![]() |
Mens binnen 100 jaar uitgestorven
Volgens een viroloog hebben we geen 100 jaar meer en zal de hoofdoorzaak de klimaatsverandering zijn.
http://www.msn.com/nl-be/nieuws/opva...uit/ar-AAhz5p4 https://www.youtube.com/watch?v=BgfcToAjfdc |
Dat is pas goed nieuws!
Maar toch; What Would Happen If Humans Disappeared? Uiteindelijk herstelt de aarde zich weer. |
There is no spoon.
|
Citaat:
Heroïne ? |
*koude rilling*
|
Spoon
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar uitsterven ? Nah, geloof ik niet. Meer dan 7 miljard mensen, overal verspreid in de wereld en bijzonder inventief, roei je niet zomaar uit. |
Dan mag er de volgende 100 jaar niemand meer geboren worden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Persoonlijk denk ik ook dat "uitsterven" een overdreven scenario is. Hoewel niet onmogelijk.
De overbevolking, de opwarming en de uitgeputte bronnen zijn sowieso een recept voor iets bitterzuur. Bij de opwarming verdwijnt er veel selectiedruk. Virussen kunnen elkaar bv ontmoeten waaruit nieuwe combinaties zullen ontstaan. Als de strenge winters verdwijnen zullen er meerderen overwinteren, zulke evolutie gaat snel. Het OV nemen wordt een gevaarlijk parcours met de dood tot mogelijk gevolg. |
Citaat:
Ik zat juist achter de dijk met zicht op de trap naar den dijk. Voor mij een gigantisch gebouw dat heel het oceaanzicht blokkeerde. En tot mijn grote verbazing zag ik veel bio diversiteit op de pier van Blankenberge. Mosselbanken, zeesterren, krabbekes, ... En veel, niet uitzonderlijk. Dat verheugde mijn hart, want ik herinner mij als kind een andere zee dan vandaag. |
Citaat:
https://www.sciencedaily.com/release...0909172102.htm En dan komen er nog combinaties he. Na enkele decennia AIDS is er nu een agressievere variant opgedoken. Als er geen natuurlijk proces overheen gaat om een zeker evenwicht te bereiken zijn wij uiteraard target number 1. We zijn wereldwijd en talrijk vertegenwoordigd. We reizen de aardbol in minder dan een dag rond. De toekomst is alles behalve rooskleurig. En we gaan niet veranderen. Grappig, hoe we zoveel van de evolutie uitzoeken uit het verleden maar blind geslagen zijn door het toekomstbeeld. |
Citaat:
Kan de aarde nog wel zoveel mensen dragen? En uiteraard iedereen gaat voor zijn plaatsje vechten tot er één overwinnaar overschiet die ook lang niet genoeg middelen gaat hebben om iedereen te voeden. Uiteindelijk sterven we uit. De droogte ook niet onderschatten. We maken ons zorgen over het einde van de oliereserves, maar wat als het drinkbaar water schaars wordt? |
Citaat:
Dan komt er nog een regen van steen en vuur bij kijken. |
Citaat:
|
Ik verwacht veel meer een rampzalige chaos door een binnen enkele jaren weer sterk opduikende immigratiegolf. Als je rekening houdt met het waanzinnig geboortecijfer in heel wat Afrikaanse landen hoef je niet verbaasd te zijn dat er op een gegeven ogenblik letterlijk een stormloop op Europa zal losbarsten. De klimaatopwarming (waarvan de gevolgen in Afrika nog erger zullen zijn dan bij ons) zal dat proces alleen maar versnellen.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be