![]() |
In hoeverre zal Brexit de euro doen kelderen?
De euro heeft de afgelopen dagen fors verloren tegen zowat elke munt.
Tegen sommige landen in Latijns Amerika verloren we 10% in slechts enkele weken. Kan de euro het nog slechter doen dan vandaag of is dat niet de verwachting? Ik heb een gezamenlijke munt altijd een slecht idee gevonden. Zuid - Europa wil een zwakke euro voor meer toerisme, en wij willen een sterke voor koopkracht. Mijn eerstvolgende trip zal duur worden, en als de vluchtelingencrisis escaleert waardoor er een Nexit - Dexit etc volgt, ben ik heel benieuwd waar dit schip gaat standen |
Citaat:
|
Citaat:
Ik wil een nieuw leven beginnen in Zuid Amerika en sta op het punt te trouwen met een Braziliaanse. Tegen de real stonden we 6 maanden geleden op 4.4/euro. 3 maanden geleden op 4.0/euro en vandaag op 3.75/euro. Het keldert dagelijks en het einde lijkt niet in zicht. Die 4.4 was het gevolg van een ernstige crisis maar zelfs daarmee was het leven niet goedkoop. Als het onder 3.5 gaat zet ik er geen voet meer binnen en migreer ik met mijn vriendin naar een land waar overheden niet zodanig stelen van hun inwoners via belastingen. Op een auto betalen ze 40% belasting en op goederen in de supermarkt is het ook waanzinnig. Voor een simpele maaltijd betaal ik in Brazilië meer dan in België. Bolivië of Peru zou dan veel aantrekkelijker zijn. Een van mijn grootste problemen met de EU is het "one size fits all" beleid met 1 munt voor verschillende economieën die allemaal baat hebben bij verschillende muntsterkten. |
Citaat:
|
Citaat:
Het VK gebruikte de Euro voor de Brexit niet en gebruikt de Euro nu na de Brexit ook niet. |
Citaat:
Euro struggles to escape Brexit shadow We stonden vorige week op 1.13 tegen de US dollar, wat al erg laag is. En na Brexit is de verwachting dat we naar 1.05 gaan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be