Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   Politie belgie gewaarschuwd voor nieuwe terreurcel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=232852)

Chapiro 15 juni 2016 22:57

Politie belgie gewaarschuwd voor nieuwe terreurcel

De Belgische autoriteiten hebben informatie ontvangen over drie doelwitten in het land van een nieuwe terreurcel die op dit moment onderweg zou zijn naar Europa. De dreiging zet de veiligheidsdiensten op scherp: de korpchef in Brussel heeft alle agenten opgedragen hun wapen mee naar huis nemen.

http://www.ad.nl/nieuws/politie-belg...rcel~a22efdf4/

Hoop dat ze die rat op tijd in de kraag vatten.

Mambo 15 juni 2016 23:02

Enig idee welke juist?

Skobelev 16 juni 2016 07:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chapiro (Bericht 8140047)
De Belgische autoriteiten hebben informatie ontvangen over drie doelwitten in het land van een nieuwe terreurcel die op dit moment onderweg zou zijn naar Europa. De dreiging zet de veiligheidsdiensten op scherp: de korpchef in Brussel heeft alle agenten opgedragen hun wapen mee naar huis nemen.

http://www.ad.nl/nieuws/politie-belg...rcel~a22efdf4/

Hoop dat ze die rat op tijd in de kraag vatten.

Men stelt voor dat ze, de flikken, ook hun wapen zouden dragen als ze in hun vrije tijd bv naar de winkel zouden gaan. Mogen wij dat dan ook? Of moet "de burger" zich niet tegen terroristen kunnen verdedigen? Die mogen neergestoken/afgemaakt worden?

Skobelev 16 juni 2016 07:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8140051)
Enig idee welke juist?

City2, een McDonald's-filiaal en een politiecommissariaat werden genoemd als potentiële doelwitten.

uit hln

Chapiro 16 juni 2016 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8140201)
Men stelt voor dat ze, de flikken, ook hun wapen zouden dragen als ze in hun vrije tijd bv naar de winkel zouden gaan. Mogen wij dat dan ook? Of moet "de burger" zich niet tegen terroristen kunnen verdedigen? Die mogen neergestoken/afgemaakt worden?

Nee dat mag niet, de burgers zijn niet bevoegd om wapens te dragen.
Dat mogen enkel politie en het leger, tenzij je deelneemt aan een schietvereniging, dan mag je het wapen meenemen naar je club om de schietsport te beoefenen.
Thuis moet er een speciale kluis zijn waar het wapen in wordt bewaard.
De kogels moeten weer op een andere plaats in huis liggen.
Je kunt elke dag, op ieder uur, politiecontrole aan de deur krijgen of je jezelf aan de voorgeschreven regels houdt.

De wapenwet is ingegaan (althans in Nederland) in 1919 na WWI.
Men was bang voor revoltes en uit zelfbescherming van de politiek werd de wapenwet ingevoerd.
Brussel (EU) is bezig om deze wapenwet nog meer aan te scherpen.

PORSCHE 17 juni 2016 01:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8140201)

Je mag dat maar ze mogen het niet zien of weten :D Loop jij nog niet gewapend rond? Een 9mm is niet zo groot en past in een handschoenkastje van een wagen ;)

PORSCHE 17 juni 2016 01:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chapiro (Bericht 8140756)
Nee dat mag niet, de burgers zijn niet bevoegd om wapens te dragen.
Dat mogen enkel politie en het leger, tenzij je deelneemt aan een schietvereniging, dan mag je het wapen meenemen naar je club om de schietsport te beoefenen.
Thuis moet er een speciale kluis zijn waar het wapen in wordt bewaard.
De kogels moeten weer op een andere plaats in huis liggen.
Je kunt elke dag, op ieder uur, politiecontrole aan de deur krijgen of je jezelf aan de voorgeschreven regels houdt.

De wapenwet is ingegaan (althans in Nederland) in 1919 na WWI.
Men was bang voor revoltes en uit zelfbescherming van de politiek werd de wapenwet ingevoerd.
Brussel (EU) is bezig om deze wapenwet nog meer aan te scherpen.

Laatste is wel puur theorie. Ik heb ook een vergunning en ze zijn zelfs niet komen zien of ik wel een kluis had om de wapens te bewaren. Wapens liggen in een kluis en in een kast. Kogels in lader en lader in pistool. Geen haan die er naar kraait!

PORSCHE 17 juni 2016 01:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8140203)
City2, een McDonald's-filiaal en een politiecommissariaat werden genoemd als potentiële doelwitten.

uit hln

Mensen wat schrik aanjagen. Dat ze eens beginnen met hun grenzen terug te sluiten, een volledige immigratiestop te houden en deftige controles te doen.

Skobelev 17 juni 2016 05:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE (Bericht 8141026)
Laatste is wel puur theorie. Ik heb ook een vergunning en ze zijn zelfs niet komen zien of ik wel een kluis had om de wapens te bewaren. Wapens liggen in een kluis en in een kast. Kogels in lader en lader in pistool. Geen haan die er naar kraait!

Een paar weken geleden "controle" gehad. De kluis heeft hij ook niet bekeken, die staat niet in mijn living :-) en dat is, naast de inkom, de enige plaats waar hij mocht komen.
Dit was ook grappig :
Mevrouw, (tegen die van ons) ben jij daar mee akkoord dat mijnheer wapens in huis heeft?
Antwoord van die van ons: Mijnheer, ik ben zelf sportschutter, ik heb er ook in huis.
:rofl:

Hypochonder 17 juni 2016 06:29

Men heeft politiemensen al een hele tijd geleden verboden om hun wapen mee te nemen naar huis omdat er teveel zelfmoorden mee werden gepleegd. Nu moeten ze hun wapen meenemen naar huis...

