Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   ik heb m'n chauffe eau zélf gerepareerd, houzee! ik ben een genie! (xd!) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=233426)

bembem 11 juli 2016 08:56

ik heb m'n chauffe eau zélf gerepareerd, houzee! ik ben een genie! (xd!)

Onlangs had ik weer het spek aan m'n been, de chauffe eau viel in panne, leds 40 60 80 knipperden... en was niks aan te doen.... doch had geen zin om reparateur te bellen, heb dan maar zitten googlelen naar oplossing, bleek een probleem van pressostat te zijn... euh ben dan op een forum en loodgieters-pdf gestoten waaruit bleek dat ik in tubes moest blazen.. bon het heeft een tijdje geduurd voor ik doorhad welke juist (want zat eerst in de plastic slangen van de waterafvoer te blazen, LOL), uiteindelijk is m'n euro dan gevallen dat vermits het aan de pressostat lag betreffende tubes wss daar te vinden waren, en jawel: nadat ik de kap eraf schroefde zag ik bingo -> 2 rubberachtige tubes die eraan vast zaten, heb die vervolgens er even afgehaald en er krachtig in geblazen, vervolgens op hoop van zegen het spul terug in gang gezet - want had het uit voorzorg helemaal uitgezet, jaja, en mirakel: het marcheerde terug..... héhé wat een opluchting van terug warm water te hebben, dat was echt de beste douche die ik toen heb gehad, yep warm water is feitelijk een luxe als je het mij zegt, want heb me 1 week met koud water zitten wassen, yep.... Een lap tekst om te zeggen dat bb de domste nog niet is - vind zelfs een genieke want sta er nog steeds paf van, lol j/k, én tegelijk een tip voor zij die net als zij de code 40 60 80 zien flikkeren op hun boiler/chauffe eau.... Ook is het wellicht een besparing op de langere termijn nu ik weet heb hoe zoiets zelf te repareren, oftewel zo'n 160 �* 170e uitgespaard..... (Nu als ik verhuis hopelijk iets zonder zo'n ding want heb er mooi genoeg van.), LOL

de pressostat is rechtsboven, daar zitten dan die 2 tubes waar men in moet blazen.....

Marie van de koster 11 juli 2016 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8165703)
Onlangs had ik weer het spek aan m'n been, de chauffe eau viel in panne, leds 40 60 80 knipperden... en was niks aan te doen.... doch had geen zin om reparateur te bellen, heb dan maar zitten googlelen naar oplossing, bleek een probleem van pressostat te zijn... euh ben dan op een forum en loodgieters-pdf gestoten waaruit bleek dat ik in tubes moest blazen.. bon het heeft een tijdje geduurd voor ik doorhad welke juist (want zat eerst in de plastic slangen van de waterafvoer te blazen, LOL), uiteindelijk is m'n euro dan gevallen dat vermits het aan de pressostat lag betreffende tubes wss daar te vinden waren, en jawel: nadat ik de kap eraf schroefde zag ik bingo -> 2 rubberachtige tubes die eraan vast zaten, heb die vervolgens er even afgehaald en er krachtig in geblazen, vervolgens op hoop van zegen het spul terug in gang gezet - want had het uit voorzorg helemaal uitgezet, jaja, en mirakel: het marcheerde terug..... héhé wat een opluchting van terug warm water te hebben, dat was echt de beste douche die ik toen heb gehad, yep warm water is feitelijk een luxe als je het mij zegt, want heb me 1 week met koud water zitten wassen, yep.... Een lap tekst om te zeggen dat bb de domste nog niet is - vind zelfs een genieke want sta er nog steeds paf van, lol j/k, én tegelijk een tip voor zij die net als zij de code 40 60 80 zien flikkeren op hun boiler/chauffe eau.... Ook is het wellicht een besparing op de langere termijn nu ik weet heb hoe zoiets zelf te repareren, oftewel zo'n 160 �* 170e uitgespaard..... (Nu als ik verhuis hopelijk iets zonder zo'n ding want heb er mooi genoeg van.), LOL

de pressostat is rechtsboven, daar zitten dan die 2 tubes waar men in moet blazen.....

Pressostat? Tubes?
Dat is allemaal latijn voor mij :roll:

bembem 11 juli 2016 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 8165726)
Pressostat? Tubes?
Dat is allemaal latijn voor mij :roll:

hihi, roos pijltje is naar pressostat, groen wijzen naar die tubes....

eigenlijk hebben loodgieters en chauffagisten een super job want eenmaal je weet hoe zoiets marcheert ben je de redder in nood.... ik had dat moeten doen...... lol

Libro 11 juli 2016 09:31

Zolang hij maar niet BengBeng doet ;-)

bembem 11 juli 2016 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8165756)
Zolang hij maar niet BengBeng doet ;-)

Yep, het is er 1 op gas, vind het idd maar freaky...

Henri1 11 juli 2016 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8165703)

Begrijp ik het nu goed ?

U hebt uw chauffe eau gepijpt ?

NieuwNoors 11 juli 2016 12:53

Ik heb onlangs ook mijn chauffe eau in panne gehad. Er druppelde constant water uit. Gelukkig heb ik een zoon die jaaaaaaaaaren geleden een tijdje daar gewerkt had; bij dezelfde firma als waar ik mijn chauffe eau gekocht heb. . Zoon dus gebeld; 10 minuten later stond hij voor mijn deur en 5 minuten later weer buiten - in mijne living eigenlijk met een taske koffie:-D Probleem opgelost.

SDX 11 juli 2016 13:01

Chauffe eau?
Is dat nieuw Vloms? 🤔

NieuwNoors 11 juli 2016 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 8166082)
Chauffe eau?
Is dat nieuw Vloms? 🤔

SDX :cheer:
Ik noem dat zo omdat ik tweetalig Nl/Fr opgevoed ben.
Eigenlijk gebruik ik thuis nogal veel Franstalige woorden. Alleen thuis hoor :-)
Op mijn werk is het echt wel AN!

SDX 11 juli 2016 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 8166098)
SDX :cheer:
Ik noem dat zo omdat ik tweetalig Nl/Fr opgevoed ben.
Eigenlijk gebruik ik thuis nogal veel Franstalige woorden. Alleen thuis hoor :-)
Op mijn werk is het echt wel AN!

Aah. 😊
:cheer:

Peche 11 juli 2016 15:12

Erkenning voor Bem.

Xenophon 11 juli 2016 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8166281)
Erkenning voor Bem.

Bem 'Bulex Magnus' Bem.

Henri1 11 juli 2016 15:23

Bemtex. La Reine de la Pipe. :-)

Wapper 11 juli 2016 15:26

Blowjob Bem.

NieuwNoors 12 juli 2016 10:02

Leve bembem! :-D

NieuwNoors 12 juli 2016 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8166309)
Blowjob Bem.

Zal't gaan jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa?

Wapper 12 juli 2016 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 8167047)
Zal't gaan jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa?

Zit! :lol:

hamac 12 juli 2016 12:56

Nu heb je slechts één probleemoplossing verricht.
Als je lang genoeg zuigt aan de buis met gele tape of verf, dan los je meerdere problemen in één keer op. :lol:

Eyjafjallajökull 12 juli 2016 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 8167255)
Nu heb je slechts één probleemoplossing verricht.
Als je lang genoeg zuigt aan de buis met gele tape of verf, dan los je meerdere problemen in één keer op. :lol:

En al die bestsellers die nog in haar koker zitten verstoken blijven aan de mensheid zeker ? :lol:

The Paulus Experience 12 juli 2016 20:18

Als je een vent zijn tube uitblaast kan je nog meer besparen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be