![]() |
Na de Brexit: Who's next?
Kom op, het mag snel gaan nu.
Nu het EU-monster op de grond ligt te spartelen moeten we erop blijven stampen. Welk land organiseert als volgende een referendum? Place bets now. |
Nederland; zoals al zoveel is gezegd.
|
Denemarken.
Dan kan Nederland nooit ver achterliggen, ondanks dat er nauwelijks directe lijntjes lopen lijken die twee best wel veel op elkaar, maar mijn geld staat toch op Denemarken. Of Texas natuurlijk. *rollende ogen* |
Denemarken.
Dan kan Nederland nooit ver achterliggen, ondanks dat er nauwelijks directe lijntjes lopen lijken die twee best wel veel op elkaar, maar mijn geld staat toch op Denemarken. Of Texas natuurlijk. *rollende ogen* |
Frankrijk? Le Pen ligt voorop bij de peilingen en wil ook uit de EU.
|
Citaat:
|
Wetende dat GB na Dtsl en Fra de derde grootste netto-betaler is van de EU, zal dit saldo natuurlijk moeten bijgepast worden door andere grote landen.
Kan me er iets bij inbeelden dat die dat ook wel eens beu kunnen worden, vooral Dtsl dan. Daarom dat ik mijn geld zet op een grexit, gedwongen dit keer. Als er ene wegvalt aan de bijdragerskant, lijkt het me ook logisch dat hetzelfde gebeurt aan de ontvangerskant. Nu het taboe van een -exit doorbroken is, zie ik ook niet langer in waarom een Griekenland dat zich niet aan de regels kan houden niet zou buitengebonjourd worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vrees Finland.
Met spijt, want ik ben Europealist. Ik heb maar één troost: diegene die het nu af trapt was degene die het meest op de rem ging staan voor veel zaken. Dubbel spijt: de Grieken hadden er uit gebonjourd moeten worden, met een optie om binnen 10 tot 20 jaar te kunnen voorzien in de nodige maatregelen om er terug bij te komen. . |
Hongarije.
|
Citaat:
"Eat this, Farage" :lol: |
In Duitsland zitten nog te veel Eurofiele politici. Duitsland zal als enig EU lid overblijven, misschien in combo met Frankrijk. Wat hier de winst van zal zijn is niet te zeggen. Ik zet mijn kaarten op een van de Scandinavische landen. Die hebben niets te winnen met een EU lidmaatschap.
Naar alle waarschijnlijkheid zal het Europroletariaat een grootscheepse omkoppcampagne op touw zetten om de belligerenten binnen te houden. Misschien dat Polen afhaakt, Hongarije is en blijft het vraagteken van wat ze aan de EU overhouden. Zodra ze netto moeten gaan betalen haken ook zij af. Alleen de corrupte politieke nesten zullen zich met hand en tand verdedigen om het wangedrocht EU in de hand te houden., welnu laat ze. De EU is een blaffende hond die niet vermag te bijten vanwege gebrek aan tanden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Feit is dat de landen die een uitstap overwegen, nu een voorbeeld hebben wat de gevolgen zijn voor het uittredende land, en wat de reactie van de overige lidstaten nu gaat zijn. Maw: "eerst de kat uit de boom kijken" ! PS: in "eigen land" is Bart Dewever wel de grootste verliezer, want de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie kan en mag tegen de volgende Europese verkiezing op zoek naar een nieuwe fractie, want....hij is zijn conservatieve bondgenoot nu kwijt. http://newsmonkey.be/article/68569 |
Slovakije.
Over 7 dagen voorzitter v.d. Europese Raad... |
Citaat:
|
Citaat:
waar het hart vol van is, loopt de mond (!) van over. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be