Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Water in plastic flessen is pure oplichting (https://forum.politics.be/showthread.php?t=233553)

Derk de Tweede 19 juli 2016 10:21

Water in plastic flessen is pure oplichting

Citaat:

Er worden kapitalen uitgegeven aan bron- en mineraalwater in flessen. Tientallen verschillende merken zijn in allerlei supermarkten te verkrijgen. Op de etiketten staan vaak afbeeldingen van bergen, watervallen en bergstromen die ons moeten doen geloven dat het water direct uit de Alpen getapt wordt, maar in feite komt het merendeel uit exact dezelfde bron als ons kraanwater. Leidingwater komt namelijk meestal ook uit een bron en is dus in feite ook bronwater.

Neem bijvoorbeeld het merk Bar le Duc, deze haalt zijn water uit dezelfde bron als waar een deel van de stad Utrecht zijn water haalt, Sourcy uit de bron van Bunnik en het Albert Heijn thuismerk uit de Bron Hoensbroek. En toch betalen we met z’n allen graag honderden malen meer geld voor water uit een fles dan uit de kraan. Een gemiddelde 1,5 liter fles water in de supermarkt komt op ongeveer 1,50 euro, voor datzelfde geld koop je 1000 liter kraanwater!
http://www.natuurlijf.com/water-in-f...lichting-ooit/

Hypochonder 19 juli 2016 10:46

Dat is iets wat al lang geweten is. De reden waarom ik geen kraantjeswater drink is de smaak: er zit te veel kalk in het leidingwater bij ons.

Derk de Tweede 19 juli 2016 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8172210)
Dat is iets wat al lang geweten is. De reden waarom ik geen kraantjeswater drink is de smaak: er zit te veel kalk in het leidingwater bij ons.

Beetje kalk kan geen kwaad!

Klein Licht 19 juli 2016 11:04

Kost meer om zelf de bubbels erin te doen

Zeus 19 juli 2016 11:09

Dat gemiddelde van 1 euro per liter is ook fel overdreven. Huismerken draaien rond de 25 cent, Spa/Chaudfontaine/Vittel/.... zitten allemaal rond 50-60 cent

Johan Daelemans 19 juli 2016 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8172239)
Dat gemiddelde van 1 euro per liter is ook fel overdreven. Huismerken draaien rond de 25 cent, Spa/Chaudfontaine/Vittel/.... zitten allemaal rond 50-60 cent

Smaak kan verschillen maar River spuitwater 0,19 cent/liter (Aldi denk ik).
De lekkerste. En de flessen kan je tot een minimum volume 'oprollen'. Scheelt ook een slok op de borrel bij de aankoop van 'blauwe' afvalzakken.

Xenophon 19 juli 2016 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 8172603)
De lekkerste. En de flessen kan je tot een minimum volume 'oprollen'. Scheelt ook een slok op de borrel bij de aankoop van 'blauwe' afvalzakken.

Vind ik ook het lekkerste.

Dat van de Delhaize en Carre4 trekt letterlijk op gene zak.

reservespeler 19 juli 2016 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8172664)
Vind ik ook het lekkerste.

Dat van de Delhaize en Carre4 trekt letterlijk op gene zak.

In den Quick krijg je ook kraantjeswater als je cola tapt.

Argusx43 19 juli 2016 19:14

Water uit echte bronnen uit de bergen zijn Lauretane, Evian en Vichy

kiko 19 juli 2016 19:44

Ik begrijp mensen die flessenwater kopen niet goed. Flessenwater is belachelijk duur en je moet er nog eens mee zeulen.

Kraantjeswater is meer dan prima voor mij. Honderden keren goedkoper en veel praktischer.

Bobke 19 juli 2016 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8172811)
Ik begrijp mensen die flessenwater kopen niet goed. Flessenwater is belachelijk duur en je moet er nog eens mee zeulen.

Kraantjeswater is meer dan prima voor mij. Honderden keren goedkoper en veel praktischer.

Volledig met u eens.
Maar van kraantjeswater hebt ge naruurlijk geen keus en moet ge drinken wat bij u aangeleverd wordt.
Bij flessenwater kunt ge uw eigen smaak kiezen.

Johan Daelemans 19 juli 2016 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8172698)
In den Quick krijg je ook kraantjeswater als je cola tapt.

Ik heb aan de watermaatschappij al gevraagd of ze geen bruiswater kunnen leveren. Ze gaan het bekijken.

kiko 19 juli 2016 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8172864)
Volledig met u eens.
Maar van kraantjeswater hebt ge naruurlijk geen keus en moet ge drinken wat bij u aangeleverd wordt.

Dat is inderdaad het enige "nadeel".

Maar als je van jongsaf aan geleerd hebt om kraantjeswater te drinken, vind je dat in principe even lekker als flessenwater.

subocaj 20 juli 2016 05:55

Volgens mij is het merk ZEVER het beste merk en dat is gratis.

Hypochonder 20 juli 2016 06:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8172239)
Spa/Chaudfontaine/Vittel/.... zitten allemaal rond 50-60 cent

In België wel, in Frankrijk kosten die grote merken maar rond de 30 cent per liter.

fred vanhove 20 juli 2016 07:58

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8172210)

Bijlage 103259

En er bestaan nog eenvoudigere.....Evenals ontkalker.

Derk de Tweede 23 juli 2016 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8172864)
Volledig met u eens.

Ik prijs me dat mijn gemeente goed kraanwater levert!
Dat van Rotterdam is bijzonder vies.

Guinevere 23 juli 2016 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8172961)
Volgens mij is het merk ZEVER het beste merk en dat is gratis.

Lol, wat wil u daarmee zeggen?

Als kraantjeswater niet goed genoeg is om baby flesvoeding te bereiden (door kalk?), dan is het toch ook niet helemaal geschikt voor volwassenen.
Maar een pasgeborene mag zogezegd ook enkel moedermelk of flesvoeding hebben, terwijl in armere landen waar poedermelk voor sommigen te duur is, vaak gewone koemelk wordt gegeven.

Guinevere 23 juli 2016 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 8172603)

Aldi water is geschikt voor babyvoeding, staat op de verpakking. (het plat water dus)
Die van de Lidl blijkbaar niet... 't staat er alvast niet op.

Wat is het verschil tussen de fleswaters?

Bobke 23 juli 2016 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8176386)
Lol, wat wil u daarmee zeggen?

Als kraantjeswater niet goed genoeg is om baby flesvoeding te bereiden (door kalk?), dan is het toch ook niet helemaal geschikt voor volwassenen.
Maar een pasgeborene mag zogezegd ook enkel moedermelk of flesvoeding hebben, terwijl in armere landen waar poedermelk voor sommigen te duur is, vaak gewone koemelk wordt gegeven.

Flessenwater kan meer kalk bevatten dan kraantjes water.
Flessenwater heeft het voordeel dat het op de fles staat welke mineralen er in zitten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be