![]() |
N-VA maakt economie kapot!
Bouwunie vreest voor oneerlijke concurrentie van deeleconomie
De regering heeft een fiscaal gunstregime uitgewerkt voor bijvoorbeeld babysitters. Als dat particulieren zijn die niet meer mee dan 5.000 euro per jaar verdienen, moeten ze maar tien procent belastingen betalen. In de wettekst rond deeleconomie worden bouwwerken niet uitgesloten tot ongenoegen van de bouwunie. http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...omie/1.2705747 |
Citaat:
|
Dat is dus 417 euro per maand netto bijverdienen? En 41.7 euro hiervan afgeven.
Mooie deal! Geldt dat ook voor niet-werknemers dus mensen in ziekteverlof, op werkloosheid, invaliditeit, ... ? Mooie deal! Waarom zou je dan nog als regulier werknemer aan de slag gaan? Dit lijkt me vooral een wanhoopspoging om zwartwerk te voorkomen. Dat betekent 0% belastingen voor de staat. 10% is het tienvoudige. |
Citaat:
|
Citaat:
Dus minder staat, het staatsbeslag van 56 naar laten we zeggen 30% verminderen. Ziet U De Wever, Becaus, Peumans, Bracke en de andere ambtenaren al doen? In de eigen voeten schieten? |
Economie is hetgedrag van de mensen. De beste parameter van de economie is het bnp
Wat jij beweert is dat het bnp zakt ? |
sinds 2012 19.000 banen geschrapt :
Onze bouwsector heeft het inderdaad moeilijk omdat ze oneerlijke concurrentie ondervindt van malafide bedrijven die hier mensen buiten alle regels om tewerkstellen aan 2 of 3 euro per uur, die geen sociale bijdragen betalen en in eigen land gebruikmaken van het systeem van schijnzelfstandigheid", geeft staatssecretaris De Backer toe. http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2711042 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:hondogen: destijds hadden ze ook zo'n verzameling van tien nullen -in wat toen 'moderne wiskunde' werd genoemd. |
Citaat:
Hang ervan af hoeveel schade de MR, OVLD en CD&V opgelopen heeft door met N-VA in bad te zitten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als dat substantieel is dan stem ik volgende keer weer N-VA. |
Citaat:
Is de situatie ondertussen veranderd ? |
Citaat:
Wat ik zelf maar merkte omdat ik een kiesbrief kreeg. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be