Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Dallas shootings (https://forum.politics.be/showthread.php?t=233378)

Eyjafjallajökull 8 juli 2016 09:20

Dallas shootings

Nobody ? Really ?

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160708_02376360

Het moge duidelijk zijn dat deze gebeurtenis de USA maatschappelijk en politiek in zijn kern raakt. Steeds meer en meer polarisering op meerdere vlakken.

Al nieuws over de verdachten ?

Repercussies op Clinton-Trump ?

Derk de Tweede 8 juli 2016 09:36

Beelden

http://nos.nl/op3/artikel/2116255-oo...gewoon-om.html

vlijmscherp 8 juli 2016 10:17

het probleem is dat dit op den duur geen nieuws meer is.

Thuleander 8 juli 2016 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8163513)
Steeds meer en meer polarisering op meerdere vlakken.

Goed bezig, Obama.

Jay-P. 8 juli 2016 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8163561)
het probleem is dat dit op den duur geen nieuws meer is.

't is komkommertijd, ja?

Scherven A. Mok 8 juli 2016 11:00

Zolang het bruto nationaal product maar stijgt.

TV-verslaafde 8 juli 2016 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8163607)
't is komkommertijd, ja?

Ja. Nog wat gewauwel over vluchtelingen en islam en voor de rest de Brexit. Het enige waar we nu over kunnen zagen is dat het de slechtste zomer ooit is in Belgie. En dat die moslimvluchtelingen af en toe een pak slaag verdienen.

zonbron 8 juli 2016 11:44

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8163581)
Goed bezig, Obama.

Perfect voorspelbaar, alle methodes zijn geldig om de verdeel en heers beter te implementeren.

Opgelet, weet dat we hier op dit forum ook Huffington Postkost-adepten hebben, sommige zelfs extreem(lees gevaarlijk) fanatiek. U en ik weten wel wie dat zijn. Heimelijke hufters...

2 dagen terug nam ik volgende snapshot van het bewijsmateriaal, aanzetten tot haat en racebaiting:

zonbron 8 juli 2016 11:51

Ik ben het gezeik van zowat alle neoliberale communisten en luizige kutkranten kotsbeu, hun 'spel', methodes en doelstellingen nauwkeurig geidentificeerd...

Ben benieuwd wie hier in deze draad zichzelf als eerste aangeeft. LOL

Niet dat ik erop wacht. See ya, ik ben hier terug weg.

Thuleander 8 juli 2016 12:48

De verantwoordelijkheid van de massamedia is in deze spiraal van geweld niet gering.
Elk geval van politiegeweld tegen zwarten (en énkel tegen zwarten, want er is natuurlijk ook politiegeweld tegen blanken maar dat is kennelijk minder interessant) wordt breed en ongenuanceerd uitgesmeerd en zonder veel feitenkennis met triggerende termen als 'racistisch politiegeweld' of zelfs als 'moord' omschreven in hun berichtgeving.
De media hitsen doelbewust de gemoederen op om meer geweld uit te lokken.
Meer geweld in de samenleving dient immers zowel de commerciële als de politieke agenda van de massamedia.

vlijmscherp 8 juli 2016 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 8163665)
Ik ben het gezeik van zowat alle neoliberale communisten en luizige kutkranten kotsbeu, hun 'spel', methodes en doelstellingen nauwkeurig geidentificeerd...

Ben benieuwd wie hier in deze draad zichzelf als eerste aangeeft. LOL

Niet dat ik erop wacht. See ya, ik ben hier terug weg.

neoliberale communisten???

zonbron 8 juli 2016 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8163721)
neoliberale communisten???

Is 'Vlijmscherp' Uw echte naam?

Johan Bollen 8 juli 2016 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8163716)
Elk geval van politiegeweld tegen zwarten (en énkel tegen zwarten, want er is natuurlijk ook politiegeweld tegen blanken maar dat is kennelijk minder interessant) wordt breed en ongenuanceerd uitgesmeerd en zonder veel feitenkennis met triggerende termen als 'racistisch politiegeweld' of zelfs als 'moord' omschreven in hun berichtgeving.

Integendeel meestal wordt er geen melding van gemaakt. In de VS zijn er per jaar meer als 1000 police killings. Lijkt wel continu jachtseizoen, vooral op 'zwarten'.

Gipsy 8 juli 2016 16:05

Tenzij vergissing van mij begint dat filmpje van de neergeschoten zwarte chauffeur maar te draaien wanneer het schietincident reeds heeft plaatsgehad.

De vrouw die filmt begint te jammeren en er ontstaat een discussie met de agent. De agent: waarom heeft hij verdorie zijn papieren niet willen geven maar zijn wapen willen trekken. De vrouw: neen hij ging zijn papieren geven. Het cruciale moment ontbreekt dus.

Het is alsof de vrouw in een verdacht opmerkelijke reactiviteit reeds de schuld in de schoenen van de agent wilde schuiven.

Scherven A. Mok 8 juli 2016 16:50

Tot wat enkele decennia war on drugs al niet leiden ...
dra ook bij ons of ziet De Wever op tijd het licht ?

Johan Bollen 8 juli 2016 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 8163884)
Tot wat enkele decennia war on drugs al niet leiden ...
dra ook bij ons of ziet De Wever op tijd het licht ?

Ik vraag me af of hij voldoende psychologisch inzicht heeft om escalatie te vermeiden. Sommigen kicken op geweld en macht natuurlijk. Zolang ze zelf buiten schot blijven dan toch.

Johan Bollen 8 juli 2016 17:00

Vorige week nog een radioprogramma uit de VS gehoord waar de 'zwarte' deelnemers in een gesprek er niet aan twijfelden dat de achtervolging van zwarten, de rassenoorlog, in de VS ooit opgehouden is. Mischien kan men daar beter op focussen in plaats van op wapenbezit.

Hoomer 8 juli 2016 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 8163836)
Integendeel meestal wordt er geen melding van gemaakt. In de VS zijn er per jaar meer als 1000 police killings. Lijkt wel continu jachtseizoen, vooral op 'zwarten'.

De score is ongeveer fifty fifty ivbm. zwarte of blanke poppen.

Wat wel is dat de politie daar zeer op hun hoede is vooral met zwarte mensen, een groot deel is gewoon onnozel van de crack en/of meth. En ja er zijn blanken die er ook aan hangen maar de donkerder gekleurden zijn in de meerderheid hoewel ze in Amerika een minderheid zijn.

Johan Bollen 8 juli 2016 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8163513)
Nobody ? Really ?

Bijna 300! doden bij een aanslag in Bagdad deze week. Geen draad. Nobody? Really?

Ik zocht een "je suis Bagdad" badge maar ze zijn uitverkocht. Einde sarcasme mode.

Hoomer 8 juli 2016 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 8163900)
Bijna 300! doden bij een aanslag in Bagdad deze week. Geen draad. Nobody? Really?

Ik zocht een "je suis Bagdad" badge maar ze zijn uitverkocht. Einde sarcasme mode.

Met twitter Breaking911 volgen krijgt ge alles direct te lezen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be