als waren het hongerige wolven. Na een paar Russische stompen op zijn muil was zijn drang om nog voor de Engelsen te supporteren snel weg.

Nietzsche 14 juni 2016 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8136036)

Ja, laten we de boel lekker generaliseren. Wat een onnozele constatering is dat zeg.

Je hebt voetballiefhebbers op allerlei intellectuele niveau's.

Gamla 15 juni 2016 01:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 8138937)
Ja, laten we de boel lekker generaliseren. Wat een onnozele constatering is dat zeg.

Je hebt voetballiefhebbers op allerlei intellectuele niveau's.

Quercus heeft gelijk. Alle intellectuele niveau's gaan dan op in een dierlijke massahysterie.

zonbron 15 juni 2016 01:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8136136)
Mijn theorie nog eens herhalen:
één pro mille van de bevolking is psychpatisch-gewelddadig.

Die mensen zoeken mogelijkheden waar geweld kan gepleegd worden op.
Vroeger waren dat eer lokale bendes, motobendes enz. en sedert toch al flink wat jaren is dat het voetbal.

Psychopaten kan je niet behandelen. En alleen maar beïnvloeden door zeer sterke negatieve prikkels.
Klop niet op hun kop, want ze kunnen pijn verbijten, en staan met hun wonden 5 minuten later te pronken bij hun gezuip in hun café's ....

Steek ze een eind in het gevang, zeker zo dat ze vb. hun terugvlucht missen, geef hen boetes (maar in die boetes ook; je moet er achter gaan gelijk achter een uitgebroken razend dier), hou hen preventief aan voor tot na elk evenement waar ze graag naar toe zouden gaan om te vechten .... en als enige behandeling, geef ze (op eigen kosten) een abonnement in een boksclub of soortgelijke club waar zware fysische inspanningen de regel zijn.

.

Klopt. Maar spijtig genoeg zijn het er heel wat meer dan 'één pro mille', heel wat meer zeg ik U.

zonbron 15 juni 2016 01:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 8135989)
Het gekke is dat vechtsporten niet populairder zijn dan voetbal.

Voetbal vereist geen discipline.

zonbron 15 juni 2016 01:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 8138961)
Quercus heeft gelijk. Alle intellectuele niveau's gaan dan op in een dierlijke massahysterie.

Een natuurlijke reactie, onbewust de plofmuzels op afstand houden door wat op elkaar te kloppen, witmans tegen jan met de pet? De show stelen?

cato 15 juni 2016 07:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 8135998)
Nee, 't zijn de voetbalhooligans en als ze in de reguliere pers zeggen dat 't hooligans zijn, dan is dat ook zo!

Russen kunnen zich niet gedragen in Europa .
Laten ze hun eigen spelen organiseren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be