![]() |
Is "Bent U separatist een strikvraag" ?
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...ideo=1.2714068
Hendrik Vuye wordt op de man af gevraagd of hij separatist is. Zijn antwoord is dat dit een strikvraag is. Wat vindt U van deze vraag ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is een strikvraag in de zin dat er nog een hele waaier aan mogelijkheden bestaat tussen de staatsinrichting de dag van vandaag en een totaal onafhankelijke staat.
Hij zou natuurlijk gewoon volmondig 'ja' moeten zeggen. |
De grootste separatisten waren de Belgische franstaligen in 1830. Ze doen er dus beter aan hun klep te houden wanneer een fractie van de Vlamingen zich uitspreekt ten voordele van een confederatie met Nederland.
|
Ik ben iemand die op politiek vlak een grondige reorganisatie wenst.
Ben ik dan een reorganist ipv separatist ? Ik besef dat als ik mezelf separatist noem, ik een hoop bagger aan scheldwoorden over mijn kop krijg "dat ik niet samen breng, maar verdeel", en nog zo van die pastoorspraat, waar sommige kiezers in zouden trappen. Je mag het dus weten: uit puur electoraal belang ontken ik wat ik werkelijk ben. Net gelijk de Franstalige sossen, de Franstalige èn de Vlaamse groenen, die ontkennen dat ze communisten zijn. Net zoals die van het acw, die ontkennen dat ze sossen zijn. . |
Citaat:
|
Dubbel
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In een verhaal, en in de politiek, mag er overdreven worden om het stuk mooier te maken. Dat heeft decorum. Ik richt mijn decorum tenminste in voor de goede zaak. Jij voor een paar mensen van adel en een flink aantal dikke nekken die geen tweede landstaal willen leren beheersen. . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het zuiden heeft de laatste tijd al duidelijk genoeg gemaakt dat de taalgrens tevens de stakersgrens is. Ze bewijzen eens te meer dat het samenraapsel België al zo goed als verdeeld is. Velen die nog in een samengaan geloofden hebben nu hun kar gekeerd.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be