Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Alles voor de veiligheid (van de boetes) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=233077)

lamenielachen 20 juni 2016 22:17

Alles voor de veiligheid (van de boetes)
 
Terwijl je in Oostende geen 5 minuten verkeerd of te laat parkeert zonder boete. Terwijl alle truken goed zijn om boetes op te leggen in het verkeer.
Nu heeft Aalter een flitsvuilbak .....
Reed ik vandaag van Oostende naar Gent via de E40, in de gietende regen en met weinig zicht.
De vrachtwagens reden gezwind op de 2 de file zodat het opspattend water bijna alle zicht benam als je hen voorbij moest.
Heb jij politie gezien, wel ik ook niet ....
Dat lolleken over veilig verkeer is enkel als men zonder veel moeite veel boetes kan innen.
Veiligheid dient enkel om de jacqpot te spijzen en is helemaal geen prioriteit.

Jan van den Berghe 20 juni 2016 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 8145009)
Terwijl je in Oostende geen 5 minuten verkeerd of te laat parkeert zonder boete. Terwijl alle truken goed zijn om boetes op te leggen in het verkeer.
Nu heeft Aalter een flitsvuilbak .....
Reed ik vandaag van Oostende naar Gent via de E40, in de gietende regen en met weinig zicht.
De vrachtwagens reden gezwind op de 2 de file zodat het opspattend water bijna alle zicht benam als je hen voorbij moest.
Heb jij politie gezien, wel ik ook niet ....
Dat lolleken over veilig verkeer is enkel als men zonder veel moeite veel boetes kan innen.
Veiligheid dient enkel om de jacqpot te spijzen en is helemaal geen prioriteit.

Wie zich aan de snelheidsbeperkingen houdt, spijst die pot niet. Het mechanisme zit heel eenvoudig in elkaar.

De gemuilkorfde 20 juni 2016 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8145020)
Wie zich aan de snelheidsbeperkingen houdt, spijst die pot niet. Het mechanisme zit heel eenvoudig in elkaar.

Tot het niet meer genoeg opbrengt, en dan zoeken ze wel iets anders om het geld uit zakken te kloppen.
Nog gezien hoe ze het in Groot-Brittannië deden : super brede straten maken, een kruispunt waar je vanuit een bepaalde richting in meerdere van die superbrede straten niet mocht indraaien, en een weinig opvallend bordje dat je daar niet mocht inrijden.
En ietsje verder een superflitstoestel.
En maar geld binnenrijven.
Verkeersveiligheid my arse.

Wapper 20 juni 2016 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8145020)
Wie zich aan de snelheidsbeperkingen houdt, spijst die pot niet. Het mechanisme zit heel eenvoudig in elkaar.

U hebt niet aandachtig gelezen.
Ik ben het met de TS eens dat de kans van een parkeerboete te krijgen veel groter is dan die van een snelheidsboete op de autostrade.
Te lang parkeren heeft totnogtoe geen slachtoffers gemaakt.

Jan van den Berghe 20 juni 2016 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8145040)
U hebt niet aandachtig gelezen.
Ik ben het met de TS eens dat de kans van een parkeerboete te krijgen veel groter is dan die van een snelheidsboete op de autostrade.
Te lang parkeren heeft totnogtoe geen slachtoffers gemaakt.

Om welke reden zou u niet moeten betalen voor die parkeerplaats? U maakt gebruik van een dienst. Vrij normaal dat men u bij de lurven neemt als u niet betaalt maar toch plaats inneemt.

Mambo 20 juni 2016 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8145020)
Wie zich aan de snelheidsbeperkingen houdt, spijst die pot niet. Het mechanisme zit heel eenvoudig in elkaar.

En dan verlagen ze de snelheidslimiet wel nog eens.
Heel eenvoudig tot hiertoe.

daiwa 20 juni 2016 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8145052)
Om welke reden zou u niet moeten betalen voor die parkeerplaats? .

Omdat je al verkeersbelasting moet betalen.
In de veronderstelling dat die parkeerplaats op straat is.

Jan van den Berghe 20 juni 2016 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8145058)
Omdat je al verkeersbelasting moet betalen.
In de veronderstelling dat die parkeerplaats op straat is.

Vreemde redenering. Welke recht verbindt u dan wel aan het betalen van verkeersbelasting?

Wapper 20 juni 2016 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8145052)
Om welke reden zou u niet moeten betalen voor die parkeerplaats? U maakt gebruik van een dienst. Vrij normaal dat men u bij de lurven neemt als u niet betaalt maar toch plaats inneemt.

Waar heb ik dat beweerd? U ontgaat de kern van de discussie, zoals gewoonlijk.

Jan van den Berghe 20 juni 2016 23:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8145065)
Waar heb ik dat beweerd? U ontgaat de kern van de discussie, zoals gewoonlijk.

