Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Dierenmishandeling (https://forum.politics.be/showthread.php?t=233197)

Peche 26 juni 2016 18:16

Dierenmishandeling

Wat is jouw mening? Moet het kunnen of liever niet?
Koop jij dieronvriendelijke make up? Gebruik jij medicijnen die getest zijn op dieren?

reservespeler 26 juni 2016 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8151748)
Koop jij dieronvriendelijke make up? Gebruik jij medicijnen die getest zijn op dieren?

Ik gebruik geen Make-Up. Ik vind dat zo onnatuurlijk (ook bij vrouwen hoor).

Hoe weet je of medicijnen getest zijn op dieren?

Peche 26 juni 2016 18:22

Goede vraag.
Ik denk dat je dat beter eens navraagt aan je dokter.

Zo weet ik dat voor de ziekte van Parkinson heel wat apen en gorilla's hebben afgezien.
We zijn in ons hart misschien wel dierenvrienden, maar zijn we dat in onze daden?

Als we kip kopen, zeggen we toch in feite dat dierenmishandeling ok is?
En dat geldt voor nog producten.

Peche 26 juni 2016 18:26

Libro 26 juni 2016 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8151752)
Ik gebruik geen Make-Up. Ik vind dat zo onnatuurlijk (ook bij vrouwen hoor).

Hoe weet je of medicijnen getest zijn op dieren?

Voor zover ik weet moeten medicijnen op dieren worden getest alvorens proeven op mensen mogen worden uitgevoerd. Alle medicijnen zijn m.a.w. op dieren getest.

De schoofzak 26 juni 2016 18:34

Voor medicijnen, als er geen alternatief is om het te testen: ok.
Men moet wel wat moeite doen om alternatieven te vinden.

Voor cosmetica: niet. Als er twijfel is of wijvenverf gevaarlijk is, dan moeten ze het niet produceren en verkopen.

.

Scherven A. Mok 26 juni 2016 18:44

Pff we mishandelen onszelf toch ook.
Ge moet eens rondkijken hoeveel mensen gedrag vertonen soortgelijk dat van opgesloten of mishandelde dieren ...
Binnenkort gaan we er allemaal aan. 'Mensen' en dieren.

The Paulus Experience 26 juni 2016 19:00

Citaat:

Als ik doodziek ben, en het enige medicijn dat me kan redden is getest op dieren wat dan..
Als ik mijn geweten volg neem ik het medicijn.
Als ik mezelf laat sterven hierom laat ik een reeks personen achter die op me rekenen en me graag zien.
Als het niet hoeft zal ik het niet doen.
Is dat hypocriet?
Ik denk zelf van niet.

bembem 26 juni 2016 22:04

Citaat:

Liever niet natuurlijk ...

Tja, (bijna?) alles van medicijnen is gestest op dieren .. ivm make-up verdraag ik sowieso bijne enkel die vd apotheek en dan nog ... ik moet eerlijk bekennen dat ik er vaak niet bij stil sta of het nu een diervriendelijk product is of niet .... Ver van m'n bed show enzo ...... Maar moest het er expliciet op staan, verkies ik sowieso het diervriendelijke ......

maddox 27 juni 2016 03:27

Kunnen we niet beter medicijnen uittesten op nutteloze figuren en/of profiteurs, die dan plots nuttig worden??

SDX 27 juni 2016 03:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8152143)
Kunnen we niet beter medicijnen uittesten op nutteloze figuren en/of profiteurs, die dan plots nuttig worden??

Ja graag!
Gevangenissen zitten vol met nuttelozen die enkel geld kosten, moordenaars, verkrachters, kinderen ontvoerders/verkrachters/moordenaars/aanranders enzo...totaal nutteloos, zijn ze nog ergens goed voor en hoeven geen onschuldige, weerloze dieren te lijden

Ook voor schoonmaakproducten wordt op dieren getest.
Er worden zelfs nog steeds dieren getest op roken van sigaretten, wat nergens voor nodig is, de schadelijke gevolgen van roken zijn reeds lang gekend en bewezen.
Om nog te zwijgen van de mode industrie, tassen van struisvogelleer (Hermes Birkin), krokodillenleer etc.
Ganzen & eenden wiens pluimen levend geplukt worden, konijntjes levend gevild, schapen mishandelen, verwonden bij 't scheren, geforceerd voeren van ganzen voor foi gras etc etc...
Teveel om op te noemen!

Peche 27 juni 2016 06:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8151945)
Liever niet natuurlijk ...

Tja, (bijna?) alles van medicijnen is gestest op dieren .. ivm make-up verdraag ik sowieso bijne enkel die vd apotheek en dan nog ... ik moet eerlijk bekennen dat ik er vaak niet bij stil sta of het nu een diervriendelijk product is of niet .... Ver van m'n bed show enzo ...... Maar moest het er expliciet op staan, verkies ik sowieso het diervriendelijke ......