Wat betreft die terreurcellen: België is en blijft een veilig en warm nest voor moslimtuig van over de hele wereld. Met dank aan links die van dit land een failed state heeft gemaakt.

IJsboer 17 juni 2016 09:00

Ge kunt dit niet meer tegenhouden. Degenen die er zijn kweken als konijnen. De vraag is niet meer óf Europa een moslimstaat zal worden. De vraag is wannéér.

Reken het maar uit. Als een moslimman met een een Belgisch meisje trouwt, dan wordt zijn vrouw geconverteerd en hun kinderen nieuwe moslims. Maar wij moeten dat allemaal toelaten want als we ons niet laten overnemen zijn we racist.

Denk maar niet dat de moslims ons niet zonder pardon zouden uitroeien binnen een jaar of 30.

Ik zie de soskes er al staan: "maar... dat mag niet! Dat is stout. U bent..." * nekschot *

Libro 18 juni 2016 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 8141190)
Ge kunt dit niet meer tegenhouden. Degenen die er zijn kweken als konijnen. De vraag is niet meer óf Europa een moslimstaat zal worden. De vraag is wannéér.

Reken het maar uit. Als een moslimman met een een Belgisch meisje trouwt, dan wordt zijn vrouw geconverteerd en hun kinderen nieuwe moslims. Maar wij moeten dat allemaal toelaten want als we ons niet laten overnemen zijn we racist.

Denk maar niet dat de moslims ons niet zonder pardon zouden uitroeien binnen een jaar of 30.

Ik zie de soskes er al staan: "maar... dat mag niet! Dat is stout. U bent..." * nekschot *

Aanpassen of opkrassen: elke week een gay pride, barbecue met varkensvlees etc. tot ze het geaffronteerd afbollen omdat ze niet willen "dat hun kinderen dit zien".

dpg 18 juni 2016 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 8141190)

De tijd is voorbij dat witmans met zuipen en vechten de vrouwen kon imponeren, als hij niet in staat is beter te zijn dan degene waarvoor hij in zijn broek schijt verdiend die niets beters als uit te sterven.

TV-verslaafde 18 juni 2016 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8142838)
De tijd is voorbij dat witmans met zuipen en vechten de vrouwen kon imponeren, als hij niet in staat is beter te zijn dan degene waarvoor hij in zijn broek schijt verdiend die niets beters als uit te sterven.

Bij moslims lossen ze t simpeler op =》 gearrangeerde huwelijken.

dpg 18 juni 2016 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 8142841)
Bij moslims lossen ze t simpeler op =》 gearrangeerde huwelijken.

Met "een Belgisch meisje", dan ziet het er nog slechter uit voor witmans als eerst aangenomen.

Chapiro 18 juni 2016 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE (Bericht 8141026)

In Nederland zijn ze heel scherp op mensen met een wapenvergunning van de schietclub.
Een aantal jaren geleden was er de psychopaat Tristan van der vlis die een winkelcentrum aanzag voor zijn wargame spelletjes op de computer.
Daarna is de boel verscherpt.

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/04/09/...en-aan-de-rijn

PORSCHE 19 juni 2016 05:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8141053)
Een paar weken geleden "controle" gehad. De kluis heeft hij ook niet bekeken, die staat niet in mijn living :-) en dat is, naast de inkom, de enige plaats waar hij mocht komen.
Dit was ook grappig :
Mevrouw, (tegen die van ons) ben jij daar mee akkoord dat mijnheer wapens in huis heeft?
Antwoord van die van ons: Mijnheer, ik ben zelf sportschutter, ik heb er ook in huis.
:rofl:

Ze mogen via de intercom aan straat iets zeggen en hun huiszoekingsbevel voor de camera houden. Niet bij dan gaat de poort NOOIT open. Maar ik heb ze wel nog NOOIT op bezoek gehad. Of misschien wel maar dan weet ik het toch niet :D

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chapiro (Bericht 8142895)
In Nederland zijn ze heel scherp op mensen met een wapenvergunning van de schietclub.
Een aantal jaren geleden was er de psychopaat Tristan van der vlis die een winkelcentrum aanzag voor zijn wargame spelletjes op de computer.
Daarna is de boel verscherpt.

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/04/09/...en-aan-de-rijn

Nederland :D Daar wil ik zelfs nog niet begraven liggen. Dat bekijk ik al lang niet meer als land maar als een broeinest van praatjesmakers en de bevolking is in mijn ogen een stelletje homo's :D

Hypochonder 19 juni 2016 06:38

Blijkt dat ze van plan waren om duivelssupporters af te slachten:

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160619_02346050

En rarara, waar hebben ze dit gepland: in de Brusselse kalifaten. Moslimterreur en Francofonen, één strijd.

Scherven A. Mok 19 juni 2016 07:57

Ik heb meer schrik van de terreurcellen genaamd federale overheid en Vlaamse overheid dan van dat islamschorriemorie. Laat ons gewoon wapens dragen zodat we niet weerloos zijn.

de vuile muilekoek 19 juni 2016 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE (Bericht 8141027)
Mensen wat schrik aanjagen. Dat ze eens beginnen met hun grenzen terug te sluiten, een volledige immigratiestop te houden en deftige controles te doen.

Ik zie dat ook zo ... toch zo simpel op te lossen ... harde controle en buiten zetten ... opgelost.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be