![]() |
Jongeren Charleroi over het Nederlands: "Barbaarse taal"
Hoe denken jongeren in Wallonië over het Nederlands? Journalist Deborsu ging het vragen in het Waalse hellegat Charleroi en dit is het resultaat:
Citaat:
|
Goed nieuws!
Hoe minder we elkaar begrijpen hoe sneller Belgie zal barsten. |
Voila, daarom ook een goede zaak dat Vlaamse jongeren vandaag veel minder Frans kunnen dan 20-30 jaar terug. Het Engels vandaag is veel populairder onder Vlaamse jongeren.
Het is niet de vraag of dit land splitst, alleen wanneer dat zal zijn. |
Citaat:
En in uitgesteld relais op RTBF Les décodeurs. Altijd interessant om te bekijken en na die twee uitzendingen om te besluiten : op naar de republiek Vlaanderen. |
Barbaren die meestal naast hun eigen taal nog 2-3 andere talen verstaan en spreken?
Wie is hier de barbaar? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Pff,waarom zou Nederlands 2 de taal moeten zijn?Overal waar je komt spreekt bijna iedereen een mondje Engels.Ze zouden in Vlaanderen ook beter Engels de 2 de taal maken.
|
Ja, de splitsing is nu echt wel nabij....
|
Citaat:
|
Toen ik naar het middelbaar (1970) ging mocht ik kiezen tussen Engels en Frans als tweede taal. Ik vind het niet te begrijpen dat men dat teruggedraaid heeft.
Ik heb een wetenschappelijke richting gekozen na het middelbaar en met de kennis van Engels als tweede taal had ik een immense voorsprong op studenten die tweede taal Frans genomen hadden, omdat de literatuur en de beste studieboeken allemaal Engels waren. Als er al Nederlandse vertalingen van die boeken bestonden waren die sterk ingekort. Hier neemt de Franse gemeenschap de juiste beslissing (misschien om de verkeerde reden) en de Vlaamse de foute beslissing (zeker om de verkeerde reden). |
Vreemde talen moeten keuzevakken worden.
Men kan pas een taal aanleren als men daar gemotiveerd voor is. |
Citaat:
|
Citaat:
. |
Die Waalse jongeren zijn echt superieur.
Ze gebruiken het begrip barbaren in de origineel-Griekse betekenis. Knap ! Laat ons diep buigen voor de Meesters. . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be