Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
(Bericht 8146594)
Frankrijk is maar één van de vele wijnmakers.
|
Net als Belgie ook maar één van de vele biermakers is. Maar Frans, Italiaans, Chileens, Australisch of Obamas,... daar gaat het hier niet over.
Een beetje nationalistische trots en een pint vragen, daar gaat het over.
;-)
Citaat:
Bovendien vragen de meeste restaurants schandalige prijzen doorgaans x 7 en méér voor soms minderwaardige wijnen.
|
Dat is niet enkel met de wijnen zo. Reken eens uit wat de ingredienten voor een zwaar betaalde maaltijd kosten voor zo'n restaurant. Er moet nu eenmaal geld verdiend worden. Ik ben ook al West Vleterens tegengekomen voor 15 euro... Net hetzelfde.
Citaat:
Dan is het ook normaal dat de consument afhaakt voor een product waarvan hij niet eens een prijsraming voor heeft in tegenstelling tot bieren waarvan hij de winkelprijs kent. Ik vermoed dat het vooral met prijs te maken heeft en men kan de consument geen ongelijk geven.
|
Zou het enkel de prijs zijn die de consument richting bier duwt? Ik durf dat te betwijfelen. Er wordt meer en meer over bier gepraat en geschreven en ik veronderstel dat vele mensen aangenaam verrast zijn als ze eens iets anders bij hun maaltijd voorgeschoteld krijgen dat altijd maar die typische fles wijn.
Maar prijs kan idd wel een rol spelen. Bier is in de meeste gevallen voordeliger dan wijn.
|