Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Werkloosheid daalt, muv bij allochtonen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=233396)

Paddenstoel 9 juli 2016 16:03

Werkloosheid daalt, muv bij allochtonen

België is één van de landen binnen Europa die het slechtst scoort op tewerkstelling van allochtonen. De cijfers zijn vooral erg wanneer men kijkt naar tewerkstellingsgraad van allochtonen van buiten de Europese Unie afkomstig.

Hoe kunnen we dit oplossen?
Liefst zonder te grijpen naar quota en andere maatregelen die verplichtingen inhouden om bepaalde groepen aan te werven. Maar wel dusdanig dat de vrijheid om degene met de beste capaciteiten aan te werven gegarandeerd blijft.

Xenophon 9 juli 2016 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paddenstoel (Bericht 8164531)
België is één van de landen binnen Europa die het slechtst scoort op tewerkstelling van allochtonen. De cijfers zijn vooral erg wanneer men kijkt naar tewerkstellingsgraad van allochtonen van buiten de Europese Unie afkomstig.

Hoe kunnen we dit oplossen?
Liefst zonder te grijpen naar quota en andere maatregelen die verplichtingen inhouden om bepaalde groepen aan te werven. Maar wel dusdanig dat de vrijheid om degene met de beste capaciteiten aan te werven gegarandeerd blijft.

Ik begrijp niet hoe dit kan blijven duren, we halen ze naar hier om het vuile werk te doen en dan blijkt dat ze gewoon niet werken.

reservespeler 9 juli 2016 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8164549)
Ik begrijp niet hoe dit kan blijven duren, we halen ze naar hier om het vuile werk te doen en dan blijkt dat ze gewoon niet werken.

Onlangs, een vriend van mij, moest na een operatie een blaasontlasting krijgen.
Men gaat dan met een slangetje de penis binnen.

De allochtone verpleegster weigerde echter het geslachtsdeel van de 72 jarige André vast te nemen.

André moest dat zelf vasthouden terwijl zij het slangetje....

Gevolg veel bloed en geen ontlaste blaas, tot er een resolute autochtone verpleegster het deed hoe het moest.

André had er dagen daarna nog plezier van.

Wapper 9 juli 2016 19:42

Dit is alleen - op middellange termijn - op te lossen door gerichte immigratie met een periodische evaluatie van de knelpuntberoepen. Zie het voorbeeld van Canada: daar komen alleen immigranten binnen met een bepaald profiel die de quasi-zekerheid hebben van onmiddelijk werk te vinden, en bij voorkeur met vrouw & kinderen.

Het is zinloos van hordes mensen uit allerlei achtergestelde gebieden hier toe te laten, wanneer geweten is dat de overgrote meerderheid ervan geen enkele beroepskwalificatie heeft behalve het onderhouden van een moestuintje.
Vooral vanuit Libie betreft het voor 75% alleenstaande jonge gelukzoekers uit de bidonvilles van Afrika. Moet dat een verrijking voorstellen?

Sywen 9 juli 2016 21:36

Tja, vertel mij 1 goeie reden waarom een Vlaamse ondernemer een allochtoon in dienst zou willen nemen als het grotendeel van zijn Vlaamse klanten niets met allochtonen willen te maken hebben?

Dat zou enkel maar tot minder omzet leiden. Niet verwonderlijk dat er procentueel minder allochtonen werken in dit achterlijk Vlaanderen.

Wapper 9 juli 2016 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 8164704)
Tja, vertel mij 1 goeie reden waarom een Vlaamse ondernemer een allochtoon in dienst zou willen nemen als het grotendeel van zijn Vlaamse klanten niets met allochtonen willen te maken hebben?

Van de pot gerukte redenering. Geef mij 1 goeie reden waarom een Vlaamse klant zou weigeren bvb meubelen te kopen van een fabriek waar deze door allochtonen met vakkennis gemaakt worden?

(Een krom Engels brabbelende Nigeriaan die dezelfde meubelen aan de man tracht te brengen heeft in Vlaanderen weinig kans, toegegeven. In Franssprekend Belgie wel?)

Citaat:

Dat zou enkel maar tot minder omzet leiden. Niet verwonderlijk dat er procentueel minder allochtonen werken in dit achterlijk Vlaanderen.
Proest.

Sywen 9 juli 2016 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8164735)
Van de pot gerukte redenering.

welke redenering? Ik vraag om 1 reden. Blijkbaar kan je geen geven. Dat zegt genoeg.

