Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   BDW politieker van de maand! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=23342)

giserke 2 november 2004 19:07

BDW politieker van de maand!

Het Nieuwsblad en Het Volk verkozen Bart De Wever tot Vlaams parlementslid van de maand. Bart De Wever (N-VA) haalde 42 punten en liet de concurrentie daarbij ver achter zich: Mieke Vogels kreeg 20 punten, Jean-Marie Dedecker 14 punten, André Denys 10 punten en Caroline Gennez 8 punten.Het Vlaams parlement is maar pas weer samengesteld en heeft zich nog niet echt kunnen tonen. Het aanwijzen van een Vlaams parlementslid van de maand dreigde dus een moeilijke opdracht te worden. Gelukkig was er nog nieuwkomer Bart De Wever, die zich eind oktober met 96 procent van de stemmen tot N-VA-voorzitter heeft laten verkiezen.
We prijzen met De Wever een natuurtalent dat ondanks zijn jonge leeftijd (33) heeft aangetoond een begenadigd spreker, een hard debater en vooral een politiek beest te zijn. De Wever is bij uitstek geschikt om het Vlaams nationalisme een modern gezicht te geven. Hij trekt zich erg goed uit de slag in debatten met het Vlaams Blok. De Wever is ook de man die de discussie over de transfers van Vlaanderen naar Wallonië deze maand weer op de politieke agenda heeft geplaatst.
Het gaat erg snel voor de nieuwe N-VA-voorzitter. Tot voor kort was hij een nobele onbekende. Zijn gevatte optreden was lang alleen de aanwezigen op partijcongressen opgevallen. Hij groeit nu uit tot het nieuwe gezicht van zijn partij, naast mediaminister Geert Bourgeois. Het verschil met de ernstige Bourgeois is groot. De Wever zit niet verlegen om een stukje politiek cabaret, een dodelijk wapen in de handen van een behendig politicus.
De keuze voor De Wever is erg duidelijk, want Mieke Vogels staat als nummer twee in de stand al op 22 punten, Vogels wordt in de bloemetjes gezet voor haar succesvolle recyclage tot Vlaams parlementslid....

Patriot! 2 november 2004 19:18

Amai, hij is zich al goed aant inslijmen bij de grote mannen :)

Nog even en hij roept Leve België ;)

Lesane 3 november 2004 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Amai, hij is zich al goed aant inslijmen bij de grote mannen :)

Nog even en hij roept Leve België ;)

Wees er maar zeker van dat dit niet zal gebeuren. Beunhazen als Anciaux en Schiltz (e.v.a.) hebben onze partij ondertussen verlaten. En maar goed ook.

Knuppel 3 november 2004 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lesane
Wees er maar zeker van dat dit niet zal gebeuren. Beunhazen als Anciaux en Schiltz (e.v.a.) hebben onze partij ondertussen verlaten. En maar goed ook.

Beunhazen als Anciaux en Schiltz kozen voor de belgicisten van de SP-A.
Die van de N-VA voor de belgicisten van de CD&V.

Patriot! 3 november 2004 20:51

LEVE BELGIË!!!!!!! :lol: :lol: :lol: :lol:

Knuppel 3 november 2004 21:10

Nu nog hopen dat Bruno Yaminne en co erin slagen om samen met B-plus het koningdom Belqique te redden uit de klauwen van de laatste Vlaams-nationalisten...

Het Skill Effect 3 november 2004 21:35

Laat me niet lachen, zo'n opblaaskikker! :rofl:

Is al de rest op verlof deze maand?

zorroaster 4 november 2004 02:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Laat me niet lachen, zo'n opblaaskikker! :rofl:

Is al de rest op verlof deze maand?

De inhoudelijkheid is weer ver te zoeken...

Supe®Staaf 4 november 2004 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
De inhoudelijkheid is weer ver te zoeken...

Dat vonden wij net ook van die prijsuitreiking.

Knuppel 4 november 2004 09:21

Eerlijk gezegd vind ik dat het Skilly effect nog heel wat kan leren van De Wever wat betreft debateren, ook al staan ze wat betreft hun Blokafkeer wel heel erg dicht bij elkaar.

stab 4 november 2004 11:50

Supe®Staaf 4 november 2004 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Het Nieuwsblad en Het Volk verkozen Bart De Wever tot Vlaams parlementslid van de maand.

In stammenee Den Bonten Os is 't menu van de maand carbonade-Flamande-met-friet, en koffie-met-muffin toe.

jOOSt 4 november 2004 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
In stammenee Den Bonten Os is 't menu van de maand carbonade-Flamande-met-friet, en koffie-met-muffin toe.

Carbonade-Flamande?

Supe®Staaf 4 november 2004 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Carbonade-Flamande?

Lekker hee?

C uit W 4 november 2004 13:21

En wie is de partijslaaf van de maand?

Melf 4 november 2004 13:26

:lolabove::lolabove::lolabove::lolabove::lolabove: :lolabove::lolabove:

:offtopic::offtopic::offtopic::offtopic::offtopic: :offtopic:
:offtopic::offtopic::offtopic::offtopic:
DAT denk ik toch als ik jullie restaurant_menukeuze_discussie en aanverwante zie.

:sleeping::sleeping::sleeping:
please ... maak me maar wakker als we weer ONTOPIC gaan,
maw het feit dat BDW goed bezig en er blijkbaar nog volk is dat dat denkt.

mvg.melf

Supe®Staaf 4 november 2004 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Melf
:lolabove::lolabove::lolabove::lolabove::lolabove: :lolabove::lolabove:

:offtopic::offtopic::offtopic::offtopic::offtopic: :offtopic:
:offtopic::offtopic::offtopic::offtopic:
DAT denk ik toch als ik jullie restaurant_menukeuze_discussie en aanverwante zie.

Ik verklaar me even nader.
"Politicus van de maand" maakt op mij al evenveel indruk als "Menu van de maand"

Citaat:

:sleeping::sleeping::sleeping:
please ... maak me maar wakker als we weer ONTOPIC gaan,
maw het feit dat BDW goed bezig en er blijkbaar nog volk is dat dat denkt.
Als jij wacht op Bart De Wevers hagiografie, dan heb je wat mij betreft nog een stevige dut voor de boeg.
Een tiende van hun legislatuur is al achter de rug, maar veel zoden heeft de N-VA nog niet aan de dijk gezet.
Of 't ware een grappig vocabularium gecreëerd, met onverwachte betekenisinhouden: "onverwijld", "zonder een prijs", "niet in een regering" .............
:roll:

jan hyoens 4 november 2004 13:59

Misschien beter eens een poll organiseren op het forum met de keuze tussen politieker of zuipsmoel van de maand!

C uit W 4 november 2004 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Misschien beter eens een poll organiseren op het forum met de keuze tussen politieker of zuipsmoel van de maand!

Laag bij de gronds hoor, jan.

jOOSt 4 november 2004 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens

Potverdomme! Michael Moore zonder pet, bril en baard!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be