Zoals gewoonlijk zult u natuurlijk een woordje uitleg geven opdat de kern nu wel duidelijk wordt, niet?!

daiwa 21 juni 2016 02:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8145062)
Vreemde redenering. Welke recht verbindt u dan wel aan het betalen van verkeersbelasting?

Gebruik maken van de openbare weg.

fox 21 juni 2016 07:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8145062)
Vreemde redenering. Welke recht verbindt u dan wel aan het betalen van verkeersbelasting?

Niet alleen verkeersbelasting natuurlijk. Ook gemeentetaksen die dan gebruikt worden om parkings aan te leggen. Je betaalt dus voor het aanleggen van een parking en nadien mag je ook nog eens betalen om er gebruik van te maken. Dubbel belasten heet dat, maar dat zijn we ondertussen gewoon in de land. Dit is echter niet de kern van de zaak. De kern van de zaak is dat vrachtwagenchauffeurs bij regenweer rustig het 2e rijvak blijven gebruiken ondanks het verbod. De reden daarvoor is duidelijk, het wordt toch niet beboet. Aan de andere kant wordt er lachwekkend veel volk ingezet voor het controleren op parkeerticketjes. Het is dan ook duidelijk dat verkeersveiligheid niet de topprioriteit is, maar het binnenbrengen van geld.

fox 21 juni 2016 07:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8145062)
Vreemde redenering. Welke recht verbindt u dan wel aan het betalen van verkeersbelasting?

Niet alleen verkeersbelasting natuurlijk. Ook gemeentetaksen die dan gebruikt worden om parkings aan te leggen. Je betaalt dus voor het aanleggen van een parking en nadien mag je ook nog eens betalen om er gebruik van te maken. Dubbel belasten heet dat, maar dat zijn we ondertussen gewoon in de land. Dit is echter niet de kern van de zaak. De kern van de zaak is dat vrachtwagenchauffeurs bij regenweer rustig het 2e rijvak blijven gebruiken ondanks het verbod. De reden daarvoor is duidelijk, het wordt toch niet beboet. Aan de andere kant wordt er lachwekkend veel volk ingezet voor het controleren op parkeerticketjes. Het is dan ook duidelijk dat verkeersveiligheid niet de topprioriteit is, maar het binnenbrengen van geld.

de vuile muilekoek 21 juni 2016 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8145020)
Wie zich aan de snelheidsbeperkingen houdt, spijst die pot niet. Het mechanisme zit heel eenvoudig in elkaar.

Probeer maar eens .... wat je gaat tegenkomen van wat achter je aan rijd.... hier in de gemeente waar er 30 vermeld staat aan scholen zoeven ze erdoor aan 100.... (jonge mensen met zelf kinderen) begrijp het als je ergens kan...ze jagen je zo de bomen in... ,,, heel ambetant rijden als je het mij vraagt.

Pandareus 21 juni 2016 08:20

Beteugeling van snelheidsovertredingen, indien écht gericht op een doelstelling rond verhoogde veiligheid is niets mis mee. Waar het misloopt is dat er in sommige gevallen geen proportionaliteit meer te vinden is tussen de inzet van techniek en de werkelijke bijdrage tot veiligheid. Op lange rechte stukken op een N-weg , verscholen vanuit de berm mensen flitsen is gewoon de kassa vullen en het eigen objectief dat de zonechef kreeg mee helpen behalen zodat die een goede evaluatie kan krijgen. " Proficiat Majoor, u hebt vorig jaar 110% van target kunnen behalen op vlak van uit te voeren controles". "De zone is dus heeel veilig nu"

Nog erger gaat het worden als de politie toestemming blijkt te krijgen om pure valstrikken op te zetten, met flitsers in een vuilcontainer. Dat de hollanders dat al jaren doen, kan geen verwondering opwekken. Maar dat wij hier in België afzakken tot dergelijke hypocriete manieren om de burger bij zijn pietje te pakken is schandalig.

Dan is het tijd dat een oude maar heel goede gewoonte terug de kop zou opduiken. :twisted:


fox 21 juni 2016 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8145179)
Beteugeling van snelheidsovertredingen, indien écht gericht op een doelstelling rond verhoogde veiligheid is niets mis mee. Waar het misloopt is dat er in sommige gevallen geen proportionaliteit meer te vinden is tussen de inzet van techniek en de werkelijke bijdrage tot veiligheid. Op lange rechte stukken op een N-weg , verscholen vanuit de berm mensen flitsen is gewoon de kassa vullen en het eigen objectief dat de zonechef kreeg mee helpen behalen zodat die een goede evaluatie kan krijgen. " Proficiat Majoor, u hebt vorig jaar 110% van target kunnen behalen op vlak van uit te voeren controles". "De zone is dus heeel veilig nu"

Nog erger gaat het worden als de politie toestemming blijkt te krijgen om pure valstrikken op te zetten, met flitsers in een vuilcontainer. Dat de hollanders dat al jaren doen, kan geen verwondering opwekken. Maar dat wij hier in België afzakken tot dergelijke hypocriete manieren om de burger bij zijn pietje te pakken is schandalig.

