bembem |
11 juli 2016 08:56 |
ik heb m'n chauffe eau zélf gerepareerd, houzee! ik ben een genie! (xd!)
Onlangs had ik weer het spek aan m'n been, de chauffe eau viel in panne, leds 40 60 80 knipperden... en was niks aan te doen.... doch had geen zin om reparateur te bellen, heb dan maar zitten googlelen naar oplossing, bleek een probleem van pressostat te zijn... euh ben dan op een forum en loodgieters-pdf gestoten waaruit bleek dat ik in tubes moest blazen.. bon het heeft een tijdje geduurd voor ik doorhad welke juist (want zat eerst in de plastic slangen van de waterafvoer te blazen, LOL), uiteindelijk is m'n euro dan gevallen dat vermits het aan de pressostat lag betreffende tubes wss daar te vinden waren, en jawel: nadat ik de kap eraf schroefde zag ik bingo -> 2 rubberachtige tubes die eraan vast zaten, heb die vervolgens er even afgehaald en er krachtig in geblazen, vervolgens op hoop van zegen het spul terug in gang gezet - want had het uit voorzorg helemaal uitgezet, jaja, en mirakel: het marcheerde terug..... héhé wat een opluchting van terug warm water te hebben, dat was echt de beste douche die ik toen heb gehad, yep warm water is feitelijk een luxe als je het mij zegt, want heb me 1 week met koud water zitten wassen, yep.... Een lap tekst om te zeggen dat bb de domste nog niet is - vind zelfs een genieke want sta er nog steeds paf van, lol j/k, én tegelijk een tip voor zij die net als zij de code 40 60 80 zien flikkeren op hun boiler/chauffe eau.... Ook is het wellicht een besparing op de langere termijn nu ik weet heb hoe zoiets zelf te repareren, oftewel zo'n 160 �* 170e uitgespaard..... (Nu als ik verhuis hopelijk iets zonder zo'n ding want heb er mooi genoeg van.), LOL

de pressostat is rechtsboven, daar zitten dan die 2 tubes waar men in moet blazen.....
|