Ik wou in de OP toch de nuance leggen na "liever niet".
We zeggen allemaal wel tegen dierenmishandeling te zijn, maar lopen onze daden synchroon?

Ik kan het diervriendelijke bijna niet betalen. Wat vroeger 20 frank kostte kost nu gauw 400 frank. Er is een hele uitbuitende markt van superfoods gekomen. Gezond leven hoeft niet duur te zijn? Wel laat het vlees eens en ge zult veel noten en dergelijke moeten eten. Dan moet je wel uitgebreid eten. Wat rauwkost zal het niet doen. Toch kan ik ervoor kiezen minder vlees te eten en dan duurzaam vlees te kopen. Echter doe ik dat ook niet omdat mijn routine zo gemakkelijk is. Elke dag vlees bij de groenten en het is rond.

We moeten anders gaan leven, maar we doen het niet...
En dan lezen we: mens over 100 jaar uitgestorven.

Het is allemaal verbonden;

de vuile muilekoek 27 juni 2016 07:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 8152144)
Ja graag!
Citaat:

Gevangenissen zitten vol met nuttelozen die enkel geld kosten,
moordenaars, verkrachters, kinderen ontvoerders/verkrachters/moordenaars/aanranders enzo...totaal nutteloos, zijn ze nog ergens goed voor en hoeven geen onschuldige, weerloze dieren te lijden

Ook voor schoonmaakproducten wordt op dieren getest.
Er worden zelfs nog steeds dieren getest op roken van sigaretten, wat nergens voor nodig is, de schadelijke gevolgen van roken zijn reeds lang gekend en bewezen.
Om nog te zwijgen van de mode industrie, tassen van struisvogelleer (Hermes Birkin), krokodillenleer etc.
Ganzen & eenden wiens pluimen levend geplukt worden, konijntjes levend gevild, schapen mishandelen, verwonden bij 't scheren, geforceerd voeren van ganzen voor foi gras etc etc...
Teveel om op te noemen!

van het zelfde gedacht hier, de gene die de doodstraf afwachten in de VS ... zouden kunnen dienen ... ook hier in EU ... dat crapuul gebruiken voor die testen zeer proper goed gedacht. echt!

Peche 27 juni 2016 09:16

http://www.hln.be/hln/nl/2661/Dieren...t-afliep.dhtml

Tientallen honden afgemaakt omdat contract ten einde liep. Goedkoper dan eten en aandacht blijven geven.

DewareJakob 27 juni 2016 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8152297)
Tientallen honden afgemaakt omdat contract ten einde liep. Goedkoper dan eten en aandacht blijven geven.

Een initiatief in Oostenrijk.

http://www.gut-aiderbichl.com/page.home.php

maddox 27 juni 2016 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 8152144)
Ja graag!
Gevangenissen zitten vol met nuttelozen die enkel geld kosten, moordenaars, verkrachters, kinderen ontvoerders/verkrachters/moordenaars/aanranders enzo...totaal nutteloos, zijn ze nog ergens goed voor en hoeven geen onschuldige, weerloze dieren te lijden .

Arme gevangenen. Ik was eerder aan't denken aan al die graaiende politici.

The Paulus Experience 27 juni 2016 11:47

Op IS'ers.

SDX 27 juni 2016 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8152431)
Arme gevangenen. Ik was eerder aan't denken aan al die graaiende politici.

Beter zelfs! :thumbsup:

Dat ik daar toch niet zelf op kom...dju. 😔

Pandareus 27 juni 2016 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8152163)
Ik wou in de OP toch de nuance leggen na "liever niet".
We zeggen allemaal wel tegen dierenmishandeling te zijn, maar lopen onze daden synchroon?

Ik kan het diervriendelijke bijna niet betalen. Wat vroeger 20 frank kostte kost nu gauw 400 frank. Er is een hele uitbuitende markt van superfoods gekomen. Gezond leven hoeft niet duur te zijn? Wel laat het vlees eens en ge zult veel noten en dergelijke moeten eten. Dan moet je wel uitgebreid eten. Wat rauwkost zal het niet doen. Toch kan ik ervoor kiezen minder vlees te eten en dan duurzaam vlees te kopen. Echter doe ik dat ook niet omdat mijn routine zo gemakkelijk is. Elke dag vlees bij de groenten en het is rond.

We moeten anders gaan leven, maar we doen het niet...
En dan lezen we: mens over 100 jaar uitgestorven.

Het is allemaal verbonden;

Ik zal je eens genezen van je plotselinge opstoot van empathie voor de nog wandelende versie van je maaltijd. Kijk hier een volle minuut naar, en je bent genezen ! :-D

SDX 27 juni 2016 13:45

Rauw vlees met 'n zwart aangebrande rand?

:kots:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be