Libro 10 juli 2016 00:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8164735)
Van de pot gerukte redenering. Geef mij 1 goeie reden waarom een Vlaamse klant zou weigeren bvb meubelen te kopen van een fabriek waar deze door allochtonen met vakkennis gemaakt worden?

Vermits we meestal niet weten wie de schrijnwerkers zijn, denk ik niet dat dit een groot probleem is. Een bedrijf zoals Feryn daarentegen moet mensen ter plaatse sturen en dan zie je wie uw poort komt plaatsen.

Citaat:

(Een krom Engels brabbelende Nigeriaan die dezelfde meubelen aan de man tracht te brengen heeft in Vlaanderen weinig kans, toegegeven. In Franssprekend Belgie wel?)
Schrijnwerkerij Tombé-Ducamion?

Zucht 10 juli 2016 00:47

Citaat:

Achterlijk Vlaanderen ?
Bij ons is de riolering vernieuwd (gescheiden) en zijn er spaarbekkens aangelegd. 3 jaar werken dus een groot project.
Voor de aansluiting van de riolering per huis moesten opritten en/of voorhofjes van de nwoners opgebroken worden. De arbeiders daarvoor waren Turken, en alleen de ploegleider sprak Nederlands. Dus als je wou weten wat iemand nu juist in je voorhof aan't doen was, moest je die gast maar gaan opzoeken.
Komaan zeg, hoeveel meer kan je allochtonen nog in hun comfort zone sponsoren.

reservespeler 10 juli 2016 06:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8164757)
Vermits we meestal niet weten wie de schrijnwerkers zijn, denk ik niet dat dit een groot probleem is. Een bedrijf zoals Feryn daarentegen moet mensen ter plaatse sturen en dan zie je wie uw poort komt plaatsen.

Schrijnwerkerij Tombé-Ducamion?

Hetzelfde probleem met poetsdiensten.
Ze komen in uwe privé terwijl man en vrouw meestal werken zijn.
Dan wil je toch zelf beslissen wie er bij u in huis komt en wie niet.

andev 10 juli 2016 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8164549)

Wie haalt "ze" naar hier?
Misschien ooit zo geweest, decennia geleden, maar nu toch niet meer! En men heeft dan de grote stommiteit begaan om ze hier te laten na het gedane werk en te beginnen met hun familie enz ook maar te laten overkomen! Nu hebben we nog rode en groene praatjesmakers die niet genoeg onbruikbare vreemdelingen kunnen laten binnenstromen en pamperen. En dan beginnen ze te zeveren over "de armoede die toeneemt" enz
Tuurlijk, haal nog een paar honderdduizenden armen uit de vier windstreken binnen, en dan kunnen ze nog meer bewijzen dat ze gelijk hebben! Foei NVA!
Tuurlijk.
Las zopas in DSonline: "Uit de cijfers blijkt ook dat 72 procent van de leefloners in Brussel en Wallonië leeft en 62 procent van buitenlandse afkomst is. " Vive la Belgique!
Vooral Vlaanderen niet laten lopen, wie zal dan de rekening betalen?

En dan lees je weer artikelen van bepaalde rode journalisten die menen dat het een schande is dat men niet nog meer geld rondstrooit, de leeflonen optrekt enz Het is onze plicht om de rest van de wereldmiserie op te lossen, nietwaar!

DewareJakob 10 juli 2016 09:04

Citaat:

Als men uw manier van redeneren als basis neemt om al dan niet allochtonen aan te nemen, begrijp ik dat ze percentueel veel lager liggen. Geen enkele baas wil een betweterige schelder in dienst.

andev 10 juli 2016 09:10

Citaat:

Vlaanderen is niet achterlijk, wel het ongeregeld zootje vreemdelingen die hier aanspoelen en waar met de meesten niets aan te vangen valt!
En wanneer Vlaamse en andere klanten problemen hebben met allochtonen hebben die allochtonen dat vooral aan zichzelf te danken! Rekening houdend dat het niet over alle allochtonen (Chinezen, Polen enz gaat) maar vooral over een "bepaalde groep" waar ook de rest van de wereld problemen mee heeft eens dat ze er zich genesteld hebben!
Er worden dus wel allochtonen in dienst genomen, sommigen hebben zelfs hun eigen zaak enz, met een bepaalde soort echter gaat het wellicht nooit lukken. De schuld van "achterlijk Vlaanderen"?

alice 10 juli 2016 10:11

Citaat:

U verdient echt een oscar voor de meest domme en vooral giftige mening.
Vlaamse ondernemers willen winst maken, das de bedoeling van ondernemen. ( nog mee? )
Daarbij willen we werknemers die hun die winst garanderen, kunnen samenwerken met anderen ongeacht origine of levensovertuiging helpt, evengoed als voldoende scholing, op tijd komen, betrouwbaar zijn, en wie aan dat profiel voldoet, heeft meer kans op werk dan anderen.

Dat geldt ook voor allochtonen. Het is totaal belachelijk te veronderstellen dat ondernemers omdat ze willen discrimineren werknemers die een meerwaarde zijn voor hun bedrijf zouden weigeren.
Waarom dit dan toch gebeurt heeft vaak te maken met ervaring die werkgevers hebben met bepaalde doelgroepen.
Dat dit leidt tot individuele uitsluiting is hoe dan ook verkeerd, maar dan moet je eens voorbij dat paard met kar vol vermeend racisme en discriminatie kijken, waarom hebben sommige groepen werknemers een barslechte reputatie op de arbeidsmarkt? Wat loopt daar fout?

Hoe eerlijk mogen werkgevers zijn? Want er zijn ook onder moslims goede werknemers, wat maakt dan toch dat werkgevers aarzelen?
Onderzoek die ervaringen vanuit het bedrijfslevenevengoed als die van sollicitanten, en maak een plan van aanpak wat zowel aan de verzuchtingen van werkgevers als sollicitanten tegemoet komt,dat kan helpen, alle andere zaken niet.

alice 10 juli 2016 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8164839)
Hetzelfde probleem met poetsdiensten.
Ze komen in uwe privé terwijl man en vrouw meestal werken zijn.
Dan wil je toch zelf beslissen wie er bij u in huis komt en wie niet.

Neen. Dat beslist het bedrijf wat iemand in dienst heeft, u mag iets zeggen wanneer de werknemer niet voldoet.

Sywen 10 juli 2016 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8164999)
Neen. Dat beslist het bedrijf wat iemand in dienst heeft, u mag iets zeggen wanneer de werknemer niet voldoet.

ondernemers zijn niet zo dom.

35% Vlamingen stemmen extreem rechts. Dus ondernemers willen geen derde van hun omzet verliezen door allochtonen aan te nemen.

Sywen 10 juli 2016 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8164997)
U verdient echt een oscar voor de meest domme en vooral giftige mening.

met schelden geraak je niet ver.

alice 10 juli 2016 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 8165105)
ondernemers zijn niet zo dom.

35% Vlamingen stemmen extreem rechts. Dus ondernemers willen geen derde van hun omzet verliezen door allochtonen aan te nemen.

Dat is een oerdomme redenering.
Mensen zijn niet extreem rechts omdat ze zouden stemmen voor partijen die u als extreem rechts wilt bestempelen.
Dat doortrekken naar alweer en voor de zoveelste keer een betoog dat ondernemers racisten zijn,is al even achterlijk dan zeggen dat " iedereen buiten moet".
Ondernemers denken aan winst en werknemers die daarvoor zorgen zijn welkom,wat niet wil zeggen dat er geen koud watervrees is voor wie tot een subgroep met barslechte reputatie behoort.
Hoe je dit opvangt werd je al uitgelegd, zie je niets weerleggen, behalve linkse toogpraat ui!tkramen kom je niet ver in discussies.

alice 10 juli 2016 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 8165106)
met schelden geraak je niet ver.

Dat lieverd, is geen schelden, maar een droge vaststelling.

Sywen 10 juli 2016 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8165149)
Dat is een oerdomme redenering.

over "oerdom" gesproken...
Citaat:

Mensen zijn niet extreem rechts omdat ze zouden stemmen voor partijen die u als extreem rechts wilt bestempelen.

waar zei ik dat???
ofwel kan je niet begrijpend lezen.. over "oerdom" gesproken...
ofwel ben je een fantast.

Citaat:

dat ondernemers racisten zijn

waar zei ik dat???
ofwel kan je niet begrijpend lezen.. over "oerdom" gesproken...
ofwel ben je een fantast.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8165150)
Dat lieverd, is geen schelden, maar een droge vaststelling.

oh ironie...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be