Den Duisteren Duikboot |
15 juni 2016 15:31 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok
(Bericht 8139473)
Wie herinnert zich nog de grove tweet van Phillippe Dewinter naar aanleiding van een koper diefstal bij het spoor waarbij de dief verbrandde door de kortsluiting die hij veroorzaakte ?
|
<HUMO> Dat u zich wel eens vrolijk maakte over de dood van een mens is merkwaardig genoeg iets wat uw ex-partijgenoot Koen Dillen u dezer dagen verwijt: ‘Wat een mooi begin van de dag!’ zou u getwitterd hebben toen in Ekeren een allochtone koperdief werd geëlektrocuteerd.
<DEWINTER> « Excuseer. Ik laat op een ochtend thuis mijn honden uit, altijd op dezelfde zandweg, en ik zie dat er in de verte iets aan de hand is: brandweer, politie, media… Een agent zegt me wat er gebeurd is. En ik twitter: ‘Amai, de dag is weer mooi begonnen!’, een tweet waarmee ik natuurlijk het omgekeerde bedoelde, en helemaal niet: ‘Hoera, hier ligt een Oost-Europese koperdief verkoold!’ Wie dát beweert dat ik mij daar vrolijk om heb gemaakt is te kwader trouw. Ik heb de lijkzak zien wegbrengen in een zwarte camionette: daar werd ik écht niet vrolijk van, kan ik je verzekeren! Tientallen journalisten hebben dat bericht toen trouwens gelezen, zonder iets op te merken.»
Bron: http://www.filipdewinter.be/vraaggesprek-fdw-in-humo
Case closed.
|