Dan is het tijd dat een oude maar heel goede gewoonte terug de kop zou opduiken. :twisted:


Klopt, zo heb ik een maand of 2 geleden kennis mogen maken met de superflitspaal in Gent. Om 2 uur snachts in het centrum van gent (lange violettestraat,brusselsepoort) waar je dan met gemak 70 kan rijden, reed ik aan een slakkegangetje van 45 km/uur. Maar uiteraard mag je ook op dat tijdstip en op die weg maar 30 per uur rijden aangezien het om het centrum gaat.

Ik betaal dat wel aangezien ik wettelijk gezien in overtreding ben, maar met verkeersveiligheid had dat uiteraard niks te maken.

Pandareus 21 juni 2016 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8145197)
Klopt, zo heb ik een maand of 2 geleden kennis mogen maken met de superflitspaal in Gent. Om 2 uur snachts in het centrum van gent (lange violettestraat,brusselsepoort) waar je dan met gemak 70 kan rijden, reed ik aan een slakkegangetje van 45 km/uur. Maar uiteraard mag je ook op dat tijdstip en op die weg maar 30 per uur rijden aangezien het om het centrum gaat.

Ik betaal dat wel aangezien ik wettelijk gezien in overtreding ben, maar met verkeersveiligheid had dat uiteraard niks te maken.

Als loutering voor de pijn in de portefeuille die is ontstaan door deze moderne vorm van struikroverij kan het deugd doen naar rustgevende foto's te kijken van vredige taferelen :


Pericles 21 juni 2016 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8145142)
Niet alleen verkeersbelasting natuurlijk. Ook gemeentetaksen die dan gebruikt worden om parkings aan te leggen. Je betaalt dus voor het aanleggen van een parking en nadien mag je ook nog eens betalen om er gebruik van te maken. Dubbel belasten heet dat, maar dat zijn we ondertussen gewoon in de land. Dit is echter niet de kern van de zaak. De kern van de zaak is dat vrachtwagenchauffeurs bij regenweer rustig het 2e rijvak blijven gebruiken ondanks het verbod. De reden daarvoor is duidelijk, het wordt toch niet beboet. Aan de andere kant wordt er lachwekkend veel volk ingezet voor het controleren op parkeerticketjes. Het is dan ook duidelijk dat verkeersveiligheid niet de topprioriteit is, maar het binnenbrengen van geld.

Eerst betaal je voor de aanleg van de parking en daarna voor het onderhoud ervan hé Fox. ;-)

Pandareus 21 juni 2016 09:31

Een vraagje : tot voor enkele jaren kon men geregeld al eens een vergelijkende test van radardetectors lezen. De duurdere types bleken meestal efficiënt.
Maar zou zoiets nog werken tegenover die nieuwe "superflitsers" ?

De schoofzak 21 juni 2016 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 8145009)
Terwijl je in Oostende geen 5 minuten verkeerd of te laat parkeert zonder boete. Terwijl alle truken goed zijn om boetes op te leggen in het verkeer.
Nu heeft Aalter een flitsvuilbak .....
Reed ik vandaag van Oostende naar Gent via de E40, in de gietende regen en met weinig zicht.
De vrachtwagens reden gezwind op de 2 de file zodat het opspattend water bijna alle zicht benam als je hen voorbij moest.
Heb jij politie gezien, wel ik ook niet ....
Dat lolleken over veilig verkeer is enkel als men zonder veel moeite veel boetes kan innen.
Veiligheid dient enkel om de jacqpot te spijzen en is helemaal geen prioriteit.

Ik ben akkoord dat het spijtig is dat er niet meer en vooral efficiëntere controles zijn op vrachtwagens bij regenweer;
of snelheidscontroles van vrachtwagens op gewone wegen (of mogen die tegenwoordig als zware vrachtwagen toch sneller dan 60 per uur ?)

Maar dat gezaag van mensen over gewone snelheidscontroles ben ik zo beu als kou pap. En dan maar mekkeren dat het niet om verkeersveiligheid zou gaan.

Ook het gezaag over parkeerboetes. Ga dan niet naar die stomme drukke plaatsen waar de lokale gemeenteraad het nodig vond om zoiets in te voeren. En als ge daar toch moet zijn voor je werk, dan moet je zeker niet zagen. Want dan is het de zaak, en dus de klant van de zaak die betaalt.

Zoek u een hobby, ga wandelen in een groot bos en sta daar wat ze zagen tegen een boom.

.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be