Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   Het mysterie van automobiele spontane zelfontbranding in Brussel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=233480)

zonbron 14 juli 2016 02:33

Het mysterie van automobiele spontane zelfontbranding in Brussel

Verschillende auto's exploderen in Brusselse gemeente Sint-Gillis
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...t-Gillis.dhtml
Een serie explosies heeft vannacht de Brusselse gemeente Sint-Gillis opgeschrikt. Minstens acht geparkeerde auto's stonden in lichterlaaie nadat enkele explosies plaatsvonden. Dat meldden bewoners op Twitter. Hulpdiensten hebben de situatie inmiddels onder controle. Er zou geen sprake zijn van een terroristische aanslag en er zouden geen doden of gewonden zijn gevallen.

Gelukkig geen slachtoffers, geen terrorisme noch moslims...

Later meer...

alberto 14 juli 2016 08:24

Een spontane zelfontbranding van auto's die te lang onder een loden maan hebben gestaan.

knip 14 juli 2016 09:02

Maar pas op. Zo hebben we ook auromatische geweren die zichzelf spontaan leegschieten en bommengordels welke spontaan ontploffen. Maar dit heeft niets met Moslims of Islam te maken. Ondertussen doen we verder alsof er niets gebeurt is en keken ernaar.(naar de dansende JONGEREN welke verlicht worden door het geflakker van de vuurtongen die de wagens verteren)

De schoofzak 14 juli 2016 09:42

Ik las in mijn krant dat de branden crimineel waren. Aangestoken dus.

Waar jij dan zo'n titel vandaan haalt, is mij een raadsel.

Tenzij we voortaan draden beginnen over branden, nog voor de brandweer ter plaatse is; over criminele feiten nog voor de flikken de tijd vonden om aan te komen; over zwangerschappen nog voor er geneukt werd; over peilingen nog voor ze gehouden werden; over koningen nog voor ze gekroond worden; over pedofilie in een parochie zonder priester, nog voor de kleine geboren is.

(dat laatste is mogelijk: ik word peter van de kleine van onze buurvrouw. Ik wou hem over zijn bolleke aaien, maar ik mocht niet. Ik moet echt wachten tot hij geboren is.)

.

zonbron 14 juli 2016 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8168777)

Tenzij we voortaan draden beginnen over branden, nog voor de brandweer ter plaatse is; over criminele feiten nog voor de flikken de tijd vonden om aan te komen; over zwangerschappen nog voor er geneukt werd; over peilingen nog voor ze gehouden werden; over koningen nog voor ze gekroond worden; over pedofilie in een parochie zonder priester, nog voor de kleine geboren is.

(dat laatste is mogelijk: ik word peter van de kleine van onze buurvrouw. Ik wou hem over zijn bolleke aaien, maar ik mocht niet. Ik moet echt wachten tot hij geboren is.)

.

Beste meneer De shoofzak, ik weet helemaal niet wat U vanmorgen in Uw krant (DS) gelezen hebt. Wanneer het brekende nieuws terzake hier gepost werd was er nog niet veel geweten, buiten 'brandende auto's in Brussel'. Dat was zo'n artikeltje van HLN, met updates en 'later meer' als eindwoord.

Goed. De branden blijken van criminele aard, dus kan het helemaal geen terrorisme zijn volgens De schoofzak. Wss waren het minderjarige witmanskindjes die met een aansteker onder de auto's naar hun verloren bal zochten, want die spelen 's nachts naar Brusselse traditie op de verkeersvrije straten.

Toch feliciteer ik U en Uw buurvrouw, wat een prestatie! In blijde afwachting kan U zich ondertussen over Uw bolleke laten aaien. Alvast veel succes toegwenst.

knip 14 juli 2016 10:57

Citaat:

.

U kan altijd proberen om over zijn bolleke te wrijven. Maar dat de buurvrouw dat leuk gaat vinden?

Scherven A. Mok 14 juli 2016 18:23

't Is vakantie. Spelende kinderen in 't stad vandaag de dag.

Indomitable 14 juli 2016 18:42

Wat wil met deze hittegolf in België....alles kookt over.

quercus 14 juli 2016 18:47

Natuurlijk is het aangestoken. Een benzinetank ontploft niet uit zichzelf. Nu vertelden ze deze avond op de VRT dat de brand van de ene auto die bij de anderen heeft veroorzaakt. Waar ik ook wel wat sceptisch tegenover sta. 'T zal op de duur ook wel een "fait divers" worden zeker?

Scherven A. Mok 14 juli 2016 19:11

Elke dode auto is een goede auto.

De schoofzak 14 juli 2016 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 8168854)
Beste meneer De shoofzak, ik weet helemaal niet wat U vanmorgen in Uw krant (DS) gelezen hebt. Wanneer het brekende nieuws terzake hier gepost werd was er nog niet veel geweten, buiten 'brandende auto's in Brussel'. Dat was zo'n artikeltje van HLN, met updates en 'later meer' als eindwoord.
...

Ik wil me excuseren. Ik was per ongeluk wat kwaad deze ochtend.

En dan komt zo'n "leuk" nieuws over zoveel auto's die in brand gestoken zijn.
Dat maakte me nog bozer.
En dan zulke pruts-pers die meer fantasie titels maakt dan het ernstige werk.

Dus nogmaals sorry.

En mijn besluit: wat zijn dat toch begod voor toestanden daar in Brussel !!

.

zonbron 14 juli 2016 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8169441)

Dat maakte me nog bozer.

Dus nogmaals sorry.

.

Prima. Dat kan gebeuren.

Karel Martel B 14 juli 2016 21:07

Citaat:

Ik las in mijn krant dat de branden crimineel waren.

Ik zie niet goed in hoe dat werkt.

Hoe wordt een crimineel beter van een auto in brand te steken?

Is het een afperser soms? Maar in dat geval zou hij snel op te pakken zijn, want dan zou de eigenaar van de auto hem moeten kennen.

Svennies 14 juli 2016 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8169441)

Dat maakte me nog bozer.

Dus nogmaals sorry.

.

Volkomen normaal schoof,klasseer het maar onder "fait divers"....

Ze wilden blijkbaar alléén kijken of ge ook met auto's een barbecue kunt organiseren....

Niets om over wakker te liggen....

Zolang ge niet in Brussel zelf woont....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be