![]() |
13,7 miljard euro voor NMBS en Infrabel
Maar liefst 13,7 miljard euro dotatie voor NMBS en Infrabel
Mobiliteit mag blijkbaar iets kosten in dit land. Maar liefst 552 miljard Belgische franken moeten de "echte belastingbetalers" ophoesten om een slecht werkende, veel te dure spoorwegmaatschappij op de sporen te houden. HBVL 09-07-2016 om 07:37 | Bron: BELGA Het kernkabinet heeft donderdag op voorstel van minister van Mobiliteit François Bellot een dotatie van 13,699 miljard euro voor de NMBS en Infrabel voor de periode 2016-2020 beslist. Dat vernam L’Echo zaterdag. De NMBS zal 5,6 miljard euro ontvangen en daar komt nog de infrastructuurvergoeding bij (3,1 miljard euo) die de spoorwegmaatschappij aan spoornetbeheerder Infrabel zal betalen. Alles samen geeft dat 8,7 miljard euro. Op vraag van NMBS-CEO Jo Cornu heeft de top van de federale regering die infrastructuurvergoeding bevroren op het niveau van 2014 of jaarlijks 637,2 miljoen euro. Infrabel krijgt 5 miljard euro toegewezen, maar met de infrastructuurvergoeding van de NMBS erbij loopt dat op tot 8,1 miljard euro voor de periode 2016-2020. Het kabinet-Bellot weigerde commentaar te geven over de omvang van de dotatie, maar zei wel dat een belangrijke eerste stap genomen is. |
Citaat:
Waarom niet? Anderen zijn het wel eens met die beslissing. Openbaar vervoer in een land moet er zijn. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ieder uur en 38 minuten vertrekt er een trein van Hasselt(spoor 1) naar Maastricht die over Luik rijdt. AUB, graag gedaan. |
Grootste deel is voor de ontslagpremie welke Cornu gaat ontvangen als hij op pensioen gaat bij NMBS
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik wil hiermee zeggen:
|
Citaat:
|
Citaat:
Stel eens voor in de Kempen rijden nog dieseltreinen anno 2016... Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Ook de directe spoorlijn Maastricht-Hasselt is mogelijk voor personenvervoer: Citaat:
|
Limburg bewijst al jarenlang dat het zelfs zonder treinen kan, het grootste deel heeft zelfs nog niet eens spoorwegen, zelfs niet naar Nederland.
Citaat:
Maar u begreep het precies niet. |
Citaat:
Van uw plan gaat voorlopig niets komen. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
U kunt het misschien eens aan uw connecties binnen de NMBS vragen hoe het komt dat een treinrit van Hasselt naar Maastricht zo lang duurt. :oops::oops::oops::oops: |
@Micele: Als ik Pietje Precies zou spelen, moet ik tegenspreken. De trein gaat tussen Visé en Eijsden enkele 100m doorheen Voeren ;)
Maar je hebt natuurlijk gelijk dat provincie Limburg zwak scoort wat treinen betreft... |
Citaat:
Werken uitgeven in onderaanneming is besparen slimmeke. Als we de twee bovenste doen, is er geld voor het derde slimmeke. |
Citaat:
Veel blabla hier op het forum maar héél weinig boemboem. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar was er ook geen tram die er ging